Amming og fast føde.

Mailen

Første møte med forumet
Hei, folkens jeg trenger litt hjelp her av dere:think005

Jeg ammer og driver samtidig å gir frøkna på 6 mnd litt mat. Men det jeg lurer på er skal jeg først amme henne, så gi fast føde. Eller skal jeg gi henne fast føde å pumpe det puppe måltidet hun egt skulle ha hatt da?

Jeg har hittil pumpet meg etter hvor mange måltider med fast føde hun har fått. Men det som er da, er at jeg har klart å øke melkeproduksjon til di grader, at jeg har melkespreng flere ganger i døgnet..

Hjelp, hva skal jeg gjøre??:anyone
 
Vi ammer ca hver tredje time på dagen og har puttet inn et måltid i lunsjtider mellom to amminger. Da kan jeg strekke intervallet litt. Passer fint hvis vi er av gårde for han bare tuller hvis vi ikke ammer i fred og ro hjemme :)
 
Sniker
Jeg ga bare litt fast føde først også tilbød jeg brystet etterpå eller før neste soveøkt. Min spiste maaasse melk så derfor ble han for mett av melk til p gidde fast føde, for andre funker det bedre å amme og deretter gi fast føde etterpå, eller så legger du inn litt fast føde mellom ammemåltidene. Husk at dere har god tid - babyen trenger ikke spise store porsjoner med èn gang, i starten handler mye bare om å tilvenne seg smak og konsistens.
Hvis du pumper så opprettholder du produksjonen hun har hatt som fullammet baby og det trengs kanskje ikke. Om du bare ammer justeres melken ned automatisk i takt med at hun spiser mer fast føde :)
 
Back
Topp