Amming og mme usikker...

~haremamma~

Elsker forumet
Sluttet å amme for 5 dager siden, der og da var jeg helt sikker på at å slutte å amme, var det som var rett for meg. Begynte å gå utover humøret, ble nedfor og trist av og amme, ville ikke ta opp Regine tilslutt. Brystvortene hadde åpne sår og det gjor skikkelig vondt å amme. Jeg pumpet ut rosa melk, frdi jeg blødde fra puppene. Så da gikk jeg over på mme. Humøret steg, men samvittigheten plagde meg, vet jo at amme er det beste for mitt barn. Men alikavell ga jeg opp. Nå føler jeg at jeg vil amme igjen, brystvortene er grodd, og jeg føler meg bedre. Men om hun har glemt hvordan man tar pupp? Vet jeg ikke. Kansje hun ikke vil. Har jeg ødelagt produksjon helt? Får jeg nok melk om jeg starter opp? Vil puppene bli såre igjen, vil jeg bli deppa igjen. Er så vanskelig. Jeg vil, men er redd for p ende opp med ødelagt baby tid. Noen som har sluttet og startet opp igjen før? Hvordan gikk det? Hvorfor sluttet du og hvorfor startet du opp igje ? Gikk det bedre da? :)

det er ikke verre enn å prøve...
legg dere i senga.. ha det rolig og svalt.. ha ei flaske mme i bakhånd så du vet at den er der og du ikke blir stressa ved tanken på at hun ikke skal få mat når hun er sulten.. og så lar du henne søke seg fram.. :) Det kan hjelpe å klemme ut litt melk først slik at hun kjenner lukten.. :)

du finner sikkert også råd på ammehjelpen.no

Dollface skrev:
legg dere i senga.. ha det rolig og svalt.. ha ei flaske mme i bakhånd så du vet at den er der og du ikke blir stressa ved tanken på at hun ikke skal få mat når hun er sulten.. og så lar du henne søke seg fram.. :) Det kan hjelpe å klemme ut litt melk først slik at hun kjenner lukten.. :)

Nei, er jo ikke det. :)  er vell eneste måten for å se om hun vil ha puppen eller ikke...
takk for tips :)

ja, er inne på ammehjelpen og ser nå. står en del om å starte opp amminga etter ammeslutt :)

~HannahogReginesMamma~ skrev:

Dollface skrev:

Nei, er jo ikke det. :)  er vell eneste måten for å se om hun vil ha puppen eller ikke...
takk for tips :)

ja, er inne på ammehjelpen og ser nå. står en del om å starte opp amminga etter ammeslutt :)

tenker det kommer til å gå helt fint.. det er jo ikke all verdens lenge du har gitt flaske :)
Da jeg var veldig sår etter oppholdet på barsel, dro jeg hjem, smurte inn brystvortene med melk og lot de lufttørke.. det funket veldig bra her.. Har også hørt om mange som har brukt sånne skjell med stort hell.. :)

Om du skulle bli veldig sår igjen,og det ikkje vil gi seg, så få sjekka om ho kan ha kort tungeband. Begge mine hadde det, og med første var eg så sår at eg pumpa blod, og spente bordet over gulvet når eg prøvde å amme. Ei på føden hadde komentert at han hadde kort tungeband, så då eg etter 6 veker spurte legen om det kunne vera årsaken til problema bekrefta han det. Då hadde eg prøvd ALT; skjell, soppsalver,skjold, salver og å avlaste ved å pumpe og gje flaske. Fekk henvisning til øre,nese, hals lege som klypte tungebandet, og vips var problemet løyst. Ved kort tungeband vert nemleg ungen liggande å suge på sjølve brystvorta fordi tunga ikkje kjem lenger "inn" på puppen. Med nr 2 vart tungebandet klipt på føden.

Det er ikkje sikkert at det er problemet, men det er verdt å væra obs på. Hadde eg ikkje vore obs på det sjølv, hadde ikkje nokon andre sjekka det, og eg hadde aldri klart å full amme.

Lukke tilemoticon

Back
Topp