Amming vs. pumping

Jeg fikk aldri til å amme min sønn som var født tidlig og fått trøske på tungen. (Dette kan gi dårlig sugetak) Strevde med pumping og ammeprøving før jeg "gav opp" i utmattelse og frustrasjon etter en måned.

Så vi fikk flaskebarn som fikk mme, og dette fungerte supert for oss. Far fikk delta på lik linje med meg mht til mat og stell. :) Kjekt. :)

Her skal det ammes å pumpes. Mista melka etter 4mnd sist pga stress.. så pumper og fryser det ned om det skulle skje igjen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

I mitt tilfelle gjør det det, jeg klarer ikke å slippe ned til flaska. Så jeg kunne sitte en hel kveld (3-4 timer) med pumpa og ikke få ut mer enn 10-30 ml. :-/

Til slutt ga jeg opp, orka rett og slett ikke å bruke så mye tid på så lite melk :p

2 små + spire <3

Siden det kom så lite, ga du morsmelkerstatning istedet da? For da er det vel ikke forskjell på om du ammer eller pumper, hvis det allikevel kommer lite melk??

Siden det kom så lite, ga du morsmelkerstatning istedet da? For da er det vel ikke forskjell på om du ammer eller pumper, hvis det allikevel kommer lite melk??
Hun kan få svare selv også, men har en kommentar her jeg også :)

Det er veldig mye jobb for så lite, så dersom man ikke får til å amme så tror jeg nok det er lettere med mme da. Men selv om det kommer så lite ved pumping kan det hende det er masse melk i puppene. Man bare får det ikke ut med pumpen (og da går også produksjonen ned etterhvert). Derfor må mange amme istedenfor å pumpe.

Jeg fikk ut 10 ml med pumpe. Mens gutten nesten drukna i melk når jeg amma.

Hun kan få svare selv også, men har en kommentar her jeg også :)

Det er veldig mye jobb for så lite, så dersom man ikke får til å amme så tror jeg nok det er lettere med mme da. Men selv om det kommer så lite ved pumping kan det hende det er masse melk i puppene. Man bare får det ikke ut med pumpen (og da går også produksjonen ned etterhvert). Derfor må mange amme istedenfor å pumpe.

Signerer denne. Et barn vil ALLTID få ut mer enn en pumpe, det er min erfaring. Og det er faktisk lettere å få ut mer ved håndmelking, enn det er med pumpa :)

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)

Signerer denne. Et barn vil ALLTID få ut mer enn en pumpe, det er min erfaring. Og det er faktisk lettere å få ut mer ved håndmelking, enn det er med pumpa :)

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)
Jepp. Barnets munn og håndmelking trykker, pumpen suger med vakuum. Stor forskjell.

Tipser om at Babyverden nå har egen ammehjelper som svarer på spørsmål vedr. amming.

Hun kan dere finne HER (link)

Nei, hadde masse melk og ungen var mer enn fornøyd med puppen. Pumpet for at vi skulle ha liggende i fryseren, så pappaen kunne gitt på flaske om jeg skulle bort eller noe.

2 små + spire <3

Back
Topp