Amming og alkohol

Sinique

Elsker forumet
Jupp, jeg ammer, og skal på fest og konsert imorgen. Jeg har tenkt å drikke - litt. Jeg har pumpet meg og har i fryseren, så det går bra. Det jeg lurer på er
- Hvor lang tid bør det gå før jeg ammer igjen?
- Og hva skal jeg gjøre med melkespreng om natta? Stå opp og sprute i vasken?
- Har det noen hensikt å ta vare på den melka? Er det ikke promille i den da?
- Hva gjør mannen hvis det i fryseren ikke skulle være nok og småen hyler av sult? (bør ikke være et problem, men likevel?)

Jeg VET at mange er imot å drikke noen ting som helst mens man ammer, så jeg vil helst slippe å høre alle formaninger om hvor dumt dette er. Jeg har ikke tenkt å bli driiitings heller[>:]

Mener jeg har hørt at det skal gå minst 3 timer etter siste alkoholinntak før du skal amme igjen.
Du kan pumpe deg om natta hvis det blir ubehagelig for deg med spreng, men om du kan lagre den er jeg usikker på[&:]
Kjøp nan og ha i skapet i tilfellet, ellers så får mannen din gi vann imens[:)]

Da jeg amma følgte jeg den 12-timers regelen. At jeg ikke amma han før det var gått 12 timer siden siste alkohol-supen [;)]

Jeg spruta melka i vasken, den er det promille i så den kan du ikke bruke nei [:)]

Du kan jo kjøpe noen ferdig-MME å ha på lur, så kan han få det dersom det du har pumpa blir for lite? Evt blande MME med MM så blir det ikke så brå overgang for magen [:)]

KOS DEG PÅ KONSERT!! [:)]

ja kan være smart med 12 timer. trur den 3 timer regelen var etter et par glass vin. kos deg du![:)]

ORIGINAL: malii

Da jeg amma følgte jeg den 12-timers regelen. At jeg ikke amma han før det var gått 12 timer siden siste alkohol-supen [;)]

Jeg spruta melka i vasken, den er det promille i så den kan du ikke bruke nei [:)]

Du kan jo kjøpe noen ferdig-MME å ha på lur, så kan han få det dersom det du har pumpa blir for lite? Evt blande MME med MM så blir det ikke så brå overgang for magen [:)]

Høres jo lurt ut, men hvordan kan han reagere på det? Altså, hvis det ikke blandes - få magevondt og luft, eller?

ORIGINAL: Sinique

Høres jo lurt ut, men hvordan kan han reagere på det? Altså, hvis det ikke blandes - få magevondt og luft, eller?

Ja, tror de kan få litt vondt i magen. Men når det er sagt så har Nikolai aldri reagert på MME, han fikk det når jeg var på fest da jeg forsatt amma. (fikk ikke til pumpinga, så da ble det litt vanskelig å spare opp et lager) Og det var ikke noe problem [:)]

ORIGINAL: Sinique

Noen kan få litt vondt i magen når de skifter melktype.
Men hvis du gir grøt og litt forskjellig så er det ikke sikkert han reagerer, siden magen er vant med så mye annet.
Bare husk at alkoholn er ute av melka når den er ute av kroppen din[:)]
Så om du ikke har spreng, så trenger du jo ikke å pumpe deg.
Kos deg på konsert[:)]

btw, de sier jo at man kan så si amme med en gang om man drikker bare en enhet med alkohol.

Greit å vite, tusen takk til dere som har svart. Gjør at jeg gleder meg litt mer til imorgen nå jah *slappe av* [:)][:D]

Sniker fra novemer... var i bursdag i helgen... drakk 2 glass vin... trodde lillemann skulle sove, men plutseig våkna han... måtte bare amme han siden han ble så grinete + at d begynte å sprenge på... merka ingenting på han! Har alltid vert veldig skeptisk...men som alle sa så hadde d ikke noe å si.

åhhhhhhhh!! jeg vil også på konsert!!!! kos deg og rock`n roll[;)][;)]

Jeg var på byen forrige helg. Tok siste ølen rundt 02:00 og ammet rundt 07:30.. Gikk fint det! Tror ikke hun synes det var så himla godt, men..

Babyen får i seg en promille av din promille. Det er JÆVLA lite. Om du er søpledrita så ville jeg fulgt 12 timers regel, men om du bare er brisen så hadde jeg tatt 3 timers regelen!

(skal nevnes at Mila ikke spiser av puppen. Hun drikker bare.. Så det er himla lite hun tar av brystet. Så de 60 ml med en promille av en dalende promille er så og si alkoholfri..)

Back
Topp