Amming

Mysecondbaby

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Hvor lenge og hvor ofte ammer dere ? Her er det av og på hele tiden ca hver 5. - 10. Minutt .. Er kjempe sliten .. Er det det normalt eller kan det være andre ting at hun gråter så mye ? Jeg har gitt mme 5-6 ganger Pga ned gang i vekt og såre brystvorter ..flere som er sånn ??

Sent from my iPhone using BV Forum

Her ammes det ca hver 4.time. Lille styrer det selv egentlig.. Nattestid er det som regel stille fra 2tida og til halv 6-halv 8 tida.. Ammer nok rundt en halv time-time når vi er i gang.. Sovner litt innimellom :p men akkurat begynt igjen etter flere dager med pumping og flaske pga såre brystvorter. :)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Her ammes det ca hver 4.time. Lille styrer det selv egentlig.. Nattestid er det som regel stille fra 2tida og til halv 6-halv 8 tida.. Ammer nok rundt en halv time-time når vi er i gang.. Sovner litt innimellom :p men akkurat begynt igjen etter flere dager med pumping og flaske pga såre brystvorter. :)

Hvor gammel er bebisen din ? Min er kun 4 dager gammel

Men vi brukte mye tid på sykehuset og hjemme i starten også.. Bare han fant roen så kunne han ligge lenge alt dag 3 :)

Sleit veldig med det, veldig viktig at babyen ikke sovner. Amm babyen i bare bleie så hun ikke er så komfortabel og varm. Pass på å tømme brystet godt, og hør etter om hun faktisk svelger melken og ikke bare koser på brystet.

Han er 12dager :)

Var han sånn helt fra dag 1 eller ? Håper virkelig min finner roen etter hvert :( er så slitsomt å amme hver 10.minutt også suger hun kun noen få minutter før hun sovner

Han spiste lite og sjeldent dag 1, litt bedre dag 2 og så fort melka rant så åt han bra! Men dog bare på ene brystet.. Kava mye på høyre side, men etter jeg har vært sår nå, og prøvd med skjold, så har han Røa seg å tatt høyre veldig fint også :)

Min er tre uker, og veksler mellom å noen ganger spise rolig og lenge, og med god pause til neste gang, og andre ganger å spise-kave-spise av og på i korte intervaller :rolleyes: Mistenker at han plages litt med mage og/eller snørr når han kaver som værst. Det er slitsomt når det står på, og blir jo et salig melkesøl siden han starter puppen og så kobler seg av mens puppen renner friskt. Jadda, det er stort håndkle- og klutforbruk for tida! Den første uka eller to spiste han rolig. Kavinga er ganske fersk. Håper den er forbigående.

Min er tre uker, og veksler mellom å noen ganger spise rolig og lenge, og med god pause til neste gang, og andre ganger å spise-kave-spise av og på i korte intervaller :rolleyes: Mistenker at han plages litt med mage og/eller snørr når han kaver som værst. Det er slitsomt når det står på, og blir jo et salig melkesøl siden han starter puppen og så kobler seg av mens puppen renner friskt. Jadda, det er stort håndkle- og klutforbruk for tida! Den første uka eller to spiste han rolig. Kavinga er ganske fersk. Håper den er forbigående.

Det er som å lese min historie! Han gjør AKKURAT samme som min.. :p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Får håpe min også bli bedre når ammingen går enda bedre ..

Håper det for dere :) lykke til! :) og ikke vær redd for å be om hjelp av feks helsesøster etter hjemkomst! :)

Signerer :) samme her

Det er som å lese min historie! Han gjør AKKURAT samme som min.. :p

Sent from my iPhone using Tapatalk
Og akkurat som min også!
Må være et slags babysyndrom det her :p

Hver 3 time på dagtid, varierer på natten. Holder på ca en halvtime å da spiser hun fra begge sider :) 1 uke gammel :)

<3 lille spire <3

Ammingen varer ca 20min til en halv time og han vil ha mat hver tredje time og noen ganger hver andre:)

Jeg synes jeg ammer hele tiden jeg... Han sover vel ca 3 timer, så er det mat.. Når han er våken vil han ha pupp hele tiden. Så vi kan sitte i flere timer... Helsesøstra sa at det var helt vanlig - han er 1 uke gammel..

Her varierer det veldig. Noen ganger er det mating hver halvtime, andre ganger holder han i 3,5 time. Han ammer ca 5-15 min hver gang. Innimellom er det mye kaving her også, men stort sett sutter han greit den tiden han får mat.

Lille styrer det selv, av og til drikker han mye, noen ganger lite.

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp