Amming på kvelden

Ser ikke helt forskjellen på å gi mm eller mme i forhold til amming på kvelden. Skjønner at mm skal være bedre, men du får jo ikke ammet hyppig på kvelden uansett når du gir flaske i tillegg?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg ammer hele kvelden :) Så om han er veldig urolig gir jeg han flaske i 9 tiden for å se :) Ikveld har jeg hatt mer melk :) Så han drakk 25-30 av flaske og ville ikke ha mer :) Så nå sover han :) Han bruker å legge seg for å sove i denne tiden :) Så når han våkner inatt ammer jeg :)

Ser ikke helt forskjellen på å gi mm eller mme i forhold til amming på kvelden. Skjønner at mm skal være bedre, men du får jo ikke ammet hyppig på kvelden uansett når du gir flaske i tillegg?

forskjellen blir jo at MM er bedre for barnet enn MME, rett og slett, så hvis man kan amme så anbefales det å fullamme uten tillegg :) hvis man gir mm hyppig og så tilbyr en flaske mm til slutt for å se om hn er mer sulten, er nok tanken. Vi har gjort dette de siste to dagene (ammet hver time) og lillegutt har roet seg så fint. Utrolig deilig med rolig kveld igjen! :)

Ja, jeg vet at mm er bedre.. Men når du har gitt flaske og han faktisk blir fornøyd, så er det jo en stund til han vil ha mat igjen og da får du ikke ammet hyppig.. Var slik jeg tenkte..
Her hos meg er han ikke fornøyd med det jeg har å tilby fra kl 18 og utover.. :( men etter leggetid så er det jeg har i puppene bra igjen.. Skjønner ikke så mye.. :(

Ja, jeg vet at mm er bedre.. Men når du har gitt flaske og han faktisk blir fornøyd, så er det jo en stund til han vil ha mat igjen og da får du ikke ammet hyppig.. Var slik jeg tenkte..
Her hos meg er han ikke fornøyd med det jeg har å tilby fra kl 18 og utover.. :( men etter leggetid så er det jeg har i puppene bra igjen.. Skjønner ikke så mye.. :(

Akkurat sånn har jeg det også. Hun er illsint på puppen på kveldene virker det som...:(

Det funker å gi tillegg her.. Kan prøve å pumpe på dagen istedet hvis det er så fælt å gi mme.. :/

Jeg har samme problemet som dere med min to uker gamle sønn, og etter å ha snakket med ammeveileder på helsestasjonen i dag fant vi ut at vi skulle forsøke med flaske på kvelden i dag. Hun anbefalte Medela Calma-flasken da denne er laget slik at babyen ikke skal bli sugeforvirret (han er jo så liten enda), men lille ville absolutt ikke ha den! Han gjorde masse grimaser, brakk seg og så skikkelig ulykkelig ut, og det knuser jo mammahjertet...
Tar deres små flasken uten problemer? Noen tips?

Vi har samme problem og har prøvd å gi henne flaske avent og dr browns flaske men hun vil ikke eller kan uke suge :(

Jeg har brukt Medela sin flaske og lille skjønte den heller ikke første gang. Det jeg gjorde var å hjelpe starte den ved at jeg sugde på den slik at melka kom frem til tuten. For da må det mindre jobb til før første melka kommer og da skjønte han det og var villig til å jobbe for resten.

I tillegg dyppa jeg tuten i litt mm slik at den smakte/lukta melk.

Last edited:
Sånn er min også av og til. Det er fordi du har litt mindre melk om kvelden. Var på barseltreff på helsestasjonen i går, var mange som hadde det slik.

Sent from my iPad using BV Forum
Ja vi har mindre melk på kvelden, men den er tykkere ;) La barnet ligge lenge til brystet på kvelden.

Jeg har samme problemet som dere med min to uker gamle sønn, og etter å ha snakket med ammeveileder på helsestasjonen i dag fant vi ut at vi skulle forsøke med flaske på kvelden i dag. Hun anbefalte Medela Calma-flasken da denne er laget slik at babyen ikke skal bli sugeforvirret (han er jo så liten enda), men lille ville absolutt ikke ha den! Han gjorde masse grimaser, brakk seg og så skikkelig ulykkelig ut, og det knuser jo mammahjertet...
Tar deres små flasken uten problemer? Noen tips?

Har du prøvd på nytt med flaska og fått det til?

Har du prøvd på nytt med flaska og fått det til?
Ja vi prøvde litt ikveld og det gikk faktisk ganske bra :thumleft bra tips å dryppe litt oppi tuten, slik at det både lukter og smaker melk når han får den i munnen. Litt grimaser og en del søl men han skjønte mye bedre hva som skjedde :) hadde ikke pumpet så mye så håper det holder, han har vært skikkelig urolig i dag og kastet opp masse på morgenen :( Altså gulp som omtrent er oppkast - han tømte begge brystene ved formiddagsmåltidet og så kom alt fra siste runde opp igjen stakkar.. Tror magen blir fortere full en hodet her, mye søl ble det iallefall og så ble det mating på slunken pupp en gang i timen resten av dagen frem til jeg også ga ham litt på flaske nå...

Jeg driver å tenker og tenker. Jeg har den aventpumpa. Bruker mellom en halv time og en time på å pumpue ut et måltid til han. Det går så tregt med den pumpa. Gjør jeg det med håndpumpa tar det noe kortere tid, men får jo krampe i hånda til slutt. Skikkelig slitsomt. Er det sånn at man får låne pumpe på sykehuset eller helsestasjon lenger? Kjenner at skal jeg orke og gidde å fortsette å pumpe trenger jeg noe sterkere. Ellers ender det med at jeg kjøper mme til supplement til kveldsamminga. Føles så dumt når amminga går så bra men er deilig å slippe et måltid i blandt hvis jeg skal noe eller bare vil slappe av, eller sove lenger om mårran eller la pappan gi kveldsmat.. hva ville dere gjort?

Jeg driver å tenker og tenker. Jeg har den aventpumpa. Bruker mellom en halv time og en time på å pumpue ut et måltid til han. Det går så tregt med den pumpa. Gjør jeg det med håndpumpa tar det noe kortere tid, men får jo krampe i hånda til slutt. Skikkelig slitsomt. Er det sånn at man får låne pumpe på sykehuset eller helsestasjon lenger? Kjenner at skal jeg orke og gidde å fortsette å pumpe trenger jeg noe sterkere. Ellers ender det med at jeg kjøper mme til supplement til kveldsamminga. Føles så dumt når amminga går så bra men er deilig å slippe et måltid i blandt hvis jeg skal noe eller bare vil slappe av, eller sove lenger om mårran eller la pappan gi kveldsmat.. hva ville dere gjort?

Du kan leie på apoteket. Det gjorde jeg da jeg fant ut at Avent pumpen min gjorde brystvortene mine enda mer såre... Den fra apoteket er veldig god med mulighet til å pumpe begge sider samtidig.

Du kan leie på apoteket. Det gjorde jeg da jeg fant ut at Avent pumpen min gjorde brystvortene mine enda mer såre... Den fra apoteket er veldig god med mulighet til å pumpe begge sider samtidig.

Hvor mye koster det?

Kan du ha feil størrelse på skjoldet? Det kan visst hindre utdrivning.

http://www.medela.com/SE/no/breastfeeding/good-to-know/right-size-of-breastshield.html

Back
Topp