Amming og gi flaske

Bkno4426662

Blir kjent med forumet
Hei har en gutt som vrir seg litt mye og har lurtsmerter under amming. Redd han ikke får i seg nok i og med at han noen ganger bare suger i 5-10 min. Han suger hardt, men trykker mye og vrir seg. Blir til slutt for irritert til og fortsette og suge pga luft. Gjør det noe og gi litt flaske ved siden av eller er det dumt når han bare er 3 uker. Redd han ikke får i seg nok. Vill liksom ha pupp hele tiden.

Ta en tur på helsestasjonen så ser du om han går fint opp i vekt bare på morsmelk eller om det er lurt med litt mme ved siden av :)

Veide han på onsdag, skal veie på mandag igjen og se da. Han har gått opp totalt 656g siden fødsel og er 3 uker idag. Så han har gått opp jamt og trutt. Er bare et stk beskymret mor siden han blir fortere og fortere ferdig med puppen. Får se på Mandag;-)

Det gjør ingenting å amme og gi flaske samtidig. her er måltidene enten flaske eller litt bryst så påfyll med flaske. De har gått bort i fra at de blir sugeforvirret av å få flaske. vi gir beriket mm. mm med litt nan1 i :) snakk med helsestasjonen om du vil følges opp litt ekstra ift vekt :) Vi veier 2 ganger i uken

Veide han på onsdag, skal veie på mandag igjen og se da. Han har gått opp totalt 656g siden fødsel og er 3 uker idag. Så han har gått opp jamt og trutt. Er bare et stk beskymret mor siden han blir fortere og fortere ferdig med puppen. Får se på Mandag;-)

Høres ut som han legger bra på seg! Snakk med helsesøster?

Vi har såvidt begynt å gi MME til lillebror på 3,5 uke på kveldstid - for at han skal bli mett (produserer mindre melk på kveldstid), for at jeg skal komme meg ut av huset alene etter hvert og far kan gi flaske :-)

Det er veldig dumt å begynne med flaske ja. Han får i seg nok mtp vektoppgang. Mange barn er veldig effektive og trenger ikke mange minuttene. Kommer også an på hvor mye melk som kommer. Hos meg piplet det såvidt noen tynne stråler, mens kusina mi hadde høytrykkspylere :p

Ang at han vrir mye på seg, prøv å bytte litt ammestillinger. Kanskje han har vondt i nakke/skuldre/rygg? Det henger gjerne sammen med luftplager.

Hei har en gutt som vrir seg litt mye og har lurtsmerter under amming. Redd han ikke får i seg nok i og med at han noen ganger bare suger i 5-10 min. Han suger hardt, men trykker mye og vrir seg. Blir til slutt for irritert til og fortsette og suge pga luft. Gjør det noe og gi litt flaske ved siden av eller er det dumt når han bare er 3 uker. Redd han ikke får i seg nok. Vill liksom ha pupp hele tiden.
Jeg har ei venninne som fortalte meg om intervallamming. Babyen hennes bare surra ved puppen. Sugde et par tak, så begynte surringa. Ammehjelpen hadde da anbefalt intervallamming, som gikk ut på å amme til babyen surrer, løfte babyen vekk fra puppen og legge til babyen igjen. Det funker faktisk her når gutten min surrer :) En annen ting jeg har funnet ut er hvis du bruker pute og får babyen til å ligge på ryggen og bøye deg fram og legge puppen i munnen så han får ordentlig tak, virkelig trykk til, så får babyen mer pupp i munnen og svelger mindre luft. Bare ikke tving han, vent til han gaper :)

Alle er jo forskjellig men det har funket veldig for oss hvertfall :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp