Amming på Facebook :)

Nå har facebook skjerpet seg og en skal få lov til å legge ut bilder av amming :)

Jeg personlig kommer ikke til å gjøre det, men syns det er helt bak mål at det ble fjernet. Det er jo ganske naturlig å amme, og når en ser hva som blir lagt ut ig ikke fjernet, så sier jeg bare "kjør på" :)

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sosiale-medier/facebook-tillater-ammebilder/a/23416233/
Er helt enig.
Kommer nok ikke til å legge ut noen sånne bilder jeg heller. Men synes det er fremgang at det er blitt godkjent.
Vi kjemper jo nok mot andre om dette med amming på "offentlig sted". Da hjelper det ikke at sosiale medier fjerner "ammebilder"

Jeg hadde aldri lagt ut bilde når jeg ammet, men at det ikke var lov var tåpelig. Godt det er lov nå

Jeg synes ikke puppe-bilder har noe på face å gjøre, om det er amming eller ei blir nesten det samme for meg...

Man trenger jo ikke å legge ut puppebilder og ammebilder, men når bilder og videoer av drap/halshugging i f.eks. krig blir stående så er det jo hårreisende at puppebilder blir fjernet. Hva er mest skadelig, liksom.

Det er jo mye verre på Facebook tenker jeg :p men blir ikke noen ammebilder lagt ut fra meg heller :)

Man trenger jo ikke å legge ut puppebilder og ammebilder, men når bilder og videoer av drap/halshugging i f.eks. krig blir stående så er det jo hårreisende at puppebilder blir fjernet. Hva er mest skadelig, liksom.

Det er trolig rart hva som aksepteres, sluke videoer blir klaget på av så mange, har selv klaget inn noe og fått til svar at det ikke gikk i mot noen retningslinjer de hadde, men bilde av en mor med barn til brystet, hvor du ikke en gang ser det brune (glemmer bestandig hva det heter, areolen?) så slettes det, en ser jo mer pupp hos lettkledde kvinner med utringning :-P så jeg har aldri helt blitt klok på den der...

Nei rar verden, halshugging kan vi se men kjærligheten og bondet mellom mor og barn... Nei Gud forby :-P som sagt, kommer ikke til å legge ut selv, men kommer til å like og rose bilder hvis venner legger ut <3

Haha. Yes, endelig kan jeg slenge ut alle ammebildene jeg har spart på :P nei, blir nok ikke noen puppebilder herfra, men helt greit at det blir lovlig, når man tenker på alt annet som ligger ute!

Amme er helt naturlig, men er det virkelig nødvendig å dele alt:p
jeg personlig kommer ikke til å legge ut noen amme selfies i sommer med hashtag #Breastfeeding.

Det je lurer på er hvorfor folk har behov for å legge ut ammebilde av seg selv og babyen..
Det snakkes om å ikke legge ut bilder av syke barn, andres barn, barn i undertøy, i bikini, nakne barn..
Men barn som ammer er i en ganske sårbar situasjon de også.
Og det er ikke tvil om at barn/ungdom na finne på å vri det om til noe stygt dersom de finner det på facebook senere, dessverre.
Og det å amme i offentlighet handler vel ikke om å få lov til å vise puppene sine i offentlighet, det handler vel om å få lov til å mate i offentlighet? Å amme er helt naturlig og skal absolutt være lov hvorsomhelst, men å legge ut ammebilde føler jeg blir mer oppmerksomhetssyke enn naturlig..
Det er noe helt annet i helserelaterte kampanjer osv.

Det er min mening da, correct me if I'm wrong :P

Det je lurer på er hvorfor folk har behov for å legge ut ammebilde av seg selv og babyen..
Det snakkes om å ikke legge ut bilder av syke barn, andres barn, barn i undertøy, i bikini, nakne barn..
Men barn som ammer er i en ganske sårbar situasjon de også.
Og det er ikke tvil om at barn/ungdom na finne på å vri det om til noe stygt dersom de finner det på facebook senere, dessverre.
Og det å amme i offentlighet handler vel ikke om å få lov til å vise puppene sine i offentlighet, det handler vel om å få lov til å mate i offentlighet? Å amme er helt naturlig og skal absolutt være lov hvorsomhelst, men å legge ut ammebilde føler jeg blir mer oppmerksomhetssyke enn naturlig..
Det er noe helt annet i helserelaterte kampanjer osv.

Det er min mening da, correct me if I'm wrong :p

no correction needed ;)

Kommer nok ikke til å legge ut ammebilder selv, men når man ser hvor mye anna ræl som ligger der så burde det absolutt være lov ;)

Hadde aldri lagt ut bilde av det selv men utrolig glad det er lovlig! Er alt for "tabu" og så mange mennesker som finner det så ukomfertabelt så godt det kan komme litt mer fram i lyset som en naturlig ting :)

Hva er poenget med å ønske at det blir tillatt når ingen vil legge ut bilder?
Jeg er LIVREDD for å amme i offentlighet pga denne attituden: Det bør være lov, men ingen vil gjøre det.
Jeg lar heller ungen skrike litt enn å slenge frem puppen blandt folk.
Det er så jævlig kontroversiellt.

Jeg ammet gjerne offentlig. Har ammet i kirka, på kiwi, på en benk på kjøpesenteret, på en stein langs veien. Og mens jeg gikk på omvisning utendørs en gang. No problem. (viser jo ikke frem puppene av den grunn.)

At jeg ikke ser for meg å legge ut bilde av det handler om at jeg ikke legger mye bilder på fb. Men jeg er for at det skal være lov.

Meg som ammet på kiwi hadde du ikke sett på bilde, bar henne i bæresjal. Da jeg gikk på omvisning bar jeg vel i meitai. Og snakket med ei ved siden av meg som ikke la merke til at jeg ammet. Andre ganger ser man at det er det jeg gjør, men så da??

Jeg kommee til å amme offentlig om jeg er heldig nok til å få en til.

Jeg er LIVREDD for å amme i offentlighet pga denne attituden: Det bør være lov, men ingen vil gjøre det.

Jeg får snakke for meg. ;)
Bilder er jeg litt forsiktig med. Det som legges ut på nett kan "hvem som helst" lagre. Og hvorfor i all verden skulle jeg behøve å legge ut bilder av at jeg ammer uansett? Å amme i offentlighet har jeg ingen problemer med. Barnet skal ha mat. ;) Hvis folk må glane, så får de glane.

Det jeg vil fram til er at det er forskjell på å legge ut ammebilder og å amme i virkeligheten. Ingen kan lagre bildet av at du sitter på en benk og ammer med mindre de står og tar bilde av deg. Og de gjør sjelden folk. ;)

Grunnen til at jeg personlig ikke vil dele slikt på Facebook er fordi jeg syns at det blir min private sak, mellom meg og barnet, men blir jeg tagget, så kommer jeg ikke til å klikke :) (føler det slik når fet kommer til å dele bilder av barna generelt, er ikke helt nazi på det, det går jo ann å dele litt, men slikt som syke barn, nakne o.l syns jeg ikke noe om, men det er inne annen tråd ;))Å amme offentlig ser jeg ikke på som et problem og det må bare folk tåle :) syns det er en forskjell mellom Facebook og det offentlige :) men det er jo min mening om det, og heldigvis mener ikke alle det samme som meg :)

Sleng frem den puppen offentlig eller på Facebook, det er din pupp, så du kan gjøre hva du vil med den. Og hvis folk ikke har sett en pupp før, så er det vel på tide ;)

Jeg har alltid vært veldig glad i å "forsvinne i mengden" og er dermed veldig var på hvor mye hud jeg viser (går sjeldent i shorts til og med..), så offentlig amming er skrekken selv...
Forsåvidt ikke selve ammingen, men å ta den frem eller hvis han slipper, altså i tilfeller der puppene mine kan synes!
Han er 7 uker, ennå ikke ammet offentlig, heldigvis..
Føler at folk vil tenke "dette er ett offentlig sted, planlegg slik at du pumper i stedet, kvinnemenneske...!"

Back
Topp