Amming og mat

litjpiå

Glad i forumet
Hva bør man holde seg unna? Har ditt barn reagert på noe enda?
Har jo ammet et barn tidligere, men opplevde aldri at han reagerte på noe. Kunne spise allt, og husker ikke hvilke matvarer som var lurt å være forsiktig med. Finner så mye forskjellig på nett, der noe blir avvist som myter, mens det andre steder blir påstått som ren fakta. Kullsyre f.eks, er det ok? Hva med div frukt og grønt? Kom gjerne med ammevennlige middagstips også! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Skulle ak til å poste et noe ang dette... Spiste i går 4 små skolleboller altså masse hvetemel... Uff og uff vesla fikk masse magevondr og skrek store deler av kvelden og natten... Kjente selv at jeg fikk luft i magen.... Måtte google hvetemel og amming og ser det er veldig vanlig å reagere på... Mn ok hadde kanskje gått greit hadde jeg bare spist 1 ;)

Jeg har holdt meg unna løk, brokkoli, kål og veldig sterk mat. (Men spist taco feks) Og unngått å spise mye frukt. Jeg leste at kullsyre ikke har noen betydning, det går ikke over i melka. Men koffein skal man ha like lite av som når man var gravid. Like usikker som deg, men det er ihvertfall det jeg har tatt utgangspunkt i. Så må jeg bare prøve meg frem ettersom han blir større :)

Skulle ak til å poste et noe ang dette... Spiste i går 4 små skolleboller altså masse hvetemel... Uff og uff vesla fikk masse magevondr og skrek store deler av kvelden og natten... Kjente selv at jeg fikk luft i magen.... Måtte google hvetemel og amming og ser det er veldig vanlig å reagere på... Mn ok hadde kanskje gått greit hadde jeg bare spist 1 ;)
Uff! Da skal jeg vertfall være forsiktig med det! Er vell noe med det å ikke spise for mye av en ting også ja! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

min første reagerte på alt. melk,paprika,kål,erter,bønner,mel,kullsyre,annanas,epler, egg, mandler,nøtter men løk og melk var verst.
min andre reagerte ikke på noe, men da holdt jeg meg unna melk pga jeg tåler det ikke..
Denne gangen ser det ut som rå løk har gitt utslag til mageknip på bebisen, eller noe annet i tacoen... huff stakar lita :/

Tror man bare må prøve seg fram, er nok ulikt hva de små kan reagere på. På sykehuset mente de at man i utgangspunktet kunne spise det meste i normale mengder. Også sterke krydder osv. De sa også at det var lettere for barnet å tåle de enkelte tingene om man hadde spist det under graviditeten.

Tror man bare må prøve seg fram, er nok ulikt hva de små kan reagere på. På sykehuset mente de at man i utgangspunktet kunne spise det meste i normale mengder. Også sterke krydder osv. De sa også at det var lettere for barnet å tåle de enkelte tingene om man hadde spist det under graviditeten.
Er nok veldig inviduelt ja.. Jeg drakk kumelk under mitt 1. svangerskap og gutten min er intolerant mot det.. Han reagerte veldig som baby også..

Leste akkurat i den spedbarnsboka vi fikk på sykehuset. Der sto det at man stort sett kan spise det meste, men bare må følge med om de reagerer på noe og så holde seg unna det. Koffein var lurt å holde på et lavt nivå. Og det meste av fisk en skal holde seg unna som gravid gjelder fortsatt mens man ammer

Back
Topp