Amming og alkohol

heldige oss <3 <3

Forelsket i forumet
Hva er deres tanker om det?
Kjenner at jeg gleder meg til å ta en iskald Øl eller et glass rødvin på kvelden eller til lørdagsmaten :) er ikke snakk om fyll, men kun en Øl eller et glass vin... må jo innrømme at jeg har tatt en slurk vin og en slurk Øl tidligere...
Hvor lenge ventet/venter dere?

Mener hs sa at man helst skulle vente til barseltid er over, altså etter 6 uker? Eller så var det 4/6 uker etter termindato.. Kjenner ikke noe mega savn, annet enn at det skal bli godt med kald rosé eller hvitvin i sommer :D

Drakk en 4-5 små slurker rødvin i helgen. Jeg vurderte det slik at jeg ikke fikk promille av de småsippene der. Ammet en time etterpå, og vi lever i beste velgående både mor og barn.

Lille er 5 uker.

Hva er deres tanker om det?
Kjenner at jeg gleder meg til å ta en iskald Øl eller et glass rødvin på kvelden eller til lørdagsmaten :) er ikke snakk om fyll, men kun en Øl eller et glass vin... må jo innrømme at jeg har tatt en slurk vin og en slurk Øl tidligere...
Hvor lenge ventet/venter dere?
Jeg gleder meg til å ta en øl til maten!
Sist tok jeg den første i det han ble 6 uker, blir nok det samme nå siden snuppa blir 6 uker på en fredag :p

Jeg tok noen slurker av mannens rødvin til lammemiddagen i påsken, men venter ellers til hun er 6 uker! Klarer meg i grunn fint uten alkohol, men kjenner også at det blir godt med et glass vin på terrassen til sommeren:)
Med storebror feiret vi huskjøp med et glass champagne 8 mnd på etterskudd den dagen han var 6 uker:D

Er avhold så lenge jeg ammer. Alkohol er ikke så viktig for meg.
Men er en grunn til at de anbefaler å vente til de er minst 6 uker gamle!!

http://ammehjelpen.no/artikkel/36/Alkohol

Så håper jeg ikke er den store stygge ulven som påpeker det :p
Nei absolutt ikke. Jeg hadde glemt at en er anbefalt å vente til in 6 uker. Helsesøster har ikke sagt noe om det og jeg er i ammetåka.

Da venter jeg en stund til med neste rødvinsslurk :)

Jeg klarer meg fint uten, men jeg hadde et lite glass rødvin i påsken. Babyen er ikke 6 uker enda, men jeg hadde pumpet meg på forhånd og ammet rett før i tillegg. Babyen fikk flaske, og jeg var helt edru neste gang han skulle ammes. :)

Men jeg føler ikke noe stort behov for alkohol enda, så har holdt meg til munkholm.

Gleder meg til å nippe til et glass vin på bursdagen min i mai :) hun vil da være 10 uker.
Jeg er glad i vin, men drikker sjelden, og da lite om gangen. Max et glass (med mindre jeg er på fest).

Jeg skal I bryllup 25 april og jenta blir etter termin dato 6 uker 27 april...

Alkohol er ikke så om å gjøre å få i meg selv om det har fristet veldig når jeg sitter og ser mannen med en kald cider... Jeg holder meg til brus og bris med mango og papaya. :P Gutten min er bare to uker.

Savner ikke alkohol, med d kan kanskje bli et glass Bailey's senere :)

Skal vel ikke uttale meg så høyt siden jeg ikke har noen barn enda, men jeg tenker at det er lurt å vente til 6 uker gammel baby, og etter det, hvis man planlegger en øl, så pumpe litt melk til senere og amme rett før man drikker ølen. Så kan man gi det man pumpa etterpå, til ølen er ute av systemet igjen.

Vi skal ut på middag 1.mai sammen med mange venner, da blir det nok noe gått til maten :) lille søster blir 2 måneder 5.mai :)

Jeg er og helt avholds når jeg ammer. Så blir ikke noe på meg på i allefall før neste år. Drikker sjeldent og, noe mannen er glad for når vi går steder:D

Back
Topp