Amming og mat

Jorlin86

Betatt av forumet
Hva spiser dere?

Har dere noen erfaringer med mat som IKKE kan spises av forskjellige grunner?

Løk og sterke ting som f.eks taco fungrer dårlig her. Junior får masse luft i magen og blir da selvfølgelig urolig. Jeg kan drikke 1 glass brus, men ikke mer. Da får han også masse luft i magen. Har ikke turt å spise erter, kål, brocoli osv. enda

Her holder jeg meg borte fra brus og sterk mat som f. eks taco og sterk indisk.Ellers så har jeg spist det meste... Noen kvelder begynner jeg¨å lure på om jeg kan ha spist noe minsten reagerer på hvis han er veldig urolig... men ikke lett å vite hva de små magene reagerer på synes jeg.. Prøver å ha et mest mulig variert og sunt kosthold og satse på at det går greit :)

Det eneste gutten her ser ut til å reagere på er brus. Bør også være forsiktig med sjokolade. Har ikke spist noe løk, men broccoli og blomkål har jeg spist.

Jeg kan skrive under på at man skal holde seg borte fra taco. Vi spiste det i helgen og liten våknet kl 01 natt til mandag og sen hylte han og var utrøstelig frem til nærmere lunsjtider. Huff, det var helt forferdelig å se han ha så vondt og ikke klare å gjøre det godt igjen :-(

Hun reagerer på brus, skriker masse. Holedr meg borte fra kål, erter, druer, løk broccoli, blomkål og andre kålprodukter. 

Går i de vanlige sakene her ja. Syntes det hørtes merkelig ut at brus skulle ha noe å si, så ignorerte dette de første ukene (har sprudlevann på kjøleskapet, godt da man går lei av litervis med vanlig vann...). Men sluttet med dette etterhvert da snuppa reagerte på det. Linfrø og løk er fyfy.. Baker brød selv, å har alltid i godt med linfrø. Ikke noe sjakktrekk..

Helt utrolig, men jeg kan både drikke og spise hva jeg vil!! Spiser allslags grønnsaker (grønnsak freak) og drikker masse pepsi max. Men det går ikke ut over lille! Reagerer ikke negativt på melkeprodukter heller!!
Ganske greit for meg som er UTROLIG kresen!! Var redd jeg ikke kunne drikke brus og spise grønnsaker, men det kan jeg! Bruker ofte taco saus på grønnsaker hver dag!

Virker ikke å reagere på noen ting, har spist som vanlikg - men ikke enorme mengder av en enkelt matvare - varierer som vanlig. Spiste kålstappe her om dagen, men ikke kjempemye likso - og hun tålte hvertfall det.. Man må bare prøve seg frem, det er veldig forskjellig fra baby til baby virker det som -mine har tålt det meste - men jeg drikker ikke mange glass brus/farris - det reagerte de litt på husker jeg, så klok av skade holder det med 1 glass brus dersom det er aktuelt;)

Så heldige dere er! Har ei som har litt problemer med magesmerter uten at jeg spiser noe det er mulig å reagere på.. Prøvd å kutte alt! (spiste knekkebrød med fisk og drakk vann i flere dager, holdt på å sulte :p ) Så våger ikke ta store sjanser. Synes så synd på henne da hun ligger å jobber for å få luften gjennom systemet :/

Back
Topp