amming og grøt

To store flere små

Glad i forumet
Vi har ikke begynt med fulle posjoner enda....
men lurer på en ting... er redd for melka mi når jeg begynner med fulle posjoner.....melkemengden min gåe nemlig opp og ned veldig fort.....hva kan man gjøre for å ikke miste melka....vil det holde å amme litt etter hvert måltid?? Har pumpe, men det funker dårlig å få ut noe der. [&:]

Hs sa til meg at jeg skulle amme FØR grøt, det var for å opprettholde melkemengden.[:)] Vi ammer 1-2 timer før grøt, ellers blir hun for mett for grøten.[8D]

ORIGINAL: Mamelene

Hs sa til meg at jeg skulle amme FØR grøt, det var for å opprettholde melkemengden.[:)] Vi ammer 1-2 timer før grøt, ellers blir hun for mett for grøten.[8D]

men blir neste amme-måltid forskjøvet da?

Jeg fullammer med en porsjon grøt på kvelden. Jeg pumper da, hvertfall 200 ml hver morgen også spiser dennis alle måltidene sine av puppene mine.
Grøten han får på kvelden lager jeg av mm og maisgrøt.
Jeg merker ikke noe på produksjonen ,men jeg har alltid hatt mye melk..[:)]

Sånn er det her:

Kl ca 09.00- Pumper meg 200 ml før han spiser av begge puppene.

Kl ca 12.00- En pupp, smaksprøve på 6mnd grøt blandet i vann og andre puppen.

Kl ca 14.30- Ammer begge puppene.

Kl ca 17.00- Ammer begge puppene.

Kl ca 19.00- En pupp, 100ml mm blandet i maisgrøt, andre puppen.

Så er han i seng til ca 20 og sover til 8.00-8.30 uten mere mat

Vi var på helsestasjon sist uke og fikk beskjed om at når barna fylte 6 mnd skulle de spise 3 grøts og 1 middags porsjon. Om vi brukte 2 uker eller 2 mnd på det så gjorde ikke det noe.
Så da har vi startet på grøt porsjon nr 2. Dennis er veldig kresen og vil ikke ha noe annet enn mm så dette er vanskelig, i og med at han er sånn så skulle han ikke ha annen grøt enn de man blander med vann på de andre to posjonene, var liksom greit med den på kvelden.
Når Dennis spiser grøt får han også vann på flaska, han elsker vann

Det Mamelene sier er lurt - amme før grøt, da tar babisen mer melk.
Men skal du øke produksjon lønner det seg å amme/pumpe mellom Ca00.30 og ca04.00 om natten. Da er nemlig amme- og melkeproduksjonshormonet på topp.
Og om det funker dårlig å pumpe: har du forsøkt å pumpe et bryst mens ungen ligger ved det andre? Det brøt nemlig barrieren for meg med eldsteman som sluttet å ville ha bryst på kvelden da hun var 3mnd.
Jeg også sleit med pumpinga men når jenta spiste av det andre var utdrivingsrefleksen satt igang alikevel og det rant godt inn i pumpa også.
Etter noen dager med dette holdt det at jeg hadde babisen ved siden av meg i vippestolen så kunne jeg pumpe så mye som bare det.

Håper det hjelper deg også
Og pumper du det andre brystet samtidig som baby spiser, "lærer" brystene dine at babyen trenger mer melk.

ORIGINAL: lykkelig mamma til 2

Det Mamelene sier er lurt - amme før grøt, da tar babisen mer melk.
Men skal du øke produksjon lønner det seg å amme/pumpe mellom Ca00.30 og ca04.00 om natten. Da er nemlig amme- og melkeproduksjonshormonet på topp.
Og om det funker dårlig å pumpe: har du forsøkt å pumpe et bryst mens ungen ligger ved det andre? Det brøt nemlig barrieren for meg med eldsteman som sluttet å ville ha bryst på kvelden da hun var 3mnd.
Jeg også sleit med pumpinga men når jenta spiste av det andre var utdrivingsrefleksen satt igang alikevel og det rant godt inn i pumpa også.
Etter noen dager med dette holdt det at jeg hadde babisen ved siden av meg i vippestolen så kunne jeg pumpe så mye som bare det.

Håper det hjelper deg også
Og pumper du det andre brystet samtidig som baby spiser, "lærer" brystene dine at babyen trenger mer melk.

Takker for tipset, men da blir han så nysgjerrig at han slipper puppen og vil følge med på meg isteden- tiltross for at jeg alltid har pumpet meg ved siden av han.[&:][8|] blæ
Får bare prøve meg frem på kombinasjonen....

Back
Topp