Amming og hår..

Bringebærdrops

Elsker forumet
Hei :)

Etter å ha amma jenta mi i nesten 4 mnd har jeg nå begynt å miste veldig mye hår.. Det er hår overalt, og jeg blir snart gal. Det er rart at jeg i det hele tatt har noe igjen på hodet..

Noen som opplevde det samma da de amma? Eller som ammer som opplever det?

Er det i det hele tatt noe som man kan gjøre sånn at det skal hjelpe? Eller må man bare holde ut i alt håret som er overalt, og vente til det slutter?

det er helt normalt, enten man ammer eller ikke, å miste mye hår noen måneder etter fødsel. Grunnen til det er at kroppen "holder igjen" mye hår gjennom graviditeten, slik at man mister mindre. Dette overskuddet mister man etter litt tid.

Jepp. Helt normalt, jeg røyta så mye at til slutt kunne jeg ikke ha håret i strikk, for så ut som jeg hadde flekker uten hår..

Ungen min er over 2 år og syns jeg mister mye hår enda.. Drar ut store floker, og håret mitt er så tynt at jeg bruker barne hårstrikk.. Men har ikke slike flekker nå da

D bli bedre :-) mista å masse.. Va sikker på æ kom t å bli fri... No har æ masse kort kort hår på haue på nån cm :-P haha... Ser helt merkelig ut når d står ut alle veia ;-)

Åja, jeg mista Masse hår etter siste fødsel!
Fikk skikkelige "ammeviker", så ikke ut.
Men det vokser takk og lov ut igjen.

Var akkurat det samme her, mista exstremt mye hår, men har heldigvis mye og tjukt hår, så det kunne ikke ses ... 
Det avtar da ... 

:( Håper ikke jeg mister så mye at man ser skalleflekker.. Heldigvis har jeg kjukt hår, så har jo en del å ta av. "fint" å se at det ikke bare er meg om opplever det, og at det forhåpentligvis kommer tilbake igjen :) Men det verste er jo at jeg blir gal av alt håret OVERALT.

fikk svære manneviker jeg så her måtte det midtskill til en periode og blysterk hårspray. Så helt jævlig ut for å være ærlig! Kom tilbake heldigvis da etter noen mnd!

Ja det er helt normalt. Men jeg mista faktisk ikke så mye hår etter fødsel. Kanskje jeg var en av de få heldige :p

Flere jeg kjenner sverger til en shampo og balsamserie som skal hjelpe, Nisim. Den både forebygger og gjør at håret vokser fortere. Blitt anbefalt den av frisør også, så jeg kommer til å prøve den:)

Selger den til greie priser på http://www.blivakker.no

FrkPedersen skrev:
Flere jeg kjenner sverger til en shampo og balsamserie som skal hjelpe, Nisim. Den både forebygger og gjør at håret vokser fortere. Blitt anbefalt den av frisør også, så jeg kommer til å prøve den:)

Tusen takk :) Den skal jeg prøve, prøver (nesten) hva som helst for å slutte å omtrent svømme i hår.

pingvinenA skrev:

FrkPedersen skrev:

Tusen takk :) Den skal jeg prøve, prøver (nesten) hva som helst for å slutte å omtrent svømme i hår.

Bare hyggelig:) Håper den funker for deg! Har begynt å dette av her også etter å ha mistet minimalt under svangerskapet, så satser hardt på at den fungerer:) Har ikke så mye hår å miste, trenger de få fjonene jeg har!

er normalt
jeg mistet så mye hår at jeg ikke hadde noe igjen i bakhodet, så nesten ut som en skulle ha barbert bakk der. Var utrolig følsom overfor det siden jeg ofte fikk komentarer over hvorfor jag hadde barbert nakken minemoticon

bondekone skrev:
er normalt
jeg mistet så mye hår at jeg ikke hadde noe igjen i bakhodet, så nesten ut som en skulle ha barbert bakk der. Var utrolig følsom overfor det siden jeg ofte fikk komentarer over hvorfor jag hadde barbert nakken minemoticon

Oi, skjønner at det er følsomt. Det er noe med det å miste hår, syns jeg, og i hvert fall hvis det ser ut som man har barbert seg. Ikke morsomt å gå rundt med et tonn med hår på klærna sine, eller miste så mye hår. Det er ikke så mange som tenker at det er pga graviditeten /amminga at man mister håret..

Har det kommet tilbake igjen nå da? :) og tok det lang tid?

Som de andre sier har det ingenting med ammingen å gjøre, det kommer noen måneder etter fødselen uansett. Jeg mistet noe sinnsykt med hår fra ungene var ca 3 til ca 5 mnd. La ikke merke til når det vokste ut igjen, men nå er i alle fall håret mitt normalt igjen, og lillesøster er nå 15 mnd. (Og hun ammer fortsatt :) )

Sukkertopp skrev:
Som de andre sier har det ingenting med ammingen å gjøre, det kommer noen måneder etter fødselen uansett. Jeg mistet noe sinnsykt med hår fra ungene var ca 3 til ca 5 mnd. La ikke merke til når det vokste ut igjen, men nå er i alle fall håret mitt normalt igjen, og lillesøster er nå 15 mnd. (Og hun ammer fortsatt :) )

Okei :) Trodde det skylde amming jeg, siden det har alltid de rundt meg sagt. Men ser nå at jeg tar feil :) Fint å høre egentlig, at det ikke skyldes amminga :)

Kanskje jeg skal dra til frisøren og klippe håret mitt kortere, siden jeg har langt hår og da virker det jo mye mer dramatisk enn det kanskje er. Ser ut som jeg mister mer enn det jeg gjør osv.

Det er dessverre hormonelt og stort sett ingen slepper unna :(
Eg og mister kolosalt med hår, gleder meg til det er over!! Sist tok det et par mnd (!!) Fatter ikkje det er hår igjen til slutt...

Back
Topp