Amming om natta

Håp2016

Elsker forumet
Hvor ofte ammer dere om natta?
Vekker dere lille eller venter dere til lille er våknet av seg selv?
 
Vi har til nå måtte vekke lille hver 3 time for amming/flaske pga sen vektoppgang, men nå har vi endelig fått klarsignal for å la lille sove han sier i fra selv om at han er sulten :)
 
I starten gikk det som regel 2-3 timer mellom hver amming på natta, enkelte ganger litt kortere. Hadde på vekkeklokke i starten men det var ikke nødvendig når hun la på seg så fint som hun gjorde.
(Sniker fra februar :) )
Nå er hun 6 uker og kan sove alt fra 3-5 timer mellom amming på natta.
 
Hun våkner av seg selv. Går 3 til 5 timer mellom måltidene gjerne. Kommer an på hvor hyppig hun spiser på kvelden.
 
Mi er 1 uke gammel, våkner 1-2 ganger om natta for mat. Vekker hun så absolutt ikke for mat om natta nei!
 
Når dere sier hun våkner av seg selv, mener dere at hun gråter for maten. Eller når hun beveger seg litt så utnytter dere det og gir mat?
 
Ammer ca hver 3t, første uken måtte jeg vekke han pga lite vektoppgang men nå latt jeg han våkne av seg selv, altså når han begynner å små vokne med "grynte"lyder og ikke grining! ;-)
 
Spiser som regel to ganger i løpet av natta, rundt klokken 1 og klokken 4. Siste måltid om kvelden er da ca 22.30, og første om morgenen rundt 7.00. Våkner av seg selv, dvs beveger på seg, grynter, ikke skriking.
 
Spiser 2 ganger. Rundt klokka 2-3 og 5-6. Ammer når jeg legger meg ca 22-23. Våkner av knirking og grynting :)
 
Spiser som regel to ganger i løpet av natta, rundt klokken 1 og klokken 4. Siste måltid om kvelden er da ca 22.30, og første om morgenen rundt 7.00. Våkner av seg selv, dvs beveger på seg, grynter, ikke skriking.

Vekker du henne kl. 22:30? Eller er hun våken allerede?
 
Her spiser han vær 2-3 time, er 2 uker.. Vekker ikke, er ikke behov for d heller.
 
Sover alt fra 1.5 til 3 timer. Våkner av at han lager lyder og beveger seg. Innimellom våkner jeg av at han gråter litt. Han er 3 uker nå. Vekker han ikke, han går fint opp i vekt og sover aldri lenger enn 3.5 time av gangen. Prøver å ta siste måltid før kvelden mellom 21 og 22, da er det på med pysj og vi spiser i senga!
 
Snappa er 2 uker, våkner ca hver 3-4 time på natta , gråter ikke,men hun våkner, jeg våkner veldig lett så våkner før hun rekker å gråte.
 
Har satt oss som regel å aldri vekke henne med vilje for noe med mindre det er sykdom med i bildet eller liknende :) Hun er oppe i fødselsvekt etter en uke allerede, så kan visst bare slappe av med mating etter klokka. Hun våkner uansett ca hver 3.-4.time på natten, skriker ikke, bare knirker og kaver litt, så får hun pupp i alt fra 10 til 30 min ettersom hvor ivrig hun er, så sover vi begge videre <3
 
Vekker du henne kl. 22:30? Eller er hun våken allerede?
Er våken allerede. Hender at det er 21.00 eller 23.00, og så juateres de andre tidene etter det, me som regel er det rundt da. Tid mellom amming på natten kan være 2-5 timer, men oftest sånn som jeg skrev over. Mwn ting endrer seg jo etter hvert :)
 
Nå spiser han to ganger iløpet av natta ca :)
 
Back
Topp