Kan noen hjelpe meg? har en sønn på snart 1 mnd,og holder på å amme han. om natta blir de gjerne 1-2 ganger (ca 10 min hver gang.da sovner han igjen). når morgenen kommer har jeg skikkilig spreng. trodde dette skulle justere seg etterhvert... er det lurt å håndmelke ut noe (har ikke helt dreisen på det ennå...) eller vil det øke produksjonen? er jeg nødt til å venne meg til å alltid våkne med spreng??
lurte også på hvor lenge det er vanlig å amme ved hvert måltid.. noen sier at en skal amme på et bryst til barnet slipper..hvis det da bare vil ha et bryst,kan en jo risikere at det går 6 timer mellom hver gang det tar samme bryst,og da blir det i allefall spreng. (min sønn spiser hver andre/tredje time) har måtte slutte med dette for jeg synes det var så ubehagelig. nå tar jeg 10 min på ett bryst før jeg bytter og lar han suge til han slipper på det andre. neste ammestund beggynner jeg med 10 min på det brystet han fikk sist. så blir det annehver gang..
hvordan gjennomfører andre en ammestund? tips og råd tas i mot med takk![:)]
er nybakt mor og lurer på så mye...
håper noen kan hjelpe meg.
lurte også på hvor lenge det er vanlig å amme ved hvert måltid.. noen sier at en skal amme på et bryst til barnet slipper..hvis det da bare vil ha et bryst,kan en jo risikere at det går 6 timer mellom hver gang det tar samme bryst,og da blir det i allefall spreng. (min sønn spiser hver andre/tredje time) har måtte slutte med dette for jeg synes det var så ubehagelig. nå tar jeg 10 min på ett bryst før jeg bytter og lar han suge til han slipper på det andre. neste ammestund beggynner jeg med 10 min på det brystet han fikk sist. så blir det annehver gang..
hvordan gjennomfører andre en ammestund? tips og råd tas i mot med takk![:)]
er nybakt mor og lurer på så mye...
håper noen kan hjelpe meg.