Amming på natta

Frk. StrikkePinne

Gift med forumet
Hvordan foregår det hos dere?
Jeg føler jeg "ødelegger" puppene mine med natteammingen, temmelig melkesprengt og en stk. sint baby = et sugetak som er helt på jorde!
Så jeg er skikkelig øm etterpå. I tillegg så sitter jeg som en idiot på senga og får vondt i ryggen..
Jeg kan ikke fatte og forstå hvordan folk klarer å ligge å amme! Pinte meg gjennom det her en ettermiddag, får absolutt ikke til det der.. Fikk til på sykehuset, men da fikk jeg jo hjelp til å legge han til og alt det der..

Har gidd beskjed til folk om at de må si i fra om de eller noen de kjenner skal kvitte seg meg en stol som jeg kan få/kjøpe så jeg kan ha den inne på soverommet så jeg får sittet på en ordentlig måte. Er uten tvil mest fristende å ordne flaske på natta.. Hvertfall hvis det fortsetter slik.. Sårene på brystvortene var jo grodd og alt gikk bra, men nå har jeg fått sår igjen på den ene puppen[&o] og det tror jeg er pga. natteamminga som jeg føler går rett til helvette:P

her er ammetida på natta ein av dei mest slitsomme.. får aldri lagt han i senga si igjen, for det tar så lang tid at eg sovna...
eg trur han er utspekulert å gjer det med vilje.. [8|][8|] for han bruker så vanvittig langt tid, og sovna med puppen etter to svelg, og så våkner han når eg skal flytte han :p

Han vil ikke ha av meg på natten. Han er altfor sulten, så han stresser med å finne nippelen og vil ikke ta tak selv om jeg leder han til den. :( Så da blir det flaska. Men MM da, ikke MME.

Her er det ikke ofte jeg ammer om natten , men jeg blir utrolig lykkelig når det blir det, for da blir det ikke så spreng i puppen.
Har jeg sikkelig melkespreng tar det evigheter før hun får ordentlig tak også, fordi den er så full, og det er kjett:p

Jeg pumper meg på natten og samboer gir han flaske [:D][:D] da slipper jeg å føle jeg sovner...

Jeg sitter på sengekanten og halvsover, jeg....gjør jeg for mye ut av det tar det tid før jeg selv sovner etterpå, å det vil jeg jo ikke.....så prøver å holde meg i sovemodus i våken tilsatnd....hehehehe....også kniper jeg...for å ha noe fokus....kniper alltid om nettene.....hehe...

Her går det veldig fint, sleit i begynnelsen men nå går det som en lek. Har lys på ute i gangen så jeg ser og putter puppen i munnen på henne. Har en pute bak hennes rygg så hvis vi sovner så faller hun ikke. Og ammer liggende på samme side.

Hjelp til med å putte puppen i munnen så går det bedre.

ORIGINAL: s90

Sjelden noe nattamming her, egentlig... Blir ikke så sprengt heller, jeg da [:)]
Men når jeg ammer på natten eller morgenen, så ligger jeg og ammer [:)] Syns det er veldig behagelig! Og nå har jeg til og med lært meg å amme fra begge puppene om jeg ligger på den ene siden, så slipper jeg å snu både meg og guttungen når vi skal bytte pupp [:D]

Hvordan får du dette til???[8|] Det vil jeg og lære! [:D][:D]

Pass på at når baby ligger på siden inntil puppen skal hodet bøyes bakover. Lite triks er å trykke håndbaken din inntil ryggen slik at ungen ligger rettere. Da vil hodet presses opp og bakover

Jeg står opp! Inn i stua i stresslessen, på med tv'n og country jukeboks.. [:)] Ingen problemer med legginga etterpå. Men det er vel fordi han sovner før han er ferdig..

Jeg ligger å ammer på natta, syns det er veldig kjekt. Da slipper jeg å våkne så veldig selv, dessuten så fant jeg aldri noen god stilling å sitte å amme i senga. Har temmelig sprengte bryst selv på nattestid, iallefall nå som han ikke nødvendigvis våkner hver 3. time, men kan drøye det i opptil 5. Da må jeg klemme til og "forme" brystvorten og området rundt slik at han får tak. Bruker langfinger og pekefinger til å klemme, og da tømmer han temmelig fort det området slik at jeg kan slippe [:)] 

Syns liggeammingen er den beste. Da koser vi oss skikkelig. Hun får godt tak og vi ligger begge godt. Jeg ligger å halvsover mens hun spiser, så får jeg henne til å rape (evt gulpe over hele meg) før hun legger seg ned og sover som en stein. Drømmepia mi [:)]

Som sagt over, det er viktig at man ligger skikkelig mage mot mage. Ylva ligger stødig på siden for det er slik hun ligger og sover, men man kan jo støtte henne opp med hånden..

Utrolig kjekt å slippe å reise seg fra sengen. Jeg ville ha prøvd mye for å få til det.

Sjelden noe nattamming her, egentlig... Blir ikke så sprengt heller, jeg da [:)]
Men når jeg ammer på natten eller morgenen, så ligger jeg og ammer [:)] Syns det er veldig behagelig! Og nå har jeg til og med lært meg å amme fra begge puppene om jeg ligger på den ene siden, så slipper jeg å snu både meg og guttungen når vi skal bytte pupp [:D]

Hehe, jeg også ligger på den ene siden og gir fra begge puppene[:D] Kjekt det der!

Ammer vel 2 ganger hver natt. Da sitter jeg i sengen. Er jeg supertrøtt, ligger jeg. Da hender det vi sovner vi begge to...men jeg synes det er litt koselig, jeg. Å ligge ved siden av nurket :) Skjer ikke så ofte da..
 Både jeg og sambo ligger dønn stille da, rart det der, vi ligger heeelt i samme stilling som vi sovna. Livredde for å mose ungen, kanskje? Hihi[:)]

Nå ble jeg nysgjerrig også! jeg prøvde i natt, og det gjorde vondt![&o] fortell!!![:D]
og forresten.. tar du han opp for å rape etter han har spist da, eller lar du han evt. bare sovne...? og hvis han sovner, lar du han ligge på siden og sove eller flytter du han over på ryggen? så mye man skal lure på[:)]

Altså, jeg kan jo ligge å amme i teorien, men jeg får ikke til i praksis! :P Jeg får ikke lagt han til liksom ;P

Når det gjelder å amme fra begge puppene på samme side så er det vel bare å enten legge seg mer på mage slik at den øverste puppen kommer lenger ned eller bygge opp under ungen slik at den kommer i høyde med puppen :p Heller ikke så vanskelig i teorien [;)]

Gud som jeg gleder meg til å være ferdig med amming og flaske styr ! Gleder meg sånn til han begynner med fast føde :P Mye bedre å ordne brødskiver og grøt enn å sitte med såre pupper og blande MME eller varme flasker ;P

Sl0th: er jo egentlig ikke så vanskelig kanskje, men jeg får det jo ikke til! hehe :P synes det er vanskelig å legge han til jeg også.. hmm.. men gud så lettvint å ikke stå opp![:D] gruer meg litt til han skal begynne å spise mat jeg.. herregud for ett søl det blir!![:D]

Jeg har først nå den siste uka fått til liggende amming og det er herlig! Men det er først nå at disse puppene er så herda at det har gått ann. Før så hadde jeg små sår, og var veldig sensitiv da droppet jeg å ligge for hun tok ikke like bra grep da og det gjorde jo ufyselig vondt. Da pleide jeg å bygge opp med puter i senga (sambo tulla med at det ikke var plass til han lenger), hadde en fast pute i ryggen så jeg satt rett også to puter oppepå hverandre som snuppa lå på :)

Ja nattamming er noe skikkelig dritt!! Melkesprengt og bebisen sliter med å få tak på brystvorten slik at jeg blir sår igjen... Jeg må rett og slett inn i stuen for å amme på natten. Det går ikke i sengen... Og så må jeg bare bruke litt tid på å få ham til å feste seg skikkelig, og dra haken hans ned slik at han gaper høyt nok. Har vært rimelig forbannet de nettene når han nekter å legge seg igjen etterpå, men har nå funnet ut at jeg må tilby pupp nr to etter han har fått summet seg litt etter pupp nr en, slik at han blir så mett at han ikke orker annet enn å sovne i sengen sin igjen..

Her ammes det ikke før rundt kl 06.30. Da tar e han opp i senga vår så ligg vi å koser oss t vi ska stå opp kl 7. Etter at Tobias har fått mat så skal pappaen og e ha mat, så får å få da må e opp kl 7[8D]
Har vært vant med da i mange år, så magen romla høyt hvis e prøva å bli liggende..
E står opp først, og da ligg pappaen og sønn å koser seg mens e går på do, og ordner frokosten.

Back
Topp