Amming og alkohol 6 mnd baby

RuskiD

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei! Er invitert i bryllup når baby blir 6 mnd. Lurer litt på hvordan det kan bli med tanke på amming og alkohol.. Har noen erfaring med fest når man ammer og baby er 6 mnd? Baby spiser nok litt grøt og annet før den tid, men lurer på hvilken erfaring dere har?

Dersom dere ikke får til å pumpe, har dere fått barnevakt til å gi mme på flaske om natt? Hvor lenge har dere ventet før amming dersom siste glass inntas før kl 00.00?
 
Mtp bekymring om baby får i seg alkohol når du har drukket, så trenger du ikke være det. Selv om du har drukket ting som har vært 4,5, 18 eller 40 %, så vil promillen din være på maks 1-2. Promille er en tiendedel av prosent, så siden babyen drikker av deg, som har 1 i promille, så vil melka inneholde 0,1 prosent alkohol.

En annen ting er at hvis man er regelrett full, så bør man selvsagt la noen andre passe babyen til man selv er i stand til det.
Og ja, jeg hadde bedt barnevakten gi MME mens jeg var borte, hvis jeg ikke hadde pumpet noe. :)
 
Last edited:
Man kan drikke litt alkohol og amme rett etterpå, det går fint :) så nyt noen glass til maten med god samvittighet. Antar du ikke skal drikke deg full, og da går det helt fint altså
 
"Programmet Folkeopplysningen på NRK har laget et klipp om alkohol og amming som er basert på Ammehjelpens gamle artikkel om emnet.

Vi mener at det hadde vært god presseskikk å kontakte oss i produksjonsfasen, og før innslaget ble publisert. Vi jobbet i denne perioden med en oppdatering av innholdet i artikkelen. Dette sto også øverst i den gamle artikkelen.

Diskusjonen omkring alkohol og amming har flere nyanser enn det som kommer fram i Folkeopplysningens innslag."
 
Back
Topp