iidaa91

Blir kjent med forumet
Hei, håper noen kan dele noen erfaringer/råd ☺️

Jeg ammer om morgen og om kvelden, så kun 2 ganger om dagen. Jeg holder på med EL-tester, og har enda ikke fått positiv test. Er cd 20 i dag. I dag oppdaget jeg el-slim, men fortsatt negative tester.

Har noen erfaring med amming og eggløsning? Kan den lille ammingen jeg holder på med, hindre eggløsning?
 
Last edited:
Veldig varierende hvordan man reagerer på amming - noen får jo stabil mens 2 mnd etter fødsel selv om de fullammer. Men ja, amming kan hindre eller forstyrre syklusen litt. Hos meg blir det somregel bare forstyrret hvis jeg ammer på natta, men de tre syklusene jeg har hatt nå har hatt ulik lengde. Så jeg antar det påvirker litt hos meg også :)
 
Veldig varierende hvordan man reagerer på amming - noen får jo stabil mens 2 mnd etter fødsel selv om de fullammer. Men ja, amming kan hindre eller forstyrre syklusen litt. Hos meg blir det somregel bare forstyrret hvis jeg ammer på natta, men de tre syklusene jeg har hatt nå har hatt ulik lengde. Så jeg antar det påvirker litt hos meg også :)
Takk for svar! Jeg fikk ikke tilbake mensen før 1 år etter fødsel, men de to var rimelig synkrone. Så da krysser jeg fingrene for at el-testene blir positive snart☺️
 
Ja, det blir den helt sikkert :) fikk ikke mensen før det var gått rundt 13 måneder etter fødsel denne gangen, hatt en syklus på 33 dager og en på 29, så litt variasjon fortsatt
 
Prøvde på graviditet fra september til februar og ble ikke gravid og er ganske sikker på at det var pga amming. Nå er første på etter pause og har i dag fått positiv test
 
Tusen takk :Heartbigred
Bare morgen og kveld og hvis lille da våkna på natta, men det var kanskje 1 gang i uka.
Så kroppen min ville bare ikke bli gravid før nå:bag:
Jaokei☺️ Ammer kun for kosen nå egentlig, så får bare avslutte det snart. Ser an el denne måneden, og hvis det ikke skjer noe, så kutter jeg ut. Takk for svar❤️
 
Fikk ikke mens på over 1 år etter fødsel pga amming og syklusen kunne være noe ustabile i begynnelsen. Har hørt dette kan være normalt pga prolaktin ved amming hemmer eggløsning. Ammer selv en 2 åring, men nå er syklusene mine mer stabile og ammer og bare for kos og ikke hver dag.
 
Back
Topp