Amming og narkose

Speedsjarken

Gift med forumet
Noen som har erfaring med det? Skal sannsynligvis i narkose for å få fiksa tenner mens jeg enda ammer og lurer på om noen har noe erfaring rundt det med narkose og smertestillende osv, og om det går an å opprettholde amminga?
Er så redd for å miste melka! Får ikke til å pumpe heller, kun minimalt som kommer ut med håndmelking.

Har ikke fått time enda så vesla spiser nok endel fast føde når det blir aktuelt, så jeg fullammer jo ikke da.

Dyttehjelp tas i mot med takk!

Hm,etter første fødsel (katastrofesnitt) fikk jeg ikke lov til å amme etter narkosen før det hadde gått minst et døgn,gikk litt lengre og,men husker ikke helt [8|]

ORIGINAL: akg

Hm,etter første fødsel (katastrofesnitt) fikk jeg ikke lov til å amme etter narkosen før det hadde gått minst et døgn,gikk litt lengre og,men husker ikke helt [8|]

Oj, det var lenge!

Takk for svar Bdancer, skal høre med sykehuset etterhvert, men tenkte å høre her inne sånn i første omgang!

ORIGINAL: Speedsjarken

Oj, det var lenge!

Hm,ja,var kanskje det[8|] Mitt tilfelle var litt spesielt da,pga jeg fikk overdose med spinal under fødsel(derfor katastrofesnitt),og rett i narkose og når jeg våknet morfin og noe greier,så var proppfull av all slags medikamenter,derfor fikk jeg ikke amme.

ORIGINAL: Speedsjarken

Oj, det var lenge!

Hm,ja,var kanskje det[8|] Mitt tilfelle var litt spesielt da,pga jeg fikk overdose med spinal under fødsel(derfor katastrofesnitt),og rett i narkose og når jeg våknet morfin og noe greier,så var proppfull av all slags medikamenter,derfor fikk jeg ikke amme.

Ok, satser på det ikke blir så mye smertestillende da at jeg ikke kan amme på lengelenge, får vel si ifra så tar dem sikkert hensyn!

Jeg var i narkose, tok mandlene da mellomste var 5 mnd... Kunne amme med en gang.... Jeg ble veldig kvalm av narkosen, og visst jeg ville ha kvalmestillende fikk jeg ikke amme.. så da tok jeg ikke det [;)]

vet ikke om det er forskjell på narkoser, men da jeg fikk narkose da jeg fremdeles ammet førstemann fikk jeg beskjed om at for å være helt sikker på at alt var ute av kroppen og melka, så skulle jeg ikke amme på et par dager. Da var snuppa ni måneder og jeg ammet morgen og kveld. Fikk ikke til å pumpe og håndmelke. Da jeg kom hjem fra sykehuset var det slutt på amminga. Men da var ho jo så stor at det ikke var noe problem i forhold til mat. Ho ga veldig lett slipp på puppingen.

Denne ganga har jeg investert i elektrisk pumpe. Og pumpinga går jo som en drøm! Hør med sykehuset hva de sier i forhold til den narkosen du skal ha. Og så kan du be om å få låne pumpe på sykehuset slik at du kan opprettholde produksjonen den tida du ikke kan amme barnet ditt.

tusen takk for mange gode svar!

Back
Topp