Amming

Tante Sofie

Gift med forumet
Hvor lenge er det normalt å amme av gangen? I kveld satt jeg i nesten 2 timer før hun gav seg. Hun har et enormt suge-behov, så i morgen skal jeg kjøpe smokk!!!
Siden ammingen går greit nå, kan jeg vel prøve smokk, eller????

Ikke er hun noe flink til å rape, så jeg frykter magesmerter etterhvert....

Men dumt av meg å ta sorgene på forskudd!!!

[:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Min lille Sondre har også et enormt sugebehov. Så når han er ferdig å spise (heldigvis holder han ikke på lenger enn 1 time!), og hvis han ikke roer seg helt når jeg legger han, så putter jeg bare lillefingeren oppi den myke ganen. Jeg har lyst til å utsette smokke så leenge som mulig. Hadde egentlig håpet på å slippe smokk, men tror nok jeg kommer til å krype til korset før eller siden [:D]

Sondre var heller ikke flink til å rape i begynnelsen, men siden tirsdag har han vært kjempeflink! Så nå er det ofte vi tar en rap midt i måltidet, da spiser han mye bedre også!

pass på brystene dine!!! hvis ikke vill ammingen bli veldi slitsomt! når hun har ligget 10-15 minutter, så har hun tømt brystet... og ligger bare å sutter. da kan du trygt prøve en tutt..

jeg slet litt med det samme her, Mathias låg hele natten, så jeg omtrent ikke hadde hud igjen på brystvortene..
han ville ikke ta tutten, men da jeg la han helt inntill meg, med tutten, så han fikk nærheten på samme måten som ved puppen, så har han vært en helt annen unge.. OG han sov plutselig hele natten, ammet han to ganger mellom da, men ellers var han helt rolig..

håper det går bra, lykke til!!

Back
Topp