Amming på kvelden

Det er jo ikke verdens undergang om de får litt mme ekstra, slik at de ikke ligger og griner hele tida.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sånn er min også av og til. Det er fordi du har litt mindre melk om kvelden. Var på barseltreff på helsestasjonen i går, var mange som hadde det slik.

Sent from my iPad using BV Forum

Ja han er en måned i dag og begynte noe lignende den siste uka her også... Nå får jeg han ikke til å die liggende i senga lenger plutselig... Han sparker meg i magen og fjerner ammeskjoldet og begynner å skrike:s

Sent from my iPho

Sånn er min og om kvelden, men han roer seg til slutt. Kommer ikke til å gi MME i tillegg, siden han legger på seg kjempegodt :) siden det er så vanlig at de er sånn om kvelden tenker jeg bare la det gå seg til :)

Min er også veldig urolig på kveldstid :( håper det blir bedre etterhvert , prøvde med mme i går men han drakk ikke mer enn 30 ml , men sov litt bedre så vet ikke om det er tilfelle eller ikke

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg pumper så vi har klart til kvelden.. :) kjekt når jeg lekker..

Snakka med helsesøster idag og ho sa at det hørtes ut som at jeg ikke hadde nok melk på kvelden, så ho var helt fornøyd med at jeg ga han litt mme. Nå er det tredje kvelden jeg prøver ut mme i tillegg til puppen, og han bare sover og koser seg.. Det er uaktuelt for meg å bare" holde ut "med hylskrik i tre-fire timer fordi han er sulten..
Tror det viktigste er å gjøre det som føles riktig for en selv og bebis.. :)

Last edited:
Hei.
Jeg sliter også med dette kvelds styret... Igpr pompa jeg, kom ikke mer enn 30 ml sikkert fordi jeg gjorde det lott sent på dag og prøvde ikke på ogjen senere.. men npr han drakk dette har jeg ikke hatt en så bra natt på leeenge ! :D Selv om det virket som om han kunne godt tenkt seg mer. Ikveld har jeg 60ml for å se om dette gjør han enda mer mett :( vurderer mme til en flaske på kveld om det virker som han vil ha mer :)

Det var lurt! :) noen ganger trenger de ikke så mye, bare litt ekstra.. :)

Så da er resultatet fra kvelden...
Jeg ammet som valig, han var bare urolig, lite/ingen søvn på ettermiddag og kveld... Ga han 60ml med mm, virket ikke mett.. Så hadde vi et vennepar på besøk.. Fikk mme av henne for å se... drakk da 30ml.. Så etter mye mye amming i kveld så drakk han 90ml i tillegg.. Sp tydelig det at han ikke er mett og fornøyd... Nå har endelig en veldig overtrøtt og sliten baby sluknet og sover som en engel ! :D Ser ut som han endelig ble fornøyd med kvelden ! :)

Å så bra.. :) da får du nyte natta.. :) min fikk bare 50 ml ekstra, og har vært så fornøyd i hele kveld/natt.. :)

Da har jeg laget ny forsyning til ikveld, og fikk 95ml :D Hadde litt mer igjen men stoppa :) Håper dette holder ikveld, og jeg slipper å gi mme :D

Så da er resultatet fra kvelden...
Jeg ammet som valig, han var bare urolig, lite/ingen søvn på ettermiddag og kveld... Ga han 60ml med mm, virket ikke mett.. Så hadde vi et vennepar på besøk.. Fikk mme av henne for å se... drakk da 30ml.. Så etter mye mye amming i kveld så drakk han 90ml i tillegg.. Sp tydelig det at han ikke er mett og fornøyd... Nå har endelig en veldig overtrøtt og sliten baby sluknet og sover som en engel ! :D Ser ut som han endelig ble fornøyd med kvelden ! :)
Hvor lenge sov han i natt da ?

Inatt sov han til 3 :) Sovnet vel mellom 21.30-22.00 :) Så villa han ha mat og puppene mine var fulle, så greit at han våknet ;) Så sovnet han igjen etter å ha spist... Men våknet igjen litt senere for mat :)

Det problemet har vi også, har nok melk på dag, men lite på kveld - og da blir han veldig sint! Så jeg har pumpet meg for å ha litt ekstra på dagen og har måtte tydd mme et par ganger :-) har måttet gidd fra flaske de to siste måltidene før kl 00.00 den siste uke. Litt deilig også, for da får far hjulpet til ;-) men det har hjulpet oss!

Sent from my iPhone using BV Forum

Ser ikke helt forskjellen på å gi mm eller mme i forhold til amming på kvelden. Skjønner at mm skal være bedre, men du får jo ikke ammet hyppig på kvelden uansett når du gir flaske i tillegg?

Back
Topp