amming og sopp!!!

x1xsiljis

Glad i forumet
er det noen snille her inne som har sliti med sopp i forbindelse med ammingen og som kan gi meg noen råd?
jeg har amma mini i snart 3mnd nå, men blir ikke kvitt den forbanna soppen og er egentlig klar til å gi opp hele ammingen hvis ingen har noen gode råd[X(]?
får så dårlig samvittighet ovenfor sønnen min, men jeg har prøvd canesten, mycostatin til han, homeopat medisiner og ingenting hjelper. nå bruker jeg brystskjold, og det hjelper litt men jeg er fortsatt så sår att jeg blør og har spekker[:(]
vil så gjerne amme- men hva skal jeg gjøre???[8|]

Uff, jeg hadde det på nøyaktig samme måte.
Sprakk opp og sånn her og, men jeg smurte meg med Unguentum Merk, og da ble det mye bedre.
Jeg fikk kun miksturen til Mycostatin, og den er jo ikke verdt en bøtte møkk, men prøvde å smøre det på og lot det lufttørke for så å smøre inn med Unguentum Merk.

Lykke til.. helt forferdelig når det står på altså, og er så vanvittig vondt å amme når de er sånn.

ORIGINAL: Charl0tte

Sprakk opp og sånn her og, men jeg smurte meg med Unguentum Merk, og da ble det mye bedre.
Jeg fikk kun miksturen til Mycostatin, og den er jo ikke verdt en bøtte møkk, men prøvde å smøre det på og lot det lufttørke for så å smøre inn med Unguentum Merk.

Lykke til.. helt forferdelig når det står på altså, og er så vanvittig vondt å amme når de er sånn.

ja, det er så vondt, og helt umulig å bli kvitt![:'(][X(]
den unguentum merk, er det noe du fikk på resept?
det virker det egenlig som det er jeg som ikke blir kvitt det for han er ikke hvit i munnen lenger...[8|]
smurte du mycostatinen på deg? trodde den bare skulle gis til barna?[8|]

takk for svar :)

ORIGINAL: siljis

det virker det egenlig som det er jeg som ikke blir kvitt det for han er ikke hvit i munnen lenger...[8|]

Jeg trodde aldri jeg skulle bli kvitt det jeg heller, og Isak hadde ingenting, men føden skrev ut en resept på mycostatin til han også for sikkerhets skyld, men når jeg skulle hente miksturen hans og mycostatinkremen min, så fikk jeg beskjed om at kremen ikke fantes lengre, så jeg måtte bare bruke miksturen. Det stod også med liten skrift i bunnen av "Candida"arket jeg fikk på føden. Så da måtte jeg bare bruke miksturen, men det var ikke så lett for den er jo rennende, men bare klassa på endel, satt toppløs en stund til det tørka helt og så smurte Unguentum merk på (den er uten resept på apotket, og trenger ikke vaskes av før amming igjen)

ORIGINAL: siljis

Jeg trodde aldri jeg skulle bli kvitt det jeg heller, og Isak hadde ingenting, men føden skrev ut en resept på mycostatin til han også for sikkerhets skyld, men når jeg skulle hente miksturen hans og mycostatinkremen min, så fikk jeg beskjed om at kremen ikke fantes lengre, så jeg måtte bare bruke miksturen. Det stod også med liten skrift i bunnen av "Candida"arket jeg fikk på føden. Så da måtte jeg bare bruke miksturen, men det var ikke så lett for den er jo rennende, men bare klassa på endel, satt toppløs en stund til det tørka helt og så smurte Unguentum merk på (den er uten resept på apotket, og trenger ikke vaskes av før amming igjen)

okei, tusen takk :) da skal jeg prøve det! *ringe å få ny resept på miksturen*
håper virkelig det kan hjelpe her også, ellers fikk han bare mm i 3mnd-nå orker jeg ikke mere![X(]

jeg slet med akkurat det samme!

mycostantin og canesten funka ikke

men MASSE luft

trekk for gardinene å gå toppløs!! så mye som mulig!
soppen liker det så fuktig og tett som mulig,
så er mye bedre å få det luftig og tørt..

ORIGINAL: *Lill

jeg slet med akkurat det samme!

mycostantin og canesten funka ikke

men MASSE luft

trekk for gardinene å gå toppløs!! så mye som mulig!
soppen liker det så fuktig og tett som mulig,
så er mye bedre å få det luftig og tørt..

er kanskje dårlig på det ja, men har en veldige kosete guttebaby og det gjør så utrolig vondt att noe kommer borti brystvortene[X(] men skal utnytte tida bedre når han sover!

Jeg fikk nystatin krem som jeg skulle smøre på 7 ganger daglig på brystvorta i tillegg til miksturen som jeg skulle smøre i munnen til babyen. Jeg sluttet også å spise sukker, melk, gjær og hvitt mel til det gikk over... var et rent helvete mens det sto på...  jeg ringte til gro nylander på ammehjelpen, var hun som hjalp meg til slutt etter at 5 leger ikke ante hva de skulle si eller gjøre med meg..
prøvde også med sånn krystall fiolett men vet ikke om det hjalp.

dersom ingen ting hjelper ville jeg kjøpt mycopryl kapsler fra utlandet + probiotika

lykke til!!

Ta kontakt med helsestasjonen eller ammeveileder på tirsdag er mitt råd.
Mulig du har fått brystbetennelse. Ikke alltid man får feber av det og siden du ikke har noe nytte av soppdrepende midler lurer jeg på om du har noe annet.

Jeg veksla imellom betennelser og sopp og hadde det helt jævlig. Til slutt skrev legen min ut en penicillinsalve jeg smurte rett på. Da hjalp det endelig!

Lykke til da. Vi er vel flere her som føler med deg!

kjerringråd er å smørre på tyttebær... du koker opp usukret med litt vann også smørrer dere det utover brystvorte og i barnets munnhule...

for meg funket det sånn litt med mycostatin salven på brystvortene men ser de påstår at den ikke finnes lenger men har du prøvd canasten på brystvortene og mycostatin på ungen... mycostatin på ungen må du i hverfall drive på med lenge lenge lenge snakker mnd men om du får styr på brystvortene dine så er dere mye hjulpet...
dessuten må du smøre brystvortene på nytt etter hver amming...

syns veldig synd på deg for denne trøsken er umenskelig vond og jeg husker godt jeg tenkte at dette gidder jeg ikke, men kom seg med riktig behandling

ORIGINAL: Muskatt

Ta kontakt med helsestasjonen eller ammeveileder på tirsdag er mitt råd.
Mulig du har fått brystbetennelse. Ikke alltid man får feber av det og siden du ikke har noe nytte av soppdrepende midler lurer jeg på om du har noe annet.

Jeg veksla imellom betennelser og sopp og hadde det helt jævlig. Til slutt skrev legen min ut en penicillinsalve jeg smurte rett på. Da hjalp det endelig!

Lykke til da. Vi er vel flere her som føler med deg!

takk for det :) jeg skal ringe ammehjelpen også skal jeg ringe fastelgen min, han MÅ bare hjelpe meg for jeg vil amme!! men nå har jeg i hvertfall masse ting og foreslå :)
men tror du det kan være det da, når jeg har symptomene på sopp? har sånn solbrent følelse og det blir sprekker-spessiellt helt innerst når vorta blir dytta inn av bhen f.eks.. og småblør litt over hele.. og innimellom stikker det langt innover i puppen[X(]

ORIGINAL: nancy drew

kjerringråd er å smørre på tyttebær... du koker opp usukret med litt vann også smørrer dere det utover brystvorte og i barnets munnhule...

for meg funket det sånn litt med mycostatin salven på brystvortene men ser de påstår at den ikke finnes lenger men har du prøvd canasten på brystvortene og mycostatin på ungen... mycostatin på ungen må du i hverfall drive på med lenge lenge lenge snakker mnd men om du får styr på brystvortene dine så er dere mye hjulpet...
dessuten må du smøre brystvortene på nytt etter hver amming...

syns veldig synd på deg for denne trøsken er umenskelig vond og jeg husker godt jeg tenkte at dette gidder jeg ikke, men kom seg med riktig behandling

har prøvd å behandle han leeeenge med mycostatinen og canesten på meg selv, men det hjelper ikke..  smurt etter hver amming også.. hehe, skal prøve mye annet først, men tyttebær kan jeg sikkert gå ut å plukke hvis ingenting annet hjelper :P
*noe må jo hjelpe*

Du kommer ikke til å like svaret mitt, og sikkert ikke følge det.. [:)] Men min kusine hadde en baby med sopp i munnen, hun brukte tissbleia til jenta og "smurte" tunga hennes med den. Soppen var borte etter 1-2 ganger.. Litt ekkelt, men det funker! 

ORIGINAL: LykkeligeMeg86

Du kommer ikke til å like svaret mitt, og sikkert ikke følge det.. [:)] Men min kusine hadde en baby med sopp i munnen, hun brukte tissbleia til jenta og "smurte" tunga hennes med den. Soppen var borte etter 1-2 ganger.. Litt ekkelt, men det funker! 

hmmmm.... hehe.. jeg kommer nok ikke til å gjøre det nei, men bra det hjalp for henne da ;) hvor i all verden fikk hun den ideen fra?[8|]

Gammelt kjærringråd som de brukte før i tida.. Hun hadde prøvd alle de fæle mixturene og var rimelig fortvila.. Babytiss er jo helt rent, og babyen hadde det ikke fælt [:)]

vet at folk er anbefalt slikt munnskyllevann du bruker etter en oprasjon i munnen (men kommer ikke på hva det heter)... men det er sinsykt sterkt så jeg syns nesten det blir barnemisshandling jeg da...men er man desperat så er man det... kan du ikke spørre legen din om kanskje dactakort vil være en bedre løsning en canasten siden denne ikke ser ut som den funker...

Back
Topp