Amming på natten..

Carla82

Gift med forumet
Hvor ofte er dere oppe og ammer på natten? jeg er oppe 2-3 ganger, og ammingen tar ca 30-40 min hver gang..Er dette mye/ unormalt? Hvor lenge er det til de sover hele natten egentlig?[8|]

Det tror jeg er veldig forskjellig når de slutter med amming om natten. Martin har sovet 6-7 timer en god stund og for halvannen uke siden ca begynte han å sove 8 timer natt. I natt sov han 9 timer så jeg har vært heldig[:D]

ORIGINAL: skytte70

Det tror jeg er veldig forskjellig når de slutter med amming om natten. Martin har sovet 6-7 timer en god stund og for halvannen uke siden ca begynte han å sove 8 timer natt. I natt sov han 9 timer så jeg har vært heldig[:D]

oj! hvordan får dere til det egentlig? får du ikke bryst-spreng da?

Har ikke gjort noe spesielt vi, han har bare sovet lenger og lenger. (bank i bordet) har ikke gitt mme heller. Hadde litt brystspreng de første dagene, men det har gått seg til. Melkeproduksjonen tilpasser seg etter behov, merket jeg hadde litt spreng idag når han sov 1 time lenger.

ORIGINAL: Tuttlings

Hvor ofte er dere oppe og ammer på natten? jeg er oppe 2-3 ganger, og ammingen tar ca 30-40 min hver gang..Er dette mye/ unormalt? Hvor lenge er det til de sover hele natten egentlig?[8|]

Helt likt her i gården..

Vi ammer som regel en gang på natten, og en gang på tidligmorgenen. Men jeg sovner mens han spiser, så jeg vet ikke hvor lang tid det tar. [;)] Noen ganger sover han til i 5-6 tiden, og da står vi opp neste gang han skal ha mat, en gang mellom ni og halv elleve.

Er oppe kun en gang om natta nå..[:D] Legger henne mellom 21.00-22.00, og da sover hun til rundt 05, får pupp, legger henne sammen med meg,og så sover vi til ca 08-08.30..[;)]

Isak sovner mellom 22.30-24.00 sånn ca, og sover til 6-7 tiden, da er det pupp og så sover vi igjen. Har gjort det siden han var en uke gammel sånn ca.

ammer 2 ganger om natta tar rundt 5-10 min..her skifter vi ikke bleie så lenge han ikke har besja..og det slutta han med for mange uker sia..kan ikke huske sist jeg skifta på natta!!

ammerkun natt...mme på dagen kvelden..hun legger seg ca 9 oger oppe mellom 4-5 så i halv7 - 7 tiden..alt etter når sambo står opp og  skal på joibb...så sover vi til i 9 tiden..og mat på flaske i 10-11 tiden når begge to er stelt for dagen...[;)]

Dere er så heldige alle sammen...
uff.. vi sliter virkelig på nattestid... david sover max 2-3 timer i strekk før han våkner.. så er d mat, raping, bleieskift, grining og masse roting. det tar gjerne opp til 2-3 timer før han kanskje roer seg igjen....
hva kan vi gjøre???? det er så slitsomt.. samboern skal jo opp tidlig på jobb, så han er jo totalt utslitt, og noen netter så må han bare sove på gjesterommet[:(][:(]
trodde ting skulle bli bedre da vi begynte med mme i tillegg også, men neida... guttn vår er så urolig på natta... vi aner ikke hva vi gjør feil[&:][&:][&:][:(][:(]

ORIGINAL: Gabriela

Dere er så heldige alle sammen...
uff.. vi sliter virkelig på nattestid... david sover max 2-3 timer i strekk før han våkner.. så er d mat, raping, bleieskift, grining og masse roting. det tar gjerne opp til 2-3 timer før han kanskje roer seg igjen....
hva kan vi gjøre???? det er så slitsomt.. samboern skal jo opp tidlig på jobb, så han er jo totalt utslitt, og noen netter så må han bare sove på gjesterommet[:(][:(]
trodde ting skulle bli bedre da vi begynte med mme i tillegg også, men neida... guttn vår er så urolig på natta... vi aner ikke hva vi gjør feil[&:][&:][&:][:(][:(]

Huff, har hatt det akkurat sånn vi også! Men nå går ting litt bedre..Kanskje dere må bare ta tiden til hjelp? Her hjalp det ihvertfall at han var skikkelig trøtt før vi la han for natten..sånn at han ikke ble lysvåken på natten. Og at han ikke sov så mye på dagen. Håper dere finner ut av det etterhvert![&:][:)][;)]

Her ble jeg først veldig glad da Ludvig begynte å drøye nattmåltidet til klokka 4-5, men problemet er at når han merker at det er lyst, så vil han ikke sovne av seg selv... [&:] Da må det bysses og vugges en god halvtime før Jon Blund kommer, så nå har jeg begynt å stå opp etter at han har spist og gå med ham til han sovner, (så vi ikke vekker sambo som skal på jobb) så legger vi oss på sofan noen timer når han har sovnet. I grunnen koselig det da!

Men hvis Ludvig spiser kveldsmat litt tidligere, rundt 8 tida (spiser vanligvis i 9-10 tida), så våkner han i 3 tida og er sulten igjen. Da sovner han som regel med en gang da (heldigvis!) og våkner ikke før rundt 7 igjen. Er igrunn bedre det, men det er jo ikke så lett å bestemme når de skal spise ennå da... Og sjefen her i huset gjør som regel det som passer han selv best, ikke det som passer oss best... [:D] [;)]

Back
Topp