Amming offentlig

Irismor

Forelsket i forumet
Det er helt sikkert flere emner med dette.. Men jeg blir bare så lei meg av at mødre ikke skal få amme spedbarna sine der de er... eller være redd for hva folk vil si..
Jeg synes det er en naturlig og anbefalt ting, så hva får folk til å si at dette ikke er greit?

Nå mener jeg ikke at man skal slenge ut puppen, du kan jo selvfølgelig gjøre det litt tildekket, i tilfelle noen føler at det blir for mye..
Jeg kommer absolutt til å amme, også offentlig..

jeg kommer også til å amme offentlig :) viss noen ikke liker det så får de la vær å se på da! er mye jeg ikke liker som gjøres offentlig, men da bare la jeg vær å se på så jeg ikke blir brydd. 

Jeg ammer der jeg vil amme, barnet mitt har da like stor rett på mat som alle andre?
Jeg er derimot flink å dekker til så mye som mulig, men om det synes litt hud, kunne jeg ikke brydd meg mindre.. er det noen som ikke liker det, får de snu seg unna .. Rett og slett.

Var ungen min sulten så amma jeg, men jeg satte meg som regel innerst i kafeen eller så kosta det meg 2 kalorier å gå på ammerommet.. Der var det rolig og sjelden andre folk.. Blei som regel bleieskift på samme tid, så derfor gjorde jeg det sånn.. Om det ikke var ammerom tilgjengelig, så hadde jeg et teppe over meg og ungen.. 

Veldig godt å høre.. :) Synes det er dumt at det er noen som ikke tør amme offentlig..

Skjønner ikke heller hva som er så gale med det...

Må man, så må man.. Jeg liker ikke å amme offentlig, men gjør det når jeg må.

Jeg synes det var veldig ubehagelig å amme offentlig i begynnelsen, det mest fordi jeg synes det var noe privat, mer enn at jeg var bekymret for å sjenere andre, men nå etter mer enn 6 måneder plager det meg heldigvis mye mindre.

Jeg har amma mine hvor det hen har passa meg. Har vi hvert på resturant så har det blitt noe mer diskre med teppe over ansiktet på ungen under bordkanten.

Men på et kjøpesenter så får folk lukke øya om de ser meg amme. Jeg gir ungen min mat når det passer meg og ungen :)

Back
Topp