Amming og alkhol

Jeg ser ikke poenget. Hvorfor skal du drikke og amme liksom? Er alkohollysten så stor at du ikke kan styre deg de månedene du ammer skulle man kanskje rast fra seg litt mer før man fikk barn. Klarer man å pumpe og gi flaske til alkoholen er ute er det vel greit med en sommerfest eller en bursdagsfeiring men eller? Nei

Når man har fått innarbeidet en oversiktelig rytme på ammingen og vet hvor lenge ca til neste gang ser jeg ikke problem med at man tar seg en øl eller et glass vin. Jeg har ikke det behovet da, er ikke noe glad i alkohol og svært sjeldent jeg drikker noe.

Jeg vil ikke drikke alkohol og amme, ettersom alkoholen går over i morsmelka.. Skal jeg drikke, så blir melka pumpa ut og slått ut i vasken :) da blir det heller pumpa litt ekstra på forhånd før drikking som kan gis på flaske, eller gi mme.. :)

Når man har fått innarbeidet en oversiktelig rytme på ammingen og vet hvor lenge ca til neste gang ser jeg ikke problem med at man tar seg en øl eller et glass vin. Jeg har ikke det behovet da, er ikke noe glad i alkohol og svært sjeldent jeg drikker noe.
Det hun sa...
Har to barn, aldri vært et problem å la være.
Men så har jeg det veldig kjekt i sosiale lag uten alkohol.

Uff, når det innledes med at jo større barnet er, jo bedre bryter det ned alkohol, kjenner jeg at det slett ikke frister. Blir nok pump og kast her og om jeg evt tar meg litt.
Mm, derfor jeg sier når man vet hvordan rytmen er. Vet man at barnet sover 4-6 timer før neste amming er det null problem å ta seg en øl, den er ute av systemet før neste amming. Å amme med alkohol i blodet gjør jeg ikke.

Skjønner godt at dette er et omdiskutert tema. Jeg aner ikke selv. Men må si jeg er veldig enig med det kålormen skriver, den artikkelen byner ikke akkurat "positivt" heller.. MEN jeg er også enig med BMC, at hvis du vet babyen din sine mønstre, at det rett etter amming vil ta feks 4 t til neste gang den skal amme så vil vel mye alkohol være borte om man tar en liten øl på 0.33 feks? Nei detta var vanskelige saker.. hmm

Pump og kast her også! Det Store spørsmålet er vel hvor ofte det blir et problem:) jeg hadde ikke det største behovet for en fest i ammeperioden uansett:) så de gangene man ønsket et glass gikk det ganske fint å pumpe og kaste:)

Nei her blir det å vente til ammingen er ferdig. Klarer å vente med det.

Kommer til å pumpe meg og kaste det. Så pumper jeg heller litt ekstra på forhånd, som kan gis da jeg har drukket. Regner med at jeg har lyst til å ta meg noen øl i løpet av sommeren :)

Jeg tenker at jeg klarer meg nok fint uten alkohol til jeg er ferdig å amme :) har hatt nok opplevelser med alkohol før jeg ble gravid så det frister ikke særlig mye, selv om jeg er "bare" 19 (begynte vell tidlig med alkohol) Føler ikke trang til å drikka alkohol heller så det gjør meg ingenting :)

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal drikke og amme selv om noen mener det ikke går over i morsmelk, eller at litt går bra. Jeg er ikke en person som drikker noe særlig, så får meg er det ikke noe problem å holde meg unna :)

Kommer til å pumpe meg og kaste det. Så pumper jeg heller litt ekstra på forhånd, som kan gis da jeg har drukket. Regner med at jeg har lyst til å ta meg noen øl i løpet av sommeren :)

Ja det var jo smart ! :) ha noe klart:)

Mm, derfor jeg sier når man vet hvordan rytmen er. Vet man at barnet sover 4-6 timer før neste amming er det null problem å ta seg en øl, den er ute av systemet før neste amming. Å amme med alkohol i blodet gjør jeg ikke.
Absolutt, kjenner man rytmen og vet det blir noen timer til neste kan jeg alltids ta et glass, vi får se. Syns det kan være godt med et glass vin eller øl til maten, men får det stort sett bare hos mamma. Gidder ikke hjemme. Og fest bedriver jeg ikke lenger uansett.

Kommer ikke til å gi pupp om jeg har tatt et glass, da venter jeg endel timer. Men ser ikke for meg at sjansene er så store for at jeg kommer til å drikke det første halvåret iallefall.
Og når kidden nærmer seg året er det ikke så store problemet å stå over noen måltider med melk og heller gi grøt ol. ( med mindre man må pumpe pga spreng er det heller ingen hensikt å pumpe for å kaste, da alkoholen forsvinner ut av melken samtidig som vi blir edrue)

Kommer ikke til å gi pupp om jeg har tatt et glass, da venter jeg endel timer. Men ser ikke for meg at sjansene er så store for at jeg kommer til å drikke det første halvåret iallefall.
Og når kidden nærmer seg året er det ikke så store problemet å stå over noen måltider med melk og heller gi grøt ol. ( med mindre man må pumpe pga spreng er det heller ingen hensikt å pumpe for å kaste, da alkoholen forsvinner ut av melken samtidig som vi blir edrue)
Stemmer det, alkoholen lagres ikke i melka. Er promillen ute av blodomløpet er den også ute av melka. Så ingen vits å pumpe ked mindre det er for å få bort spreng.

Back
Topp