amming

MinniMe

Elsker forumet
hvor ofte ammer dere på natta.??? og på dagen????
markus har en tendens til å skulle spise hele tiden å spes om natten.. å bruker opp til 3 timer på et måltid...

Tulla mi har også et stort sugebehov, så jeg kjenner godt igjen det både du, tona og Sibo86 skriver- alltid godt å få bekreftelse på at man ikke er alene [:)]. Jeg prøver å ikke bruke smokken så mye enda, fordi jeg føler at ammeteknikken ikke sitter helt slik den skal. Har såre brystvorter, men vet liksom ikke om det er normalt såre, eller pga feil teknikk. Helsesøster kommer på fredag, skal spørre henne da.

Blir amming hver 2-3 time, men de siste nettene har hun sovet fra ca kl 22 til 02.30, og videre fra 04 til 08 (nattmåltidet varer fort en time ja) -og det er jeg veldig fornøyd med. Krysser fingrene og håper det varer!

Jeg skal vel egentlig ikke klage, for Ludvig spiser sjelden oftere enn hver 4. time om natta, men oftere på dagen, ihvertfall i det siste. Har vært litt plaget av mageknip her da, og det eneste som hjelper er å gå med ham... Veldig glad for at jeg har fått låne enn sånn BabyBjørn sele! Sovner/roer seg ganske fort oppi der, men hvis jeg legger ham i vogna går det ikke lenge før han hyler igjen... Håper det gir seg snart...

Er som oftest verst på kvelden da, men når han først sovner kan har godt sove 6 timer i strekk. Og det er jo en trøst når man tasser rundt i stua klokka 3 om natta...

alex spiser en gang om natten.. ( da regner jeg att natten begynner kl 2400 - og varer til 0700) da bruker vi ca 30 40 min..

Her er det på natta mating ca kl 24, kl 04 og kl 08, og ca hver 3 time på dagen. Bruker vel nå ca en halv time per mating, men med bleieskift og slikt tar det jo fort en time tilsammen. Brukte lengre tid i starten.

godt å høre at jeg ikke er helt alene:)
tusen takk jenter for gode svar....

det dukker opp så mange spm å er så redd for å gjøre noe feil[8D]

glad jeg har dere.....[:)]

Ja, det er virkelig godt å ha dere. [:)] Da ser jeg at jeg ikke er alene. Petter har også et enormt sugebehov, og vil ha pupp så og si hele tiden. Jeg har jo allerede rukket å få skikkelig sår brystvorte på den ene siden. Med blemmer, sprekker og det hele. [&:] Men han må jo suge der også, hvis ikke får jeg jo enormt spreng.. [&:] Håper det går deg til etterhvert. I går var jeg skikkelig redd for at brystbetennelsen var på tur, men det ser bedre ut i dag, heldigvis.

Jeg har jo ikke kommet så langt at jeg har fått noen rutine på ting enda, men jeg lar Petter styre det meste foreløbig. Han får pupp når han viser tegn til å vil ha. [:)]

Jeg ammer hver 4 time og da ammer jeg ham i ca. 1 time og 15 min.

Back
Topp