Amming og nattsoving!

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Dere andre erfarne fullammere. Hva skjer med melka når babyen begynner å sove nesten hele natta?
Tiril har begynt å sove lenger i strekk om nattan... fra 3-4 timer i strekk til 5... og nå i natt 6.
Frem til i natt var det smekk fullt med melk når ho har vekkt meg som når melka kom etter fødsel.
Men på morgenen i dag var det ikke spreng når ho vekte meg engang.

Er det noen fare for å miste melka av for lenge mellom ammestundene?

Det regulerer seg etter hvor ofte man ammer, da det er nedtrapping så kan man ha litt melkespreng, da bare la jeg snuppa til også tok hun bort det hverste sprenget. Blir mindre og mindre melk etter hvor lite/mye man ammer.

Dårlig forklart dette

Det er vel sånn at det tilpasser seg babyens behov! [:)] At det liksom går seg til etter hva hun trenger og ønsker.

ok. men ingen fare for å miste melk?

Vet svigermor mista melka etter 6 uker fordi søs til sambo sov hele natten...[8|]

ORIGINAL: Labambie

Det er vel sånn at det tilpasser seg babyens behov! [:)] At det liksom går seg til etter hva hun trenger og ønsker.
Dette har jeg også fått beskjed om.

Men må innrømme jeg faktisk i begynnelsen sto opp en gang om natta for å pumpe meg.... [8|][8D]

ORIGINAL: TonjeJenta

Vet svigermor mista melka etter 6 uker fordi søs til sambo sov hele natten...[8|]

Tror det skal litt til å plutselig miste melka.
Mamma mista også melka for jeg sov hele natta, men det var nok mere fordi hun hadde fått bedskjed om at hun bare skulle amme hver 3 time og i 10 min om gangen.

ORIGINAL: mini_mamma

ORIGINAL: TonjeJenta

Tror det skal litt til å plutselig miste melka.
Mamma mista også melka for jeg sov hele natta, men det var nok mere fordi hun hadde fått bedskjed om at hun bare skulle amme hver 3 time og i 10 min om gangen.

ja de sa sånne rare ting før i tida.....
da lar jeg jenta styre løypa [:D]

Back
Topp