Amming og ny graviditet

Gull

Blir kjent med forumet
Lurer på om dere andre som har blitt gravid selv om man ammet døgnet rundt, har kunnet fortsette ammingen?
Eller ble ammingen påvirket av den nye graviditeten?
Vil gjerne amme litt til da lillegull bare er 8mnd.
 
Lurer på om dere andre som har blitt gravid selv om man ammet døgnet rundt, har kunnet fortsette ammingen?
Eller ble ammingen påvirket av den nye graviditeten?
Vil gjerne amme litt til da lillegull bare er 8mnd
Går fint å amme når en er gravid. Kjenne fleire det har gått fint med. Ingen erfaring med amming på 8 mnd baby og gravid igjen. Men mi jenta var 14 mnd når eg blei gravid, amma t hu var 17 mnd. Hu ville plutselig ikkje ha meir.
 
Jeg ble gravid når min var 9måneder, og ammet helt til han ble 13måneder. Da sluttet han av seg selv, omtrent på dagen. Ville ikke ha mer. Hadde egentlig tenkt å amme lengre enn dette.
 
Jeg ble gravid da ungen var 18 mnd, ammet noen mnd til etter det. Men for meg var det avgjørende å slutte med nattamming for å få eggløsning, så jeg ammet kun i løpet av dagen.
Ammingen ble påvirket av den nye graviditeten, synes jeg... Hadde mindre melk, og selve ammestunden gjorde rett og slett vondt.
 
Jeg ble gravid da minstemann var 9 mnd. Det ble gradvis mindre amming, men verste var nok da vi kuttet ut nattammingen før jobb slik at jeg skulle klare å komme meg på jobb med nok søvn. Når jeg i tillegg var borte store deler av dagen fra han var 10,5 mnd ble det liten interesse. Sluttet å amme bare noen uker senere, for da ville han ikke mer. Jeg tror jeg ikke hadde så mye melk da, og smaken kan ha endret seg. Jeg hadde egentlig planer om å amme mye lenger. Med førstemann ammet jeg til ca 18 mnd.
 
Jeg ble gravid da barnet var 13,5 mnd, og ammer fremdeles nå som hun er 18 mnd. Jeg har mindre melk nå enn før jeg ble gravid, men ellers går ammingen helt fint :)
 
Back
Topp