Amming på dagtid

Mikrogram

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2021
Her har lille sluttet å interessere seg for pupp på dagtid, så vi har slutta helt med det (akkurat blitt 7 mnd). Etter leggetid og frem til morgenen kan det derimot fort bli 4-5 amminger. Må jeg supplere med noe annet enn fast føde (og vann) på dagtid, eller er det greit at amminga bare fases ut på denne måten? Det kan jo hende hun vil ha pupp på dagtid igjen når tannfrembruddet er overstått, men... Hun har aldri tatt flaske, og har aldri prøvd mme. Synes å huske at hs sa noe om at de burde få melk (mm/mme) som drikke til maten fram til de kunne drikke vanlig melk? Eller tuller jeg nå?
Hvordan går det med dere andre som ammer? Er de små fortsatt interesserte i pupp? :)

Blitt mye mindre her etter at tenna kom frem, så jeg ammer vel ca 1/3 av det jeg gjorde, men ammer ingenting på natta da.
Her har hun fått vann til måltidene. HS har ikke nevnt noe om hvor lenge de evnt bør få melk, bare at vi bør vente med kumelk.
Prøver å legge henne til ved hvert måltid da, men er ikke så mye hun vil ha bortsett fra på morgenen når hun våkner.

ammer bare på natten og det er 1-2 ganger bare,så her er det like før det er slutt på ammingen... Blandede følelser rundt det...

Her ammer vi like mye enda, ca hver 3-4 time og konstant på natta :p han søker etter og blir skikkelig grinete uansett hvor mye fast føde og vann han får :p nå har starten på første Ann kommet og brystene er sååå såre :o han biter ikke men det må gnisse eller noe tro!?

Her merket jeg og at interessen for amming er blitt mindre, men vi greier å amme til hver dupp om dagen og 2-3 ganger om natta. Så det blir enda 5-7 ganger i løpet av dagen sammenlagt. ;)

Nå har den endelig blitt mindre her og :) ammer 07-12-17-19 også hele natta da :) men deilig med bare 2 i løpet av dagen!

Back
Topp