Amming på ett bryst

Sille92

Elsker forumet
Junibollene 2023
Julilykke 2023
Er det noen av dere som har erfaring ed å kun amme på ett bryst? Går det greit, eller har dere brukt mme i tillegg? Jeg har en innover og en utover brystvorte, og regner med å bare evt kunne amme på den ene som går utover. Er så nervøs i forhold til dette.. uke 39 nå.
 
Ingen erfaring, men kanskje det hjelper å bruke ammeskjold på det innovervendte? Hvis det dannes nok vakuum at den kommer seg ut litt :angelic:
 
Dette ville jeg tatt opp med jordmor og fått hjelp til på barsel - de har sikkert noen gode råd! ❤️ Jeg har ingen erfaring, men har en bekjent som omtrent fullammet på ett bryst, pga mye brystbetennelser og plager med det andre brystet. Hun har aldri gitt tillegg, så det går an :happy:
 
Jeg spurte jm om dette da jeg har en brystvorte som er "skadet" etter operasjon. Den er liksom helt glatt, har ikke små nupper som er normalt. Kan se at det kanskje er 3 små plasser det kan komme igjennom melk men virker ikke lovende. Hun sa det går helt fint å bare amme på ett bryst.
 
Ei venninne av meg ammet med to innovervendte brystvorter. Hun lærte et triks hun måtte gjøre før hver amming, for å få de godt nok ut slik at baby klarte å få tak. Både ammehjelpen og jordmor/ammeveileder på sykehuset var til god hjelp for henne.
Var litt knoting i starten, men hun har nå fullammet to barn :)
 
Sniker.

Jeg hadde en innover og en flat da jeg var gravid med eldste. Jeg har ammet alle mine tre barn fra begge bryst. Det var et slit i starten med eldste men han fikk dem utover nok til å få melk og nå etter tredje er de forblitt mer utover enn noen gang. Ikke ekstremt, men for meg å være, absolutt ikke avflatet engang.
 
Er det noen av dere som har erfaring ed å kun amme på ett bryst? Går det greit, eller har dere brukt mme i tillegg? Jeg har en innover og en utover brystvorte, og regner med å bare evt kunne amme på den ene som går utover. Er så nervøs i forhold til dette.. uke 39 nå.


Dersom du får tak i ei tykk sprøyte, kan du kutte av tuppen å sette stempelet inn i andre enden, så kan du prøve å "suge ut" brystvorten med den. Det funka supert for meg sist gang.
 
Back
Topp