Amming og hydrering

BK92

Forelsket i forumet
Flere som tørker/tørket inn når de startet med amming? :dead: Nå bor jeg i en del av landet med veldig tørr luft og varmeovner på inne, men uansett hvor mye væske jeg drikker så blir det ikke bedre.. tørr hud og øyne, og mage (uten å utdype).

Hva gjør man for å bedre dette? Forsøker å variere hva jeg drikker, og unngå for mye kaffe/te. Luftfukter hjalp litt sånn utvortes.
 
Flere som tørker/tørket inn når de startet med amming? :dead: Nå bor jeg i en del av landet med veldig tørr luft og varmeovner på inne, men uansett hvor mye væske jeg drikker så blir det ikke bedre.. tørr hud og øyne, og mage (uten å utdype).

Hva gjør man for å bedre dette? Forsøker å variere hva jeg drikker, og unngå for mye kaffe/te. Luftfukter hjalp litt sånn utvortes.
Vann, vann, vann, vann, vann og litt ekstra vann sånn i tilfelle :hilarious: Jeg husker jeg drakk 3-4 liter vann hver dag i begynnelsen.
 
Ja, det er ikke noe som heter å vente til man blir tørst her i gården :D
Jeg var så tørst at det gikk ganske greit opp i opp. Pappaen satt på enden av sofaen en kveld ganske sjokkert og så med store øyne på den lille babyen som slukte halve puppen og meg som styrtet en liter flaske med vann i løpet av 5 minutter :joyful: Det var litt komisk.
 
Flere som tørker/tørket inn når de startet med amming? :dead: Nå bor jeg i en del av landet med veldig tørr luft og varmeovner på inne, men uansett hvor mye væske jeg drikker så blir det ikke bedre.. tørr hud og øyne, og mage (uten å utdype).

Hva gjør man for å bedre dette? Forsøker å variere hva jeg drikker, og unngå for mye kaffe/te. Luftfukter hjalp litt sånn utvortes.

Drikke masse vann før under etter og mellom amming. Flaske type camelback med sugerør så du kan drikke enkelt mens du ammer :) brukte purelan på leppene fordi de ble så tørre og det er egentlig den beste lepomaden jeg har prøvd.
 
Yes yes oh yes. Fullammer Lille på litt over 5 mnd og føler jeg tørker inn :p var verst når han var nyfødt da, men da var det og hetebølge. Veldig dårlig kombinasjon :p
 
Drikke masse vann før under etter og mellom amming. Flaske type camelback med sugerør så du kan drikke enkelt mens du ammer :) brukte purelan på leppene fordi de ble så tørre og det er egentlig den beste lepomaden jeg har prøvd.
Det med purelan skal jeg teste, takk for tipset :D
 
Yes yes oh yes. Fullammer Lille på litt over 5 mnd og føler jeg tørker inn :p var verst når han var nyfødt da, men da var det og hetebølge. Veldig dårlig kombinasjon :p
Det passer kanskje aldri så veldig godt å dehydreres :joyful:
 
Det passer kanskje aldri så veldig godt å dehydreres :joyful:

nei, og hetebølge med en uke gammel baby er pes, barselsvette fikk en ny dimensjon :p

men ellers må jeg bare passe på å alltid ha flaske vann i nærheten. Husker jeg hadde to store flasker jeg rullerte på i sommer, alltid en i kjøleskapet. Kom litt ut av det nå, men det fungerte bra!
 
Back
Topp