Amming og tutt

Snuppa81

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Hei jeg fikk lillegutt for 5 dager siden, han ammer, men vi knoter enda litt pga han vil ha brystknopen og jeg er såååår....

Vi prøvde tutt i 2 minutter etter pupp(for han vil bli kosesugende på puppen, og de t er au...) Er redd for å ta tutt for tidlig pga ammingen...

hvordan er erfaringen deres?

Er redd at tutten vil gjøre det vanskligere på ammngen, og hvordan vet dere at de vil ha mat igjen hvis jeg gir han tutt hver gang han våkner eller etter pupp?

vi begynte med smukk på lillegutt da han var bare 6 dager[;)] uten noe problem! men så gikk amminga som en drøm og da[8D]

han sier nok i fra når han er sulten, det er nok ikke noe problem[;)] er nok heller sugeteknikken man må passe på[;)]

Jeg vil anbefale å komme fint i gang meg amminga først. etter min erfaring;)

ORIGINAL: __marie__

vi begynte på dag 2 og har ikke hatt problemer med ammingen [:)]

samme her [:)]

Vi startet med smokk når han vil kosesuge fra han var 5 dager. Det har gått fint med amming likevel. Han spytter ut smokken når han ikke vil ha den lenger, eller sovner. Når han er sulten leter han med munnen, så det går greit å se når han vil ha mat. Og vil han ikke ha mat, så blir han sint når han får melk når han suger.....[:)]

Jeg fikk PureLan salve på sykehuset, og det hjalp veldig godt mot sårhet. Den får du kjøpt på apoteket. Jeg var i ferd med å bli veldig sår, men denne salven, som er kun ullfett, gjorde underverker. Verdt et forsøk, hvis du ikke har funnet noe annet som virker bra.

Emilian fikk smokk så snart vi kom hjem fra sykehuset han. og han får både pupp og flaske. (må pumpe meg endel shø.. masse melk!!) og det går veldig fint, syns egentlig han har blitt flinkere med puppen etter og er like glad i den selv om han får suge på andre ting :)

Back
Topp