Amming utendørs

blessed

Betatt av forumet
Hva gjør dere om babyen vil ha mat viss dere feks er ute å går tur? Lillegutt drikker ca hver time eller hver andre..

Vil han ikke sove lengre på trilletur? Min elsker å ligge i vogn og sover gjerne 3-4 timer i strekk når vi er ute. De første turene var jeg litt redd for at han skulle våkne, så da prøvde jeg meg litt og litt hver dag. Når vi kom hjem og stoppet vogna sov han videre uansett. MEN; hadde det vært krise da hadde jeg nok funnet meg et sted jeg kunne amme han. Har somregel et ullteppe i stellevesken og et teppe oppå eller inni vogna som jeg kunne hatt surra rundt han.

Jeg har prøvd å gå litt videre i håp om at han sovner igjen.. Hvis ikke for jeg han smokk, hvis det ikke funker så må jeg stoppe opp å finne ett sted å gi han mat! Endte opp med å stå å amme under jakka, ved en busk her en dag!!

Trodde aldri jeg kom til å tørre p amme offentlig! Men vil han ha mat, så må han få!! Prøver å skjule det så godt det lar seg gjøre!

Jeg tenker at det ikke er nå problem å amme offentlig. Min største frykt er å få brystbetennelse av å måtte amme ute!!! Men lilletuppa sov heldigvis godt i vogna si :)

Jeg har allerede ammet på div krakker i nærområdet. Legger bare dyna over så hun ikke blir kald.

Har også ammet ute flere ganger allerede! Det har jeg gjort med de andre barna også. Jeg ser igjen problemer med det! Jeg har ofte et teppe i vogna/veska slik at lillegutt ikke blir kald. Jeg har også gjerne et skjerf i halsen som jeg bruker til å dekke meg litt til. Må han ha mat så får han det så lenge været tillater at jeg setter meg ned. Det er verre dersom det regner! Da må jeg finne meg litt ly først!

Når hun her skal ha mat ligger hun gjerne der og spiser en time eller to, så om hun skulle bli sulten ute på tur så må hun vente til vi kommer til et sted der jeg kan sitte komfortabelt. Altså ikke utendørs... Jeg kommer ikke til å amme ute før til sommeren. Vi har bare gått småturer foreløpig, på grunn av bekkenløsningen min, så heldigvis ikke noe problem!

Fikk testet dette på trilletur isted. Har ikke noe problem med å amme ute, men bruker som regel så lang tid på å amme. To ammepauser på 15min måtte til, så sov han heldigvis resten av turen :) Brukte et sjal som jeg tok rundt ham, men blir nok verre når det blir vinter.

Ta med et skjerf el noe så du får dekt til puppen i vinden.. Så den ikke får trekk på seg.. Gir du en pupp i gangen eller fra begge hver gang? Kan være lurt å få tømt den ene helt for tjukkmelka før du gir nr.2.. Kanskje går d lengre tid i mellom og duppen blir lengre.. Men ikke alle d går til da;)

På Trilletur i vogna sover hun 3-4 timer uten problem. Så vi går ofte lange turer men går etter hun har fått mat så jeg vet at hun er mett. Jeg er ikke klar for å amme ute som feks på kafé eller andre offentlige plasser. Det kun fordi hun enda kan dille litt med å koble seg på så klarer ikke amme helt diskré enda ☺️

Jeg får så fort vondt om jeg blir litt kald, så jeg timer turer til når han nettopp har spist, så slipper jeg å tenke på å måtte amme ute:)

Men ammer han andre steder, på senter, i bilen og slikt om han blir sulten:)

Vil ikke amme utendørs pga kulden, men har måttet finne en kafé i hui og hast, eller ammet i bil, og har jogga hjem m vogna fordi han våkner.. Men han sover bedre i vogna på tur enn hjemme i vugga, så går som regel bra så lenge vogna er i bevegelse :-)

Jeg håper alltid at babyen ikke skal bli sulten ute, men blir den det finner jeg alltids et sted å sette meg ned for amming.

Har ikke måtte ammet ute enda, men tenker at vil han ha mat så skal han få. Går som oftest med en cardigan som jeg kan dra rundt han. Evt har jeg sikkert et teppe jeg kan bruke :)

Lille sover som en stein i vogna så lenge den er i bevegelse, og har timet trilleturene til når hun har vært mett og sovnet da e helst vil unngå å måtte amme ute på tur. I så fall ville jeg ha trillet inn en plass så fort som mulig om hun hadde våknet ute på tur!

Jeg måtte amme ute I forgje uke. Ingen mulighet for å sette meg inn, bak noe eller I bil. Så pakka lille inn I dyna, og la teppe over puppen. Så tror jeg fikk dekt godt til både meg og han!:-)

Back
Topp