Amming

kreativmamma

Glad i forumet
Når dere regner tiden mellom hver amming, tar dere da utgangspunkt i når dere starter å amme, eller tar dere tiden fra dere avslutter ammingen?

For første gang har vi fått et litt søvnig og sugesvakt barn. Har ikke måttet tenke på sånt med de to andre...

Og hvor lang tid bruker dere på en amming? Her kan det fort gå opp mot en time, men det er iberegnet raping, bleieskift og mange små amminger. Spiser vel maks 20 min tilsammen.

Jeg regner fra når hun er ferdig å spise:)
Spiser i alt fra 20 min til en time..har gulpet en del i det siste så passer på å ta pauser innimellom:)

Jeg regner fra når lille begynner å spise... I starten kunne hun bruke 45-60 min på et måltid, så da var det bare 1-2 timer til neste måltid... Nå bruker hun vel ca 15 min, men spiser fortsatt hver 2-3 time :)

På sykehuset regnet de fra jeg startet å amme (jeg lå med han på nyfødt intensiven i 1 uke og ammet hver 3je time) så tenker det samme hjemme. På sykehuset gikk det fort opp i 1 - 1 1/2 time på amming. Her hjemme går det 30-45 min på amming men han spiser nok kun i ca 20 av disse minuttene.

Jeg regner med når jeg starter amminga. :)

Back
Topp