amming

tipp

Forumet er livet
De fleste av oss er heldige og får ammen den lille. Men det er også de som ikke kan. Sist fikk ikke jeg det til, men denne gang SKAL jeg klare det.

Men spm er om noe annet.

Hvis dere sitter i et besøk,familie besøk, og den lille blir sulten. Ville dere da dratt frem puppen der midt i besøket, eller ville dere gått inn på et egnet rom hvor det er stille og rolig og du slipper å få øynene rettet mot puppen din?

Var i besøk hos min farmor idag. Og min onkel og fruen hans fikk en gutt for 4 uker siden. Hun brettet frem puppen midt i besøket.Og når jeg så på gutten, så så jeg jo rett på puppen. Jeg vil jo ikke se den. Jeg trenger jo heller ikke se den veien, men er ikke så lett når det ligger et lite nurk der og jeg skal snart få min lille i armene.
 Jeg personlig ville gått inn på et annet rom. Mest fordi å amme er mellom den lille og deg selv. Ikke et helt besøk, deg selv og den lille. Og fordi jeg ikke er interresert i å vise puppen min til alle.

Men nå liker jeg ikke henne så veldig mye heller[:'(]. Så kanskje det er derfor jeg reagerer sånn. men tror uansett jeg ville gått inn på et annet rom. Blir mer koselig

Ja, der har du den og. Ikke sikkert alle syntes det er hyggelig.

Men om jeg hadde vært et sted som jeg ikke hadde hatt noe tilgjengelighet til et rolig sted og den lille er kjempe sulten, så hadde jeg ikke brydd meg så mye om hvem som hadde likt det eller ikke.

Men er det muligheter for å sitte et rolig sted, så hadde jeg gjort det

Jeg komer nok til å trekke meg litt til siden, helst på et eget rom..
Greit nok at det er en naturlig tilng å amme et barn, men for meg blir det ikke rett å gjøre det i all offentlighet..
Det er slik jeg ser på det nå da, men dette er mitt første barn da, så kan jo henn jeg endrer syn på det når lille gutt er født... [8|]

Jeg fikk heller ikke til å amme med første , så har ikke så mye erfaring her... Men tror i det minste eg ville trekt meg litt vekk så ikke alle såg meg...
Enten på et eget rom eller bare dradd stolen litt vekk så eg ikke satt midt i besøket med puppen fremme...

Hadde nok kommet helt ann på hvem som satt der. Men hvis jeg skulle ammet foran andre slik
hadde jeg sørget for at puppen var tildekket. Lagt et lite sjal eller klut over.
Men det viktigste er jo at du føler deg vel i ammesituasjonen[:)]

Jeg hadde nok flyttet meg til et annet rom.. Syns ikke det er noe gøy å vise frem puppen.. hehe.. [:)]

Jeg har jo ingen personlig erfaring på området, og er redd jeg må svelge flere kameler på området om jeg uttaler meg for bombastisk!
Men tror nok jeg vil prøve å trekke meg litt unna om jeg er så heldig jeg får til å amme, trenger ikke å blotte pupper midt i glaninga på folk. Er det ikke mulig å komme seg unna vil jeg prøve å dekke til mest mulig hud med tepper etc.
Er sånn jeg tenker nå, så får vi vel heller ta opp igjen spørsmålet om noen måneder å se hvordan det har blitt [;)]

Jeg går på et annet rom [:)] Har aldri følt at det er naturlig å brette frem puppen foran andre selv om man ammer. Har hatt tilfeller der andre bekjente ikke bryr seg og bare drar frem puppen midt i fleisen på andre og til og med ved bordet.... Hjelpe meg, det har ikke jeg sansen for altså. Men de om det, men kjipt hvis andre blir brydd av det også.... [8|]

ORIGINAL: lekki

jeg kommer til å trekke meg unna,inn på eget rom ja.vil ikke at andre skal stirre på puppen min,det blir feil hehe
skal være avslappet når jeg ammer barnet mitt ikke anspent[:)]

akkuratt som jeg skulle sagt det selv[;)][:)]

ORIGINAL: Mirage

kommer helt an på hvem som er tilstede også tror jeg.. [:)]
har ikke tenkt på den biten egentlig, men når den tiden kommer vil jeg gjøre det som føles naturlig for meg.. hva det måtte være aner jeg ikke [:D]

Enig. Forskjell på om det er svigerfar, kollegaer fra jobben eller søstera mi[&:] Kommer også til å gjøre det som føles naturlig for meg der og da... så får vi se hva det blir[:)]

Vanskelig å avgjøre nå, men vet jo hva jeg reagerer på selv. Kommer nok litt an på hvem som er til stede og i hvilken anledning. Synes ikke noe om de som drar fram puppen i forbindelse med mat, middag etc. Ikke det at jeg synes de er ekkelt eller noe, men upassende på en måte. Sitter man i sofaen sammen med bare venner kan det nok tenkes at jeg blir sittenede, men vet ikke helt. Lettere å svare om noen måneder![;)][:D]

sist gang dro jeg fram puppen hvor det måtte være,brydde meg ikke så mye gitt.[:-] men kunne ha et teppe over eller noe  for å skjerme litt.... er ikke så sjenert jeg også er det jo mat...[8|][8|][8|]

Hvis jeg får til å amme, vil jeg prøve å vri kroppen en annen vei så ikke alle ser på meg. Det skal jo være kos å amme, og da hjelper det ikke med flere par øyne som stirrer på utstyret mitt.

Håper inderlig jeg får til denne gangen, fikk ikke til forrige gang...

Men som sagt; det kommer helt an på hvem som er til stede...

[:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Det kommer litt an på besøket tror jeg for min egen del.
Det plager ikke meg at mødre drar ut puppen sånn.
Men hva jeg selv vil gjøre vet jeg ikke før jeg er oppe i situasjonen.

Back
Topp