Ser ikke helt forskjellen på å gi mm eller mme i forhold til amming på kvelden. Skjønner at mm skal være bedre, men du får jo ikke ammet hyppig på kvelden uansett når du gir flaske i tillegg?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg ammer hele kvelden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ser ikke helt forskjellen på å gi mm eller mme i forhold til amming på kvelden. Skjønner at mm skal være bedre, men du får jo ikke ammet hyppig på kvelden uansett når du gir flaske i tillegg?
forskjellen blir jo at MM er bedre for barnet enn MME, rett og slett, så hvis man kan amme så anbefales det å fullamme uten tilleggSer ikke helt forskjellen på å gi mm eller mme i forhold til amming på kvelden. Skjønner at mm skal være bedre, men du får jo ikke ammet hyppig på kvelden uansett når du gir flaske i tillegg?
Akkurat sånn har jeg det også. Hun er illsint på puppen på kveldene virker det som...Ja, jeg vet at mm er bedre.. Men når du har gitt flaske og han faktisk blir fornøyd, så er det jo en stund til han vil ha mat igjen og da får du ikke ammet hyppig.. Var slik jeg tenkte..
Her hos meg er han ikke fornøyd med det jeg har å tilby fra kl 18 og utover..men etter leggetid så er det jeg har i puppene bra igjen.. Skjønner ikke så mye..
Vi ga mme om det ikke ble bra nok på kvelden, og her sa hs at det var helt ok!Det funker å gi tillegg her.. Kan prøve å pumpe på dagen istedet hvis det er så fælt å gi mme.. :/
Ja vi har mindre melk på kvelden, men den er tykkereSånn er min også av og til. Det er fordi du har litt mindre melk om kvelden. Var på barseltreff på helsestasjonen i går, var mange som hadde det slik.
Sent from my iPad using BV Forum
Jeg har samme problemet som dere med min to uker gamle sønn, og etter å ha snakket med ammeveileder på helsestasjonen i dag fant vi ut at vi skulle forsøke med flaske på kvelden i dag. Hun anbefalte Medela Calma-flasken da denne er laget slik at babyen ikke skal bli sugeforvirret (han er jo så liten enda), men lille ville absolutt ikke ha den! Han gjorde masse grimaser, brakk seg og så skikkelig ulykkelig ut, og det knuser jo mammahjertet...
Tar deres små flasken uten problemer? Noen tips?
Ja vi prøvde litt ikveld og det gikk faktisk ganske braHar du prøvd på nytt med flaska og fått det til?
Jeg driver å tenker og tenker. Jeg har den aventpumpa. Bruker mellom en halv time og en time på å pumpue ut et måltid til han. Det går så tregt med den pumpa. Gjør jeg det med håndpumpa tar det noe kortere tid, men får jo krampe i hånda til slutt. Skikkelig slitsomt. Er det sånn at man får låne pumpe på sykehuset eller helsestasjon lenger? Kjenner at skal jeg orke og gidde å fortsette å pumpe trenger jeg noe sterkere. Ellers ender det med at jeg kjøper mme til supplement til kveldsamminga. Føles så dumt når amminga går så bra men er deilig å slippe et måltid i blandt hvis jeg skal noe eller bare vil slappe av, eller sove lenger om mårran eller la pappan gi kveldsmat.. hva ville dere gjort?
Du kan leie på apoteket. Det gjorde jeg da jeg fant ut at Avent pumpen min gjorde brystvortene mine enda mer såre... Den fra apoteket er veldig god med mulighet til å pumpe begge sider samtidig.
Hvor mye koster det?
Jeg driver å tenker og tenker. Jeg har den aventpumpa. Bruker mellom en halv time og en time på å pumpue ut et måltid til han. Det går så tregt med den pumpa. Gjør jeg det med håndpumpa tar det noe kortere tid, men får jo krampe i hånda til slutt. Skikkelig slitsomt. Er det sånn at man får låne pumpe på sykehuset eller helsestasjon lenger? Kjenner at skal jeg orke og gidde å fortsette å pumpe trenger jeg noe sterkere. Ellers ender det med at jeg kjøper mme til supplement til kveldsamminga. Føles så dumt når amminga går så bra men er deilig å slippe et måltid i blandt hvis jeg skal noe eller bare vil slappe av, eller sove lenger om mårran eller la pappan gi kveldsmat.. hva ville dere gjort?