Amming offentlig

håndballelsker

Forelsket i forumet
Hei jeg lurer på hvorfor er det folk som er i mot amming offentlig.

vi som mødre prøver alt for at vårt lille barn skal ha det bra og vi føler til tider at vi kanskje ikke er de beste mødrene, siden vi føler vi ikke strekker helt til.
Har man et barn som hyler for at det er sulten, skal du da la der hyle helt til du finner et sted å gjemme deg eller en do å låse deg inn på. Eller skal man la være å gå ut av huset sitt..
jeg hører om flere som forteller at de blir sendt stygt på. Føler jeg blir rasende inni meg. Hva skader det de med at vi ammer vårt barn?

Kan hende der bare er jeg som føler det sånn. Jeg kommer til og amme offentlig hvis mitt barn er sulten.
 
Hei jeg lurer på hvorfor er det folk som er i mot amming offentlig.

vi som mødre prøver alt for at vårt lille barn skal ha det bra og vi føler til tider at vi kanskje ikke er de beste mødrene, siden vi føler vi ikke strekker helt til.
Har man et barn som hyler for at det er sulten, skal du da la der hyle helt til du finner et sted å gjemme deg eller en do å låse deg inn på. Eller skal man la være å gå ut av huset sitt..
jeg hører om flere som forteller at de blir sendt stygt på. Føler jeg blir rasende inni meg. Hva skader det de med at vi ammer vårt barn?

Kan hende der bare er jeg som føler det sånn. Jeg kommer til og amme offentlig hvis mitt barn er sulten.

Jeg blir provosert over slike holdninger. Baby må ha mat, og jeg ser ikke problemet med å amme offentlig. Vi er jo ett stort matfat :smiley-angelic003. Hvorfor gidder folk bry seg? Men jeg vet veldig godt hva du mener. Jeg tenkte bestille meg kort fra ammehjelpen med teksten "takk for at du ammer offentlig", og gi til de som gjør det.
 
Aldri opplevd noe negativt med amming offentlig, og jeg var på kjøpesenter og kafeer nesten daglig på trilleturer med førstemann :)

Kanskje jeg har vært heldig :D hadde ikke brydd meg i alle fall om noen skulle ha noe imot det.
 
Aldri opplevd det negativt med offentlig amming selv, men har møtt fordommene i samtale med folk i andre faser av livet.

Slik jeg ser det så er det mange måter å amme på... Jeg er selv ikke veldig komfortabel med offentlig amming (for meg selv), så jeg finner gjerne en skjermet plass. Aldri en do! Har aldri fått kommentarer eller blikk som gjør at jeg føler dette... Men jeg har veldig store pupper nå som de er fulle av melk.. Og når pupoen er så mye større enn babyens hode så er den vanskelig å skjule synes jeg. Jeg vet det blir bedre når hun blir større.

Damer med mindre brystet kan enklere smyge ut pupoen for amming. Jeg må bruke to hender når jeg ammer. En må holde babyen og en pupoen... Og det synes jeg selv ser kleint ut ute blandt folk...
 
Min erfaring er at man får blikk uansett. Med min første fikk jeg stadig blikk og kommentarer fordi jeg ga min nyfødte flaske på kjøpesenteret.. «amming er mye bedre for babyen» «får ikke din nyfødte morsmelk?»
Samtidig fikk jeg også blikk når jeg ammet :hilarious: folk på lære seg å passe sine egne saker :)
 
Aldri opplevd noe negativt med amming offentlig. Jeg ammet mye ute med førstemann, og selv om jeg ikke akkurat er så mye på restaurant/cafe med nummer to enda - så er puppen ute på lekeplassen rett som det er, haha. Men jeg har sånne boob-topper, og jeg synes jo at de er ekstremt komfortable og skjuler jo puppene veldig godt (og jeg har ikke små pupper). Så skal godt gjøres at noen irriterer seg over det tenker jeg...
 
Amme skal jeg forsøke å gjøre på hjemmefronten. Kommer nok ikke til å gå på café med ungen heller kjenner jeg meg rett. Folk får komme hjem til meg på kaffe i hagen og nybakte kanelsnurrer.
 
Har ikke noe imot at folk ammer offentlig, men har opplevd bytting av bleie på en sofa i en restaurant:wideyed: Tror enkelte foreldre legger fra seg folkeskikken, og lurer seg selv med dårlige unnskyldninger... Og det går jo ut over alle oss andre:wacky:
 
Har ikke noe imot at folk ammer offentlig, men har opplevd bytting av bleie på en sofa i en restaurant:wideyed: Tror enkelte foreldre legger fra seg folkeskikken, og lurer seg selv med dårlige unnskyldninger... Og det går jo ut over alle oss andre:wacky:


Oj såpass ja. Det er ikke helt innafor synes jeg
 
Jeg har aldri opplevd disse fordommene, men er veldig klar for å henvise evt slike til toalettet, slik at babyen min får matro.
Jeg er også av dem som kikker dersom jeg ser noen amme offentlig, fordi jeg synes det er så skjønt å se på.
 
Back
Topp