Amming og tenner

*høstmamma*

Elsker forumet
....er ingen god kombinasjon for mor[8D] Hva gjør dere når gullet biter? Jeg prøvde å si strengt: " Nei, ikke bite puppen".  Dette synes hun var morsomt og fortsatte å bite[&:][&:]

Nå tar jeg henne bort og sier; " vil du ikke ha puppen ? ", holder henne borte fra puppen en liten stund før hun får igjen. Biter hun da så er hun ikke interssert.

Igår hadde jeg skikkelig merke etter undertennene hennes. Leste på ammehjelpen at den bitingen ofte varer noen dager før dem gir seg med det. Så jeg får bare smøre meg med tålmodighet[&:]

Hun her beit i en dag, og så ikke mere. Jeg hylte til da hun beit, og så så hun dumt på meg[8|][8D]
Etter den dagen har jeg bare såvidt kjent tennene et par ganger, typisk når hun egentlig ikke er så sulten eller det er litt tomt i puppen.

Håper det gir seg fort for dere, for biting er VONDT! [&o][:)][:D]

Har dere begynt å kutte ut noen puppemåltid?  De siste månedene så har jeg gitt 1pupp-mat-1pupp. Merker nå at pupp nr 2 ikke er så veldig interessant lenger på dagtid, og det er da hun helst biter.[&:]

Jeg gir bare pupp på morra og kveld, ikke sammen med måltider lenger.
Ellers får hun når jeg er lat og ikke orker skriking ved soving på dagtid, når vi trenger litt kos[;)] eller jeg merker at hun er litt småsulten. Varierer fra ingen til tre puppinger i tillegg til morra og kveld. [:)]

Gir dere erstatning utenom mm da? Eller er det nok melk dem får i seg når dem kun får morgen/ morgenkveld?

Syns det er trist at nedtrappingen begynner jeg, men sånn er det jo bare.

ORIGINAL: okt.mamma!!

Gir dere erstatning utenom mm da? Eller er det nok melk dem får i seg når dem kun får morgen/ morgenkveld?

Jeg gir ikke noe i tillegg, bortsett fra vann da, det tilbyr vi hele dagen, og særlig til måltidene.
De skal jo gå over fra mm til fast føde, så jeg tror ikke det er nødvendig å gi mme nei.. Mener det er maks 6 dl væske de trenger ila. en dag, og det inkluderer jo det i grøt og annen mat.. [8|][:)]

Jeg synes også det er trist å trappe ned, tenker ofte på det når vi ligger i senga og koser før hun skal legge seg, jeg kommer til å savne det fryktelig! Men samtidig så merker jeg jo at hun har blitt større, og når hun setter seg opp og suger pupp føler jeg litt at det ikke trenger å bli alt for mange måneder til nå - føles nesten som en sånn mammagris som ligger med spenene ute [&:][8D][:D]

Du får sagt det, hi-hi[:D][:D][:D]

Trodde man kanskje måtte gi mme for å komme opp i nok melkemengde når noen puppemåltid kuttes ut. Bare fint at det ikke er det, slipper å begynne å styre med det. Og de er jo snart året, da kan de jo begynne å få kumelk. Skal til hs fredag - tror hun skal gå gjennom slike ting da.

Selv om ammingen avtar så kan vi jo kose mye med jentene våre i sengen morgen/kveld fordi om ikke de puppes, faren er jo at de kommer til å prøve seg på puppene når de ligger der og slenger så er vel best å få på BH-en for min del når den tid kommer!

Håper hun vil ha pupp lenge, spesielt morgen og kveldspuppen. Blir jo så avhengig og knyttet til kosen rundt det jeg også. Selv om jeg blir bitt litt så overlever jeg det[:)]
ORIGINAL: papayamammaen

ORIGINAL: okt.mamma!!

Jeg gir ikke noe i tillegg, bortsett fra vann da, det tilbyr vi hele dagen, og særlig til måltidene.
De skal jo gå over fra mm til fast føde, så jeg tror ikke det er nødvendig å gi mme nei.. Mener det er maks 6 dl væske de trenger ila. en dag, og det inkluderer jo det i grøt og annen mat.. [8|][:)]

Jeg synes også det er trist å trappe ned, tenker ofte på det når vi ligger i senga og koser før hun skal legge seg, jeg kommer til å savne det fryktelig! Men samtidig så merker jeg jo at hun har blitt større, og når hun setter seg opp og suger pupp føler jeg litt at det ikke trenger å bli alt for mange måneder til nå - føles nesten som en sånn mammagris som ligger med spenene ute [&:][8D][:D]

Har ikke kommet så langt jeg at jeg har vært borte fra henne mer enn 2 timer. Og det er ikke pga ammingen men jeg føler meg rett og slett ikke klar ennå. Mange rundt meg som reageres på dette og synes det er rart at jeg ennå ikke har drukket/ hatt barnevakt o.l. Blir sikkert godt når den tid kommer men jeg skal jo kose meg når jeg skal ut på egen hånd og sånn det er nå så tror jeg ikke at jeg hadde gjort det.

Før jeg ble gravid var jeg skikkelig partygirl, men nå så stortrives jeg hjemme og vil bare være med jenten min. Men for all det, langt i det fjærne ser jeg meg selv med en iskald Carslbergs som går ned på høykant.........bare ikke ennå![:)] 
ORIGINAL: Skrållan

Nei, ingen erstatning. Hun skal snart begynne å få kumelk istedet.

Synes det var trist med nedtrappinga jeg også, men nå begynner jeg endelig å komme meg ut av huset på egen hånd - og det er litt DEILIG! [:D]

Nå ammer jo ikke jeg småen men jeg ammet eldstemann til han var 15 mnd og han fikk sin første tann da han var 4 mnd og hadde ganske mangen etterhvert men tilbake til poenget...det jeg gjorde var at da han lå å fikk pupp så hadde jeg den ene fingen min klar til å putte inn i munnen hans før han fikk sjangs å bite og sa "nei" og dette gjorde jeg ett par ganger og tilslutt skjønte han at han ikke skulle bite.

Er det jeg også gjør nå, sitter klar med fingen! Men synes ikke det er så lett å se når hun skal bite. Før kunne jeg slappe av og se på tv mens jeg ammet, mens nå tar jeg lyden av og konsentrerer meg kun om henne mens jeg lurer på om hun kommer til å ta et jafs[&:][8D]
ORIGINAL: Cissi

Nå ammer jo ikke jeg småen men jeg ammet eldstemann til han var 15 mnd og han fikk sin første tann da han var 4 mnd og hadde ganske mangen etterhvert men tilbake til poenget...det jeg gjorde var at da han lå å fikk pupp så hadde jeg den ene fingen min klar til å putte inn i munnen hans før han fikk sjangs å bite og sa "nei" og dette gjorde jeg ett par ganger og tilslutt skjønte han at han ikke skulle bite.

Back
Topp