Amming og favoritt-pupp og sånt...

Newbee

Gift med forumet
Junibarna 2015
Mailykke 2018
Hvordan går det med amminga nå som de begynner å bli store?

Her har hun de siste to månedene i større og større grad favorisert den venstre puppen, slik at jeg mer eller mindre har mistet melka på den høyre. Er kun ved leggetid og på natta jeg får lurt henne til å ta den høyre også. Har nok melk i den venstre, så det går greit med tanke på mengde, men har da utviklet en pamela-pupp og en pannekake-pupp :eek:

Ellers er det en tålmodighetsprøve for mor ved amming, hun har sjelden ro i baken til å ligge stille og spise seg ferdig i ett strekk, masse som skal gjøres innimellom...føtter som skal smakes på, dyne som skal undersøkes, bh-stroppen min skal tøyes og slippes x antall ganger og så videre :p Og amming kan kun foregå i senga på soverommet, helst i mørket. Men hun koser seg fortsatt når hun bare tar seg tid til å spise, så blir å fortsette så lenge hun vil, selv om jeg må innrømme det skal bli greit når hun sier seg ferdig med pupp ;)
 
Her elsker hun puppen og er sjelden tull.. Kosa seg sånn hun sovnet der 3 ganger senest i dag :p

Men nå spiser vi veldig lite fast føde enda..
 
Her er det puppoman baby. Og jeg syns pupp er veldig greit, så har ikke hastverk med å avvikle. Gir grøt på kvelden og innførte akkurat måltid 2, som er lunsj med brødbiter m pålegg/assortert fingermat. Hun liker best å styre på selv, men da blir det jo ikke så mye som faktisk kommer inn i munnen, så det er mye pupp. Har god tid!
 
Last edited:
Amminga går helt greit. Blir jo mindre amming når hun får grøt to gng om dagen pluss middag. Bortsett fra at hun er veldig nysgjerrig på alt rundt seg og ofte slipper puppen for å kikke, så går det bra.. Ammet førstemann til han var 9 mnd, da var han ikke så interessert lengre. Mulig det samme skjer her.
 
Her ammes det kun litt på kveld og natt nå, har ikke sjans til å få han til å ta puppen om han ikke er stuptrøtt og det er mørkt! Men da koser han seg veldig da, så holder på det lille som er igjen:)
 
Her spiser han 2 faste grøtmåltider. Begynt å prøve å introdusere han for middag el brød og han får frukt også i tillegg. Men ammer et par ganger på dagtid også 2-3 ganger i løpet av natta. Men merker at det blir mindre og mindre amming ettersom han får mer fast føde. Begynte allerede ved 4 mnd med fast føde pga vektnedgang.
 
Her ammes det kun litt på kveld og natt nå, har ikke sjans til å få han til å ta puppen om han ikke er stuptrøtt og det er mørkt! Men da koser han seg veldig da, så holder på det lille som er igjen:)
Høres litt ut som hos oss :) Gir du noe MME eller MM på flaske på dagtid da, eller kun fast føde+vann? Her går d i fast føde + vann, og tilbyr bryst/flaske etterpå men er ikke særlig interessert med mindre hun er dødssulten. Ammer du ofte på natt? Og hvordan omstiller brystene seg for deg? Her ender det ofte opp med sprengte bryst og tette melkeganger nå. Håper det går seg til :-/ (og beklager alle spørsmål, var bare så fint å se at noen andre hadde det ganske likt som oss :) )
 
Her er det slutt:( veldig vemodig, siste barnet mitt. Har kranglet hele jula med han, er ikke interessert lenger. Er en uke siden sist jeg ammet. Litt deilig og, mye bedre dager uten noe kaving:) blir 8 mnd den 12 januar, så er jo ikke så verst. 5 mnd lenger enn jeg klarte å amme de andre 2:)
 
Dårlig med amming her i gården.. Ammer litt på kveld/natt og morgen, men begynner å minke kraftig (får ikkje spreng) så er begynt å gi mme i tillegg etter han har ammet om kvelden og morgenen.. Er 7,5 mnd..
På dagtid kan eg bare glemme det :p ikkje tid! :p så får mm/mme tidlig morgen, grøt 9 tiden, brød/kavring/fruktmos 12 tiden, middag 3-4 tiden og grøt 6-halv 7, så mm/mme i sengen rundt 7 :) har de siste dagene etter eg begynte å gi mme itillegg på kveld sovet helt til 6-halv 7 :D
 
Høres litt ut som hos oss :) Gir du noe MME eller MM på flaske på dagtid da, eller kun fast føde+vann? Her går d i fast føde + vann, og tilbyr bryst/flaske etterpå men er ikke særlig interessert med mindre hun er dødssulten. Ammer du ofte på natt? Og hvordan omstiller brystene seg for deg? Her ender det ofte opp med sprengte bryst og tette melkeganger nå. Håper det går seg til :-/ (og beklager alle spørsmål, var bare så fint å se at noen andre hadde det ganske likt som oss :) )
Han får en flaske på formiddagen og en flaske etter amming på kvelden. Han får en flaske i løpet av natten en gang også, han blir sjelden mett av kun pupp. Prøver å amme først når han våkner på kvelden/natten, av og til spiser han en stund og sovner, men da våkner han etter et par timer og trenger flaska. Kunne nok droppet ammingen helt, men vil holde på det lille som er lengst mulig.
 
Back
Topp