Amming offentlig?

ORIGINAL: Lm81*Høygravid*

ORIGINAL: Nattlys

Hva tenker dere om å amme offentlig?
Har aldri hatt problemer med at andre ammer. Man trenger jo ikke sitte å glo på.. Dessuten er det vell naturlig at babyen også får mat?
Men kjenner jo at siden så mange synes det er respektløst ovenfor andre, blir jeg kanskje å ha problemer med det selv[&:] Men man kan da ikke sitte hjemme i 1 år i frykt for at babyen skal bli sulten?

Kom over denne diskusjonen i lokalavisa http://www.itromso.no/nyheter/article309722.ece

haha må bare si at jeg likte denne komentaren:

"I stede for å drasse ungen med på kafe burde disse late mødrene heller ta med barna på stimulerende aktiviteter.
Ta med ungen ut av byen, ta de med i skogen, i fjæra eller hvor som helst. Men hold de unna eksos og drit i byen, la de oppleve naturens mangefold og la de puste inn frisk og ren luft fra første stund.
Men det blir vel for mye styr for disse makelige mødrene som først og fremst tenker på sitt eget velbehag.
Nå vil sikkert mange si at et barn opptil en viss alder ikke vil merke forskjell på om det er på kafe eller ute i naturen, men faktum er at et alle levende vesen lar seg påvirke av ytre omgivelser helt fra det er unnfanget til det dør.
Så kjære alle mødre som leser dette, få ræva opp av kafestolen og vis at du virkelig er glad i ungen din og ønsker den alt godt. Kom dere ut i naturen. "

liksom..skal man sette seg ned i fjæra i -15 å syns dette er fornuftige greier? [:D] barselgruppa på tur i fjæra/fjellet eller myra[8D] deeeeven det skulle jeg likt å sedd jah [:D]
jepp her er vi naturmennesker her oppe  heheheh..rart dem ikke forbyr gravide på kafe her også..vi tar jo trossalt en gooooood del plass nå[:D]

Hehe...er det mulig [:D] Du er ikke glad i ungen din før du sitter i fjæra og ammer i -15 [8D]

Små babyer skal måtte spise på do eller ute, mens andre kan spise på kafe.

ORIGINAL: Lindus82

Har aldri hatt problemer med at andre ammer. Man trenger jo ikke sitte å glo på.. Dessuten er det vell naturlig at babyen også får mat?
Men kjenner jo at siden så mange synes det er respektløst ovenfor andre, blir jeg kanskje å ha problemer med det selv[&:] Men man kan da ikke sitte hjemme i 1 år i frykt for at babyen skal bli sulten?

Kom over denne diskusjonen i lokalavisa http://www.itromso.no/nyheter/article309722.ece

"I stede for å drasse ungen med på kafe burde disse late mødrene heller ta med barna på stimulerende aktiviteter.
Ta med ungen ut av byen, ta de med i skogen, i fjæra eller hvor som helst. Men hold de unna eksos og drit i byen, la de oppleve naturens mangefold og la de puste inn frisk og ren luft fra første stund.
Men det blir vel for mye styr for disse makelige mødrene som først og fremst tenker på sitt eget velbehag.
Nå vil sikkert mange si at et barn opptil en viss alder ikke vil merke forskjell på om det er på kafe eller ute i naturen, men faktum er at et alle levende vesen lar seg påvirke av ytre omgivelser helt fra det er unnfanget til det dør.
Så kjære alle mødre som leser dette, få ræva opp av kafestolen og vis at du virkelig er glad i ungen din og ønsker den alt godt. Kom dere ut i naturen. "

liksom..skal man sette seg ned i fjæra i -15 å syns dette er fornuftige greier? [:D] barselgruppa på tur i fjæra/fjellet eller myra[8D] deeeeven det skulle jeg likt å sedd jah [:D]
jepp her er vi naturmennesker her oppe  heheheh..rart dem ikke forbyr gravide på kafe her også..vi tar jo trossalt en gooooood del plass nå[:D]

Hehe...er det mulig [:D] Du er ikke glad i ungen din før du sitter i fjæra og ammer i -15 [8D]

yes[;)] barn henvises på do for spising og voksne ute i kafeen [:D]
må jo "hærde" babyene med kulde fra dem er født  jo heheh..kan jo ikke la dem fryse i hjel når dem blir eldre,sender dem ut i bare tynnjakke i storm..såpass burde dem tåle hihihihi[:D]

Hahha[:D]
Ganske sykt egentlig at folk bryr seg sånn om en liten baby får mat... Går vi ikke mot et mer åpent samfunn?[:)]
Virker kanskje som det er mest menn og eldre damer som har problemer med dette?

ORIGINAL: Chisme

er litt sjenert og å drive å flashe puppene i offentlighet er noe av d jeg gruer meg t... vet ikke helt åssen d ska bli nei... men får jo se! sjølv om jeg syns d er litt flaut sjølv så syns jeg ikke at d gjør noe at andre gjør d, er jo bare søtt å se et lite barn som koser seg å spiser...[:)]

Varia: Æsj! [:'(] vet at mange ville mista appetitten av sånt, har heldigvis aldri sett d sjølv men herregud, er d mulig??

men d me at puppen blir hengans ute etter amming kan jo skyldes ammetåka da...? har a vært flere som har vært uheldig der...[;)]

jo da, ammetåke kan nok gjelde noen. Men noen skal på død å liv vise omverdenen hvor frie mennesker de er! Og hvor naturlig amming er. Ser det veldig på hvordan de oppfører seg generelt. Nazimødre var betegnelsen vi hadde på slike. Tok seg utrolig til rette og skulle veldig demonstrere.

HELDIGVIS gjelder ikke dette flertallet. De fleste bruker stellerom for å skifte på nurkene og de aller aller fleste ammer på en diskre måte. [:D]

Hahha[:D]
Ganske sykt egentlig at folk bryr seg sånn om en liten baby får mat... Går vi ikke mot et mer åpent samfunn?[:)]
Virker kanskje som det er mest menn og eldre damer som har problemer med dette?

ja virker som at det er det..ikke det at jeg skjønner det med at menn skal syns det er fælt å se på...dem kjøper jo tillomed blad med pupper i[:D]
skal jo bare være glade for at di får se gratis heheheh..hvis det ikke er mennene til dama som blir provosert da..at andre menn som ser stakkars puppen til dama si [;)]

Hadde ikke problemer med det sist og jeg er ganske sjenert... Det er jo bare å gjøre det så diskre som mulig. Snu seg litt vekk og legge noe over...[:)]
Bleieskift på et spisested er jo dødsekkelt! [:'(] Det har jeg heldigvis ALDRI opplevd!

vi hadde problemer med å få til amminga ordentlig, så de gangene jeg prøvde å amme på kafè dekka jeg til så godt jeg kunne.. men bebisen kava og styra, jeg ble stressa og helt svett og uvel, så skjedde ikke så mange ganger..

kan love dere at det ikke er så mange toaletter som lukter behagelig!
æsj, kjedelig for den lille å måtte sitte i den lukta å spise, og jeg likte det selvfølgelig heller ikke.. hendte jeg gikk å satt meg i bilen da, og hadde innimellom med flaske med pumpa melk i starten.

Håper vi får til amminga nå, da skal jeg amme på kafè, men godt tildekket..[:)]

ORIGINAL: Moniqas

Jeg kommer til å amme offentlig. Kommer nok ikke til å flashe hele melkestasjonen, men legge en gulpeklut eller noe over.

At mange mener at mødre burde gå på WC og amme synes jeg er latterlig. Og kunne aldri tenkt meg å gjøre det selv.

jeg kommer til å gjøre det - uten problemer![:)] Er det noen som har problemer med det rundt meg, så får de rett og slett dra til seg øya! finnes da vel ikke noe mer naturlig enn et barn som blir ammet vel! [:)] men selvsagt, det har jo litt med hvordan det blir gjort og da. Trenger liksom ikke sitte å blottlegge seg totalt, men være litt diskre[:)]

den debattn der sto i avisa for leeenge sia!
va mange bra svar t ho godeste agnes S da!

men kjente æ blei rimeli provosert da æ leste d innlegge første gangen.
ska man liksom sette hjemme så lenge ungen amme eller e litn
førr at andre føle sæ brydd? GLEM d spør du mæ...

amme i offentliheta gjør mæ absolutt ingenting! å skulle d komme en stakkar
bort å kommentere d t mæ, så kommer æ t å explodere.

men bleieskift å sånn, gjør man ikkje PÅ borde liksom...
har gjort d i sofaen æ å om stellerom ikkje e i umiddelbar nærhet,
men har da stelleunderlag under ungen[:)]

det e da det naturligste som e da i et menneske liv å amma ongan..enn dæm som bor i regnskogen "blåtte" melkestarsjonan heile tia dæm:D......men vi legg da en klut ove så det e da ingen som kan sei nåkka læll

Jeg kommer til å amme offentlig. Jeg skal til og med til USA og amme offentlig. (Ja, jeg har sjekket opp lovverket dit vi skal..) Det er de andre pervoene rundt oss som prøver å seksualisere det og å anklage oss mødre for blotting og what-not som er problemet. Ikke offentlige ammere.

De foreldren som skifter bleie midt i kaféer, restauranter, til og med oppå bordene, har jeg derimot stooore problemer med. [:'(][:'(][:'(] Jeg har aldri opplevd det selv, men forsto av diverse debatter om småbarn på kafé at dette visstnok var et problem. 

Jeg kommer til å amme offentlig.
Skjønner godt at man reagerer på at man skifter bleie i full offentlighet, det er jo kjempeekkelt [:'(] [:'(] [:'(]

Jeg var ikke veldig komfertabel med å amme offentlig, men det er mye pga nettopp slike folk som i den avisen.. Men det er stor forskjell på ammende mødre, noen går med puppen ute så alle kan se, mens de venter på at ungen skal rape/bli interessert/legger ungen fra seg.. Det er unødvendig!! Men de som sitter å ammer helt diskret, med teppe el over seg, hva gjør vel det? Da må en VILLE se noe, for å se noe..

Men å skifte bleier ute blant folk, det er respektløst!! Og hvertfall på en kafe!! Æsj og fysj[:'(] Ingen som skifter bleier på kjøkkenbordet hjemme[:@]

Back
Topp