Amming og trening..

**CogJ**

Forumet er livet
Jeg vet man ikke skal trene for mye når man ammer pga avfallstoffer..
Har også hørt at man kan miste melken om man trener..

Hva er for mye trening?
Er det individuelt hvem som mister melken? eller vil alle gjøre det?

Jeg er leeeei av å være feit[&o]

Det er ikke trening, men slanking som er farlig under amming.. [;)]

Der røyk den unnskyldninga. [8D][8D]

ORIGINAL: Sicily

Heheheheh...

Men, mister man ikke melken av trening? eller er det slanking som gjør at man mister melk?

men for full effekt av trening bør man skifte om på kostholdet, da er det vell "fare" for slanking?eller tenker jeg feil?[:)]

jeg mener slanking (virkelig slanking) er når man legger helt om, prøver forskjellige kurer osv (lav karbo, ketylose osv)
men sunt kosthold er jo en annen ting igjen? eller? hehe

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

jeg mener slanking (virkelig slanking) er når man legger helt om, prøver forskjellige kurer osv (lav karbo, ketylose osv)
men sunt kosthold er jo en annen ting igjen? eller? hehe

jo,sånn egentlig..haha

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

ORIGINAL: Sicily

Heheheheh...

Men, mister man ikke melken av trening? eller er det slanking som gjør at man mister melk?

Man kan miste melken av overdreven slanking eller trening. Spiser man nok, men sunt og variert er det nok ingen fare for melka. Hvis du er mer mosjonist som tar en daglig trilletur og kanskje gjør litt oppstramming eller styrke ved siden av tviler jeg for at det er noen fare. [;)]

Okey, tusen takk for svar! =)

fikk et års medlemskap hos sats i gave, så påtide å ta det i bruk..
Nå har jeg ammet i 4 mnd, så tar det egentlig ikke SÅ tungt om jeg må supplere med mer melk/grøt..

Du kan fint trene om du ammer, men ikke ta deg helt ut.
Det som kan være problemet er at melka smaker litt annerledes i tumen etter trening, derfor avviser noen barn brystet rett etter trening, og det kan jo påvirke produksjonen litt dersom det egentlig er tid for mat da.
Ikke alle barn reagerer på den "nye" smaken, men det er uansett greit å amme rett før trening og prøve å tilpasse det litt sånn at du slipper å amme rett etterpå[:)]

nei-er ikkje farlig å trene[:)] Selv begynte eg å trene 2 mnd etter fødsel....trente 4-5 dager i uka på treningssenteret. bla...spinning, stram opp puls, step osv. Mista ikkje melka mi, og det gjekk veldig fint![:)] 

MEN er lurt å drikke bra med vann[:)] 

Back
Topp