Amming på natta..

fruluna

Forumet er livet
Hvor ofte skal babyene deres ha mat på natta?
 
Linnea vil ha mat hvert 2 1/2 - 3 time hver natt hun.. Oftere enn på dagen..
Syns det er ganske ofte, men det er vel vanlig kanskje?
 
blir så misunnelig på dere når dere snakker sånn om bebisene deres jeg vil og ha nurket mitt ute snart
 
i natt sov han fra kl 24.00- 06.00...
jeg passer på at han får mat hver 3 time på dagen. om han såver så vekker jeg han med et stell...!
 
jordmora mi sa at vi måtte prøve å få ungene til å skjønne forskjell på natt og dag tidlig..slik at om ungen er sulten på natta, var det ikke lurt å ha på  lys...om jeg måtte skifte bleie, var det vældi lurt å skifte i sænga..ha alltid en bleie og en våt serviett liggende på nattbordet...ikke gå på badet, for der var d så mye lys, slik at han ikke skjønte forskjellen...
 
Her er det også ca 3 timer mellom amming på dagtid. Noen ganger kan hun drikke i evigheter - blir liksom aldri ferdig [&:]. Om natta har vi vært heldige så langt med 1-2 ganger amming.
 
Kanskje Linnea har snudd døgnet Fruluna[8|]? Bytter du bleie på henne om natta? Det har jeg nemlig hørt og lest at en ikke skal gjøre bortsett fra når det er bæsjebleier da[X(].
 
Noen andre som har vondt når de ammer her? Må innrømme at jeg sitter å biter tennene sammen de første minuttene. Føler at jeg har teknikken inne, men det gjør noe sinnsykt vondt til tider [:(]. 
 
jonas våkner ca hver 3 time på natten for å få mat... gleder meg til han begynner og sove litt mer på natten altså[8D] om dagen kan d gå 4 timer mellom måltidene
 
ORIGINAL: fisken

Her er det også ca 3 timer mellom amming på dagtid. Noen ganger kan hun drikke i evigheter - blir liksom aldri ferdig [&:]. Om natta har vi vært heldige så langt med 1-2 ganger amming.

Kanskje Linnea har snudd døgnet Fruluna[8|]? Bytter du bleie på henne om natta? Det har jeg nemlig hørt og lest at en ikke skal gjøre bortsett fra når det er bæsjebleier da[X(].

Noen andre som har vondt når de ammer her? Må innrømme at jeg sitter å biter tennene sammen de første minuttene. Føler at jeg har teknikken inne, men det gjør noe sinnsykt vondt til tider [:(]. 

 
Mulig hun har snudd døgnet litt ja... jeg prøver å ikke bytte på henne om natta, men må inrømme at hvis jeg lukter at hun har bæsja så gjør jeg det. Enda helsesøster har sagt at jeg ikke skal.. men syns det er så fælt at hun skal ligge med bæsj i bleia stakkar..
Men skifter nesten i mørket da.. [;)]
 
Også sa helsesøster at jeg ikke skulle prate med henne om natta eller kose med henne. Bare gi mat og that`s it! Men det hender jeg prater litt da.. Hmm...
 
Og ja- kjenner det godt når hun suger seg fast på brystvorta ja... Den første uka var det helt jævlig for å si det mildt. Blødde og herja, men nå er det bedre.. men godt er det ikke [&:]
 
Det var godt å høre at du også hadde vondt når hun suger seg fast - ikke missforstå, men jeg trodde jeg var unormal og aldri kom til å få dette ammestyret til [:(]. Og, ja - bæsj tar jeg også om natta! Ingenting for små prinsesser å sove med bæsj i rompa [:'(]
 
Thea vil også ha bryst sånn ca. hver 3. time på nattestid, og mindre på dagtid... Jeg klarer heller ikke å la vær å skifte bæsje bleie på nattestid.. uff.. nei jeg har ikke samvittighet til å la henne ligge der med bæsj.
 
Første natta hjemme (var inatt faktisk) så var Thea kjempe flink!! Sovna ca. kl 22 og sov til 02, da var det pupp! Sovna igjen og våkna kl.0630 - pupp og sov til 10!! Så jeg håper det fortsetter sånn!
 
 
Ikke bare meg som er trøtt da skjønner jeg.. he he [:)]
Jeg klarer ikke å sove på dagen heller jeg da når hun sover, så jeg tror jeg er litt på minus-sida når det gjelder søvn nå... [&:]
 
Men det som redder meg er at jeg kan dra meg litt om morgenen.. Hun skal ha mat ved 6-7 tida, og da sovner vi igjen begge to, og sover ofte til 9-10... Deilig... [:)]
 
søvn er det manko på her og ja!! og jeg klarer heller ikke sove på dagtid! godt å høre at flere er som meg! hihi
hvordan er det med hormonene? jeg blir så lett rørt for tiden og tårene sitter ikke langt inne nei... uff nesten litt slitsomt til tider...
 
Tårer ja.. he he.. Fort gjort at det kommer en liten skvett ja.. Gråt t.o.m litt da jeg så hvor lei seg Marit Bjørgen var forrige dagen på tv.. [&:]
 
Gud så skjønn hun er da! Virkelig godt jobbet må jeg si!!! [:D] Full klaff der ja!
 
Takk!! Det synes jeg hun er og!! og jeg er veldig objektiv... hihi [;)]
 
Skal ikke mye til før vi blir sentimentale nei.. jeg satt å leste alle hilsnene fra alle på bv jeg mens tårene trilla...
 
Tenker du på deg som mamma? Jeg synes det er så rart jeg! men begynner å venne meg til tanken!!
 
Vet ikke helt om det har gått opp for meg at jeg er mamma jeg..
Er iallefall ganske rart når jeg prater med Linnea og sier " nå skal mamma og pappa...."
Er det meg liksom?? He he.
 
Plutselig skal man ha ansvaret for et vesen resten av livet nesten... Iallefall i mange mange år. merkelig..
 
Du/dere da? Har dere blitt mere close eller?
 
Helt enig med deg; prøver å si mamma og pappa men det var litt rart! Høres liksom så voksent ut! Er et stort ansvar det her ja, det er helt sikkert! Så avhengige de er av oss!
 
Melke-sprengen har satt inn for fullt her idag merker jeg....ikke så godt nei. og snuppa har sovet så mye.. har heldigvis bryst pumpe, hvis det blir for ille! bruker du det?
 
nei er ikke blitt så mye mer close.. ikke enda ihvertfall, har dere?
 
Melkesprengen kom etter en 5-6 dager hos meg også.. Men det roer seg litt etterhvert heldigvis. Må vel bare stabilisere seg litt kanskje [:)]
Ja har sånn avent håndpumpe, men den har jeg ikke brukt på flere dager. Har ikke sånn spreng nå..
 
Nei jeg trodde liksom vi skulle få en helt annen kjærlighet til hverandre etter at vi ble foreldre, men det er nå liksom det samme [:D] Men vi er veldig forelsket etter over to år sammen vi altså, så jeg klager ikke. Vi har det kjempetopp og er så lykkelige over Linnea [:)]
 
Back
Topp