Amming

Ho3ne

Elsker forumet
Har du på forhånd bestemt deg for om du vil amme eller ikke (så fremst alt kommer igang slik det skal, selvsagt)? Hvorfor/Hvorfor ikke?

Jeg vil amme. Det gjorde jeg med førstemannen, og for meg er det helt naturlig å amme barnet mitt (så lenge produksjonen er som den skal). Årsaken er nok både et iboende behov for å mate babyen min på den måten som naturen har lagt til rette for, i tillegg til alle de gunstige fordelene ved amming, både for meg og babyen :)

Hva tenker du?

Er enig! Jeg kommer til å amme sålenge alt går bra og helst til jeg begynner på jobb igjen etter permisjon! :-) Har ammet begge de andre til de var rundt 12mnd.

Jeg ammer :D Er kun fordeler ved det og så er det jo kooos <3 Men ser ut som jeg mister melka mi rundt 3 mnd alder, gjorde det med mine to andre. Det samme gjorde mamma, farmor og mormor med sine barn, så kan se ut som det er genetisk dessverre!! Så er glad for de månedene jeg har :)

Jeg håper og få til amming denne gangen også. Praktisk for meg, bra for mini:)

Har absolutt sett for meg at jeg skal amme. Har ammet alle 4 barna uten noen problemer i 1,5 år for hvert barn. Det er koselig og praktisk.
Dersom jeg av ulike grunner ikke kan amme denne gang kommer jeg til å bøi veldig lei meg og rådvill. Aldri vært en flaskemamma.
Men satser på.at det går bra denne gangen og :)

Håper virkelig på å amme!! er første gangs så vet jo ikke hvordan det kommer til å gå! Men er absolutt det jeg vil! Litt redd for å ikke få det til:p

Skal prøve, men pga brystreduksjon må jeg i bestefall gå for delamming:)

Det gikk veldig bra forrige gang så regner med det gjør det nå og. Koste oss med ammingen og holdt på i 17 måneder :)

Her satser vi på amming denne gangen. Storebror nektet å ta brystet så han ble flaskebarn, har gått utrolig fint med ham altså, men amming er mye mer praktisk.

Skal ikke amme. Et valg jeg har tatt og sikkert kommer til å møte motstand på sykehuset men det får bare være. :)

Skal ikke amme. Et valg jeg har tatt og sikkert kommer til å møte motstand på sykehuset men det får bare være. :)
Må du si ifra under fødselen da, for de legger vel bare ungen til med en gang? Husker ikke jeg fikk noe spm hvertfall...

Må du si ifra under fødselen da, for de legger vel bare ungen til med en gang? Husker ikke jeg fikk noe spm hvertfall...
Det går fint :) er jo ikke akkurat litervis med melk som kommer ut de få minuttene babyen ligger ved brystet. Det er jo mer for kosens skyld :)

Jeg tenker akkurat det samme som deg! Håper virkelig jeg får det til. Ammet sist, i nesten 8 måneder før hun ikke var interessert lenger selv. Krysser fingrene for at lillebror også vil ta puppen! :)

Jeg ønsker å amme men er pga allergi i familien forberedt på at denne og kan måtte bli flaskebarn. Ikke fikk jeg nok melk sist heller. :/
Men jeg skal hvertfall prøve.
Personlig synes jeg flaskemating var enklest.

Jeg vil gjerne amme, såfremt jeg får det til og har nok melk osv :) er jo bare fordeler med brystmelk

Back
Topp