Amming

Babylito

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Dette er et tema som konstant dukker opp i media. At ammende mødre mener amming er så naturlig at de ikke trenger å dekke seg særlig til i offentlighet, og de ikke-ammende (gjerne folk uten barn) som mener at man bør gå på toalettet for å amme, eller pumpe seg slik at barnet kan få flaske i offentlighet.

Hva mener dere?

Jeg mener at amming er noe som bør sees på med mer positivitet, det er trossalt det mest naturlige som fins. Men syns ikke man trenger å slenge puppen ut på bordet heller.

Synes man bør få amme men dekke til bryst og baby litt

Jeg er ikke imot at det ammes "rundt omkring". Det er jo helt naturlig, og helt nødvendig :)
Men, jeg er av typen som ikke liker å vise meg fram mer enn jeg må, så jeg ville nok sett på det som naturlig å dekke meg til/skjerme/gå unna osv. Dette for min egen del, mest.
Men det kan jo forandre seg når babyen kommer og jeg må fram med puppen så ofte at jeg ikke tenker over at det er en pupp :p

Jeg ammet der jeg var når babyn var sulten. Jeg satt ikke med puppen ute, men hadde heller ikke sjal eller lignende over. Babyn dekket jo i all hovedsak brystet.

Syns man skal få amme akkurat hvor man vil, og syns det er uhørt å skulle måtte gå på do på offentlige steder for å amme. Men, siden det tydeligvis er mange som ikke greier å la vær å se, selv om de syns det er såååå ekkelt, så tenker jeg at det ikke er mye styr for meg å dekke meg litt til.. Legge en liten ammeklut over eller noe - koster ikke mange kaloriene det. Så akkurat når jeg er på cafe kan jeg finne på å "vise hensyn" - men hjemme så får folk enten la vær å se eller la vær å klage. Ikke det at jeg tror noen her hjemme/venner hadde brydd seg.

Enig med det flere skriver over.
Amming er helt naturlig, og ikke noe å skamme seg over. Å måtte gå på do eller hjemme seg vekk for å amme mener jeg derfor blir helt feil. Men å dekke litt til så ikke hele puppen er blottet synes jeg også bør være normal folkeskikk.

Jeg soler meg ikke en gang toppløs i nærheten av andre folk, så for meg ville det være helt unaturlig å vise "alt", men kommer ikke til å gjemme meg vekk på eget rom heller.

De som er så hårsåre at de ikke tåler å se amming får heller la være å glo;)

Ser mange mener det samme, amming er en helt naturlig ting som bør være tillat over alt, men(!) det skader ikke å dekke seg litt til. På det viset så inngår man på en måte et kompromiss med "glanerene".

Jeg jobber på et ganske nytt kjøpesenter, der har de eget ammerom. Der er det alle de nyeste barn/mor magasiner, litt leker til de eldre barnene, en tv, rolig musikk og stort stellerom ved siden av. Dette er absolutt noe jeg kommer til å dra nytte av ☺️

Ser mange mener det samme, amming er en helt naturlig ting som bør være tillat over alt, men(!) det skader ikke å dekke seg litt til. På det viset så inngår man på en måte et kompromiss med "glanerene".

Jeg jobber på et ganske nytt kjøpesenter, der har de eget ammerom. Der er det alle de nyeste barn/mor magasiner, litt leker til de eldre barnene, en tv, rolig musikk og stort stellerom ved siden av. Dette er absolutt noe jeg kommer til å dra nytte av ☺️
Det er jo veldig fint. Men de fleste "ammerom" jeg har kommet over er stellerom med en stol eller sofa og gjerne en mikrobølgeovn. Jeg gidder ikke å sitte i lukten av brukte bleier og amme om jeg kan slippe.. ;)

Det er jo veldig fint. Men de fleste "ammerom" jeg har kommet over er stellerom med en stol eller sofa og gjerne en mikrobølgeovn. Jeg gidder ikke å sitte i lukten av brukte bleier og amme om jeg kan slippe.. ;)

Ser den! Det er jo bare ekkelt..

De ammerommene jeg har vært på har vært så små at det kun er plass til en. Består av en stol, en stelleplass og en vask. Så om noen sitter og mater ungen sin får ikke noen andre plass til å skifte bleie. Og liker heller ikke å sitte ved siden av bleiebøtta og amme. Så jeh ammer der jeg er ved behov for mat :) legger som regel en klut over, for jeg liker ikke folk som glaner :)

De ammerommene jeg har vært på har vært så små at det kun er plass til en. Består av en stol, en stelleplass og en vask. Så om noen sitter og mater ungen sin får ikke noen andre plass til å skifte bleie. Og liker heller ikke å sitte ved siden av bleiebøtta og amme. Så jeh ammer der jeg er ved behov for mat :) legger som regel en klut over, for jeg liker ikke folk som glaner :)

Det rommet vi har på sirkus shopping er stort og lyst, skal prøve å få tatt et bilde og lagt ut ☺️

Det er der kbs var, eller? Skulle bare mangle med gode fasiliteter når de bygger helt nytt.

Ja, der kbs var ☺️ Selvfølgelig, men er ikke alle senter som prioriterer det fordi.. Har ikke sett noe lignende på city lade eller malvik senteret akkurat..

City Lade har visst fått et kjempefint ammerom om jeg ikke blander med Sirkus nå?

Er baby sulten skal den få mat. Hvor vi nå befinner oss kan da være det samme. Er ikke sånn at jeg skal slenge ut puppen og ikke dekke meg litt til om noen sitter og spiser ved sidenav meg. La ungen få mat. Bedre det enn en hylende baby

Vet sirkus har et fint og nytt ett.. Men har ikke funnet noe annet enn stellerom på city lade (men mulig jeg ikke har sett bra nok etter) ☺️

Så idag på City Lade sin facebookside at det var de som hadde d ammeromme som jeg tenkte på

Back
Topp