Amming og flasking samtidig?

hyside

Blir kjent med forumet
Jeg fullammer, men vil gjerne ha mulighet til å være borte noen timer på kvelden fra barnet vårt (da vi driver med hest, og de også krever sitt). Dvs. at mannen min vil gi ett til to måltider på flaske enkelte kvelder.
Men så har vi hørt at enkelte babyer har slutta å ta puppen etter at de har begynt å få på flaske.
F.eks. nabobabyen nekta å ta puppen etter at han kun fikk flaske i to døgn fordi mora var på reise.
Er dette et vanlig problem? Vil jo ikke at jenta vår skal nekte å ta pupp, men hadde vært fint å kunne gjøre seg litt mindre avhengig...
 
Enkelte babyer vil ikke ha pupp etter de har fått flaske. Det skumle er at man ikke vet hvilke babyer som kan ta både flaske og pupp, så det er en sjanse å ta når man gir flaske.
Har lest at det er munnstillingen som er så forskjellig at de blir forvirret, men nå finnes det flasker som skal være mye likt pupp. Så jeg ville sjekket litt om forskjellige flasker før jeg prøvde å gi flaske.
Jeg pumper og gir flaske til min sønn fordi han ikke får til å suge pupp og han plages noen ganger med forskjellen på flaske og smokk.
Tar hun smokk?
 
Nei, hun godtar sjelden smokk. Noen som har kjenner til hvilke type flasker som har "puppefasong"?
 
Her funker begge deler (både pupp og flaske)... Bruker avent og nuk flasker. Bruker også nuk smokk da dette trengs.. [;)]
 
Hvis ammingen går bra og har gjort det en stund, er det sjeldennoe problem dersom hun først tar flaska. Problemet er å gi flaske for tidlig, da an noen bli sugeforvirret- de suger av flaska, mens de melker puppen, og det er ikke alltid så lett å skille for de små.
 
Anbefaler å bruke Avent flasker, eller flasker med lignende smokk, de ligner mest på puppen[;)]
 
hvis du e usikker så kan du pumpe å gi i kopp.
men en baby som eer godt etablert med amming skal ikke bli "sugeforvirra" og fåretrekke flaska
 
ville så absolutt pumpa og gitt på flaske framfor å gi mme
 
Back
Topp