Amming og bekymring

howy

Blir kjent med forumet
Hei,
Som nybakt mor til en gutt på litt over en uke har jeg begynt å uroe meg for at han ikke får i seg nok nærig. Har lest masse om amming bbåde på ammehjelepn og i brosjyrer som vi fikk på sykehuset, og jeg tror nok jeg ammer riktig. Gutten min hadde lagt på seg 64 gram fra mandag (utskriving) til torsdag hvor vi hadde besøk av helsesøster. Jeg er imidlertid bekymret fordi han sover veldig mye både natt og dag. I natt sov han fra kl 23 til 08 (da vekket jeg ham for å amme) Hadde kun vært oppe en gang i natt og da virket han egentlig ikke helt våken da heller da jeg tok ham opp kl 03. Vekket ham igjen ca 1230, da hadde han sovet siden 0930. Han sovner ofte mens han spiser. Nå leste jeg på nett at grunnen til at de sovner ved puppen kan være at de ikke har så mye energi fordi de spiser dårlig. Skal på helsestasjonen igjen på onsdag for å veie ham, mn det virker så uendelig lenge til.... Tenkte å vekke ham igjen nå for å amme igjen. Synes det virker så galt å vekke en sovende baby. Er dette normalt?
 
Hei! Hvordan gikk det på helsestasjonen?
Jeg hadde også de tankene du sitter med nå, at du har for lite melk... Men for min del holdt det, siden jeg så på vektkurven at hun la på seg. Om  gutten din ikke gjør det, bør du gjøre noe, men hvis ikke tror jeg bare han er trøtt og får i seg nok mat de stundene han spiser...

Jeg fikk derimot mer problemer når jenta mi ble rundt 4 mnd, for da krevde hun mer melk, og jeg hadde ikke mer enn som var tidligere, og startet med grøt! Dette selv om helsestasjonen sa jeg hadde nok... Tror man føler litt selv hva som er rett og galt... Så stol på deg selv 100%!
 
Back
Topp