Amming

• Trådstarter Trådstarter *Nyperose*
  • Opprettet Opprettet
N

*Nyperose*

Guest
Har du planer om å amme? Og hvordan har evt amming av storesøsken gått?

Æ har amma mine 2 første i over et år hver å håpe på d samme gangen her Amme så læng babyn vil ha mm,  e fornøyd å lægg på sæ som hu ska , så får vi sjå kor læng d blir

Har utrolig lyst å amme :) men Julian ville ikke ha i det hele tatt etter at han var 8 uker gammel. Nekta plent å ta puppen :( så håper virkelig det går bedre denne gangen :) Men som de sa på ammepol denne gangen har jeg litt erfaring i ryggen, og håper det hjelper :)

Har ammet begge barna fullt i 6 mnd og holdt på videre til de var 1 år, tenker å gjøre det samme med lillebror. Pleier å ha melk til nok til å mette trillinger.. :)

Ammet begge mine 2 første.
Håper å kunne gjøre det nå også da det er veldig fint og koselig,samtidig som det er mindre styr.Slipper flaskekoking og melkeblanding.
I tillegg har jeg endel kg jeg vil bli kvitt,og når man kan bli forbruker opp til 750 kcal om dagen med å amme er det jo ganske verdifullt for vektnedgang :)

Jeg ammet førsten i 6,5 mnd, håper å amme denne mye lenger. Jeg plagdes en del sist, med kramper i brystet og mye vondt. Denne gangen slipper jeg forhåpentligvis unna det, siden jeg vet hva som forebygger smerten.

jeg fikk ikke en dråpe med melk til førstemann, så ser for meg flasketiden igjen. Men skal selvsagt prøve med amming igjen denne gang!:)

Jeg hadde så mye melk at jeg måtte pumpe meg 200ml hver morgen før sønnen vår skulle spise, han full ammet jeg i 6 mnd etter det fikk han pupp som drikke etter et måltid til han var ca 8 mnd, da sluttet han:) Håper neste vil amme litt lenger enn det;)

Med førstemann fullammet jeg i 6-7 mnd. Ammet litt helt til han var 1,5 år (siste halvåret kun litt kos på kvelden). Håper å få til det samme med nestemann emoticon

Jeg fullammet i 6 mnd og så etter vert måltid fram til frøken mistet interessen i 10mnd alderen. Ville amme lenger med frøken men hun ville ikke ha. Jeg sleit lenge med å få alt til å gå smurt og frøken var blitt 3 mnd da jeg sluttet å få vondt, men det var verdt det. Nå derimot skal jeg nok introduseree flasken litt før sånn at jeg ikke blir bundet til husets 4 vegger i 7 mnd. Føler meg mye mer avslappet denne gang og skal ikke stresse meg ihjel.

Jeg ammet første i ca 4 måneder, håper å gjøre det lengre nå.
Den gang måtte jeg pumpe og gi på flaske for at vi skulle være sikker på at hun fikk nok. Helsestasjon synes hu la litt lite og sent på seg. Derfor ble det litt amming og litt pumping. Jeg hadde nok melk, det ble bare litt ekstra styr med pumpe og flaske.
Det positive var jo at pappaen sto opp på natta og mata endel, og at han også fikk oppleve den nærheten.
Så jeg er veldig innstilt på amming og ser fram til det :)

Håper det...
Jeg kommer til å prøve i alle fall, og går det ikke så vet jeg at jeg har prøvd i det minste

Eg vil gjerne amma, syns det er ufattelig mykje enklare enn å koke flasker og alt det styret der, men går det ikkje, så går det ikkje.
Sist pumpa eg meg i 3 mnd før han endelig tok puppen skikkelig, så mykje slit trur eg ikkje eg orkar ein gang til. Det var heller ingen som fortalte meg at det ikkje var vits å pumpe meir enn 15 min pr bryst, så eg satt i timesvis og grein over dei få dråpane som kom ut.
Håpar inderlig det går bedre denne gangen, at babyen er frisk og rask med god apetitt :o))

Snuppa:) skrev:
jeg fikk ikke en dråpe med melk til førstemann, så ser for meg flasketiden igjen. Men skal selvsagt prøve med amming igjen denne gang!:)

Skriver under her. Akkurat samme erfaring. Får prøve igjen denne gangen, men går det ikke så går det ikke

Jeg fikk ikke til å amme førstemann, han klarte ikke å få tak og alt ble tull og han ble illsint og mer og mer sulten. Så jeg pumpet i 8 uker før jeg la pumpa på hylla. Andregang gikk ammingen av seg selv helt til jenta fikk spisenekt rundt 4 mndr, ville bare ta puppen om natten ( eller stort sett bare spise på natten i det hele tatt). Så da gikk ammingen over litt etter litt som melken tok slutt. Nå håper jeg at det går like lett som stat gang, men at jeg ikke kommer til å slite meg ut med ammingen om jeg ser det ikke går. Er mye alene med barna så det sier seg selv at jeg ikke kan sitte å amme døgnet rundt. Så snuppa kommer til å bli vendt til flaske ganske kjapt også :)

Jeg håper virkelig at jeg klarer å fullamme i hvertfall 4 mnd denne gangen. Sist gang fullammet jeg i en mnd, og etter 2 mnd ga jeg helt opp. Nå var det slik at gutten min ikke ville ta brystet siden han ble lagt til brystet først etter en uke eller to, så føler ikke det bare er min feil.

Jeg fullammet til sønnen min var 6 måneder. De to siste månedene var litt vanskelig, for han la ikke på seg. Men jeg klarte å ordne det :) Med pumping når han sov om nattan, så fikk han den tjukke melka jeg produserte da, på morgene. Og da la han på seg. Litt slit var det jo, men vi klarte det :) 

Etter 6 måneder så delammet jeg. Ble en sup på morgenen, en på ettermiddagen og til slutt en på kvelden. Han sov jo natten rundt da han var 4 måneder gammel, så ble ikke så mye nattamming da.

Jeg håper at jeg får til amming denne gang.
Guttungen fikk ikke til å suge. Pumpet i 6 uker, men da var jeg utslitt!!! Så om amming ikke går, skal jeg ikke holde på med pumping så lenge!
Guttungen ble tatt med tang, og jeg er bombesikker på at det er derfor han ikke klarte å suge. Var hos kiropraktor når han var 7uker, og han hadde mange låsninger.
Så om neste blir tatt med tang, vakum eller ks, skal jeg ha manuellterapaut eller kiropraktor på sykehuset!!!!

Ammet snuppa i 8-9 måneder. Da ville hun plutselig ikke mer, noe som var helt greit for meg:-). Har planer om å amme lillebror også. Ammer til han ikke vil mer:-). 

Fullammet i 6 mnd forrige gang og så gikk det er helt år til før vi la ammingen helt på hylla :) jeg er fornøyd med det og håpa på det samme igjen :)

Back
Topp