Amming og helgetur

Ikke i bruk lenger

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januar 2017
❤ Aprilbarna19 ❤
Noen med eldre diebarn som erfaring med hvordan det går å være borte en helg? Ammer fremdeles lille på straks 13 måneder. I sommer vil vi gjerne at mannen skal ta med seg lille på guttetur en helg. De får tid til å knytte bånd og jeg får alenetid. Betyr det at ammingen da er over eller går det greit med en helgs pause for så store barn? Vil gjerne fortsette med det frem forbi barnehagestart, men ikke for enhver pris.

Mini og pappa var borte på guttetur i 2,5 døgn (2 netter), mini var vel 19 mnd. Null problem, ammet som vanlig fra han så puppen :)

Da eldste var 11 mnd så var ammingen over pga det.

Da yngste var 13 mnd så var hun avhengig av pupp så det var uaktuelt. Men da hun var 23 mnd dro jeg bort ett døgn. Pumpet meg en gang eller to. Hun var vant til å ikke få pupp ved legging/stå opp når jeg var på jobb tidlig/sent, selv hun fikk det når jeg var hjemme (som jeg stort sett var).

Det kan gå helt supert. Vi var på bryllupsreise i oktober, da var vesla her 2 år og 4 måneder. Var borte en uke, pumpet ikke noe. Pupp var det første vesla ville ha når jeg kom inn døra. :Heartred

Meeeen, her hadde det ikke gått å være borte en helg når ungene var 13 måneder gamle, da var de altfor avhengige av pupp.

Edit: Leste nå at det var snakk om i sommer, da er jo barnet fort 16-18 måneder gammel, så da ville jeg gitt det en sjanse. Jeg ville dog ikke ha dratt lengre vekk enn at jeg kunne dratt hjem igjen om det ble krise, men det er jo min "greie".

Back
Topp