Amming og mat

Peepsi

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Oktoberlykke 2019
Syns det står så mye forskjellig på nettet så jeg spør heller dere :p
Er det virkelig sant at man ikke kan spise reker og jordbær? :o spurte hs men hun var ikke sikker :s
Og er det noe anen mat man skal holde seg unna? Er vell noen matvarer som kan gjøre at babyen blir allergisk?
Vet at man ikke bør spise løk, kål og drikke kullsyre drikker da det kan gi mage trøbbel til lille..
Huff ble mange spørsmål nå :p

Jeg har hørt at jordbær og reker går bra, at ny forskning sier at det ikke var noe å frykte :)

Men jeg aner ikke :)

Jeg har hørt at jordbær og reker går bra, at ny forskning sier at det ikke var noe å frykte :)

Men jeg aner ikke :)
Åh nå ble jeg lettet! :D blir ikke nå sommer uten reker og jordbær!
Men skal høre med legen om kanskje han vet bedre en hs når jeg skal på kontroll :)

Helsesøster her sier det kun er sjeldne tilfeller hvor man må passe seg for maten.
Har allerede spist jordbær, og det går bra:smug:

Det med kullsyre har jeg også både lest og hørt er tull!
Kullsyra går ikke over i morsmelken.
Eneste man kan få problemer med er koffein (cola), noe som kan holde babyen våken litt ekstra;)

De fleste matvarer skal gå bra for de fleste sier ny forskning, men man må prøve seg litt frem. Storebror reagerte kraftig når jeg spiste reker, så kommer ikke til å spise masse første gang jeg spiser det nå for å se om vesla reagerer som han. Har allerede sett at hun ikke tåler krydret mat akkurat som storebror :( de tåler mer etterhvert da, husker ikke helt når reker gikk fint igjen.
Det blir sprutspy og urolig mage på baby her, så hvis det skjer så prøver jeg og tenke over hva jeg har spist for å finne ut hva som det reageres på, skjer gjerne ikke så veldig lenge etter jeg har spist...

her kan jeg spise reker, jordbær, løk og drikke brus uten prb! normal lettmelk i større mengder enn majones/smør går ikke bra.. kan heller ikke spise italiensk salat.. her går det i laktosefri melk og ellers ett normalt kosthold :) man må nok bare prøve seg fram.. de reagerer forskjellig og kan etter f.eks 3mnd reagere på noe de ikke har reagert på før ;)

Back
Topp