Amming og søtsug

Knapp123

Gift med forumet
Julibarna2014
Marsboerne2017
Jeg fullammer babyen min som er 12 uker nå, han spiser ca 12 ganger i døgnet.

Jeg har fått et søtsug ut av en annen verden. Det er helt forferdelig :p har lyst på noe søtt hver dag.

Hvordan er det med dere? Og har dere noen tips om hvordan man bli kvitt det? Eller er jeg stuck med det til jeg slutter å amme?
 
Jeg fullammer babyen min som er 12 uker nå, han spiser ca 12 ganger i døgnet.

Jeg har fått et søtsug ut av en annen verden. Det er helt forferdelig :p har lyst på noe søtt hver dag.

Hvordan er det med dere? Og har dere noen tips om hvordan man bli kvitt det? Eller er jeg stuck med det til jeg slutter å amme?

Ingen søtsuget at all her..men til gjengjeld spiste jeg alt jeg kom over under graviditeten. Så max matveien etterpå..ingen tips. Prøv å spise mindre karbohydrater kanskje. Altså brød ris ect. Så får du litt mer stabilt blodsukker :)
 
Raffinert sukker er avhengighetsskapende. Du må faktisk på en liten avvenning. :)
For meg går søtsuget over etter ca 2 uker. Jeg kan heller ikke ha snop i huset, da fråtser jeg...
 
Jeg fullammer og føler mest på at jeg er kronisk sulten. Etter en time etter et måltid er jeg sulten igjen og igjen.. Føler jeg spiser så mye.
 
Ja jeg er også mye sulten spesiellt de dagene jeg klarer å la være å spise junk :( knekkebrød og mager middagsmat holder meg ikke mett lenge. Prøver og holde meg unna snop og søtt i ukedagene. Men får jeg tilbudet på besøk ol, eller hvis samboeren drar med seg noe klarer jeg ikke si nei takk.
 
Ja jeg er også mye sulten spesiellt de dagene jeg klarer å la være å spise junk :( knekkebrød og mager middagsmat holder meg ikke mett lenge. Prøver og holde meg unna snop og søtt i ukedagene. Men får jeg tilbudet på besøk ol, eller hvis samboeren drar med seg noe klarer jeg ikke si nei takk.


Mager mat lurer deg :på spis mer sunt fett så er du mett lenger :)
 
Samme her... Heldigvis står vekten stille! Skulle helst sett den gå ned, men gjør vel det når jeg får gått noen turer igjen. :) Da blir søtsuget litt borte i higen etter proteinrik mat. :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har noe søtsug selv ja:eek:
Fra mandag av har jeg gitt meg selv FULL snopestopp frem til jul, for jeg har en del kg jeg vil ned, regner med det er sukkeret som stopper det:p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg fullammer babyen min som er 12 uker nå, han spiser ca 12 ganger i døgnet.

Jeg har fått et søtsug ut av en annen verden. Det er helt forferdelig :p har lyst på noe søtt hver dag.

Hvordan er det med dere? Og har dere noen tips om hvordan man bli kvitt det? Eller er jeg stuck med det til jeg slutter å amme?
Delammer. Har daglig inntak av snop. Sjokoladeabstinenser hver dag. Tenker hver dag at denne dagen må være den siste . Men akk. Spiser også ca 3 gode måltider pr dag: 1: havregrøt. 2; fjordland middag. 3: havregrøt el enda en fjordland.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Delammer. Har daglig inntak av snop. Sjokoladeabstinenser hver dag. Tenker hver dag at denne dagen må være den siste . Men akk. Spiser også ca 3 gode måltider pr dag: 1: havregrøt. 2; fjordland middag. 3: havregrøt el enda en fjordland.


Sent from my iPhone using BV Forum
Hva er greia med disse sjokoladeabstinensene?! Har de selv.. Tror det har noe med all energien som går ut med ammingen jeg da... Vi må jo kose oss litt :p
 
Har også veldig lyst på sjokolade, men klart å være litt flink de siste ukene. Spiser heller en Nutrilett bar som mellommåltid :p
 
Haha sånn tenker jeg også! I dag er siste dagen med snop... Går som regel ikke etter planen :p dere er kjempe flinke dere som klarer og kutte det ut!! :D

Jeg går fortsatt ned saaakte men sikkert, er nå nede i start vekt. Gått ned ca 20 kg siden fødsel. Men de gamle buksene passer fortsatt ikke :( så amming må ta noe sinnsykt med energi for jeg spiser virkelig som en hest, og jeg er ikke den største jenta ;)
 
Hahhaha samma her. Er så sötsugen hela tiden. Så hjelper det ikkje å ha en man som kommer hjem me masa söt heller.
 
Jeg greier meg fint til jeg bare tar "litt". Så spiser ikke søtt i uka, for hvis jeg først gjør det greier jeg ikke begrense meg!
 
Jeg spiser firkløversjokolade hver dag. Må ha det :p
 
Back
Topp