Jeg fikk det ikke til med første, lite melk, pumpet som en gal, fikk til slutt ok med melk, men baby var da blitt så vandt med flaske at det ble en kamp med pupp. Jeg pumpet i 2 mnd og ga bare i flaske for jeg tenkte han MÅTTE ha morsmelk.. det der utsetter jeg meg ikke selv for igjen.. går ikke amming så funker MME

men jeg fikk også tilbud om skjold til nipplene på fødene, det var nok litt for tidlig sett i ettertid. Han ble for vandt med plastikk i munnen vs bryst/hud. Han var også veldig sløv.. ikke fikk han skikkelig vakuum, men ingen synlige tungebåndsproblematikk. Selv om jeg fant ut senere hos fysioterapeut at han var nok stram lenger bak så gjor han ikke klarte å få skikkelig sugetak.
Denne gangen har jeg laget en ammeplan med jordmor, den kjenner jeg at roer meg ned.
- Skal starte å håndmelke fra uke 37 hjemme for å stimulere mest mulig.
- mye mer hud mot hud
- få den sprayen som skal hjelpe på utdrivningsrefleksen(husker ikke navn)
- prøve natur bond pumpe for å få ut nipplene mer da di er litt flate. Pluss stimulering før amming.
- pumpe etter ammeforsøk.(Startet nok litt seint med dette sist)
- di skal også forsøke akupunktur etter fødsel for forsøke å sette i gang melkeproduksjon tidligere
- når jeg kommer hjem skal jeg til samme fysioterapeut for å sjekke sugetak og finne tidligere tiltak for om det er noe fysisk med baby vi kan gjøre.
Funker ikke dette, så blir det MME på denne baby også. Jeg føler jeg må gå igjennom denne prosessen for å kunne slappe av med at jeg virkelig prøvde, å så godta at det ble sånn.. enklere sagt en gjort sikkert. Så ha fokus på ro og ikke stresse di første ukene